Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

VCDS (vanhalla nimellä VAG-COM)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Testeri ei nähnyt koodeja mutta osaa kuitenkin tyhjentää vikamuistin. Vai oliko VCDS:lla luettu?

    Comment


    • Kyseessä oli vanhempi VAGCOM.

      Viikon päästä valo tuli takaisin, tällä kertaa katsoin koodit uudemmalla VCDS lite-versiolla:
      16785 - Exhaust Gas Recirculation (EGR) System: Insufficient Flow

      Täytyypä jossain välissä ottaa kaasuläppäkotelo irti ja tutkia asiaa. En ole ihan varma minkälainen viritys tossa on, mutta ilmeisesti siinä imusarjan suulla on EGR-venttiili.

      EDIT:
      Jälkiraporttina mainittakoon, että itse EGR-venttiili ei ollut pahassa kunnossa. Lähinnä kuivaa nokea vähäsen. Todellinen syypää oli "EGR-kanava" siinä imusarjan suulla. Oli lähes täysin tukkeessa öljytöhnästä. Carb-cleanerillä ja hammasharjalla siitä tuli uudenveroinen ja vikavalo sammui itsekseen.
      Viimeksi muokannut karpe; 31.1.2016, 22:45. Perustelu: Syy selvisi

      Comment


      • Eikö tuo ole vain tukkoinen ja juminen EGR venttiili, jolloin flow ei pelaa.

        Comment


        • Kokeillaas onnea. Eli Iisalmessa kaivattas vikakoodin lukua potilaalle A4 B6 -02, 3.0 V6.

          Pitäis selvittää miksi ilmastointi ei puhalla kuin vain kuumaa apparin puolelle ja miksi Economy on päällä koko ajan eikä saa pois.

          Riihikuivaa käteistä voin nakata parikymppiä tästä avun annosta...

          Comment


            1.4:sen bensakoneen tietyt mallit (ainakin AXP) on muuten siitä ikäviä, että auki jumittuva EGR stumppaa käytännössä koko käynnin. Eikä muuten lähde enää käyntiin.

            Comment


            • Vieremä / Oulu, Kaijonharju AITO Ross-Tech VCDS AI-USB+CAN + 2x2 adapteri.
              Yhteydenotot: Yv/joni.piippo@luukku.com

              Comment


              • Kouvolan nurkilta löytyy myös aito VCDS HEX+CAN -kaapeli. Perus koodailut ja vikakoodien luvut onnistuu, yhteydenotot yv:llä.

                Comment


                • Jyväskylästä löytyy vag-com myös minulta sekä tilat\työkalut pikku korjauksiin tarpeen mukaan. Yht otot privana niin voin antaa numeron sitä kautta.

                  Comment


                  • Koitin tuossa äskettäin ottaa yhteyttä VCDS:n kanssa Audi A4 B7 2.0TFSI -07, kanavaan 68 (wiper electr). En saa siihen kuitenkaan yhteyttä vaan näyttöön tulee lukemaan " No Response from comttroller!". Tarkoituksena olisi siis ohjelmoida kyseiseen autoon tämä pissapojan jälkipyyhkäisy ominaisuus käyttöön.

                    Comment


                    • Löytyykö autosta varmasti tuo ohjainlaite? Pyyhkijöiden toiminnot voi löytyä cent.elect. -ohjainlaitteesta. Tarkistin vielä ja itseltäni tuosta B8:sta nuo pyyhkijät löytyy ko. ohjaimen alavalikosta.
                      Viimeksi muokannut fast79; 15.11.2015, 14:22. Perustelu: Tarkennus

                      Comment


                      • Katselin tuolta cent.elect. kohdasta ja pikaisella selauksella sieltä pysyy koodailemaan auton valaistuksia, mutta ei osunut silmään tuota pyyhkijä koodia sieltä. Tällä hetkellä siellä on tälläinen koodi 10041.

                        Comment


                        • Sitten se tapahtuu adaptaation kautta. Katso tuosta cent.elect- ohjainlaitteesta kanava 13, siellä arvo on ehkäpä 115. Jos näin on niin lisäät siihen 8, eli tuloksena 123. Silloin pitäisi toimia.

                          Comment


                          • Tietääkö joku, onnistuuko VCDS:llä jotenkin jonkun tietyn ohjausyksikön kaikkien mittausarvojen (MVB) luku kerralla lokitiedostoon?

                            Mulla on ollut tapana lukaista moottorin ja vaihteiston mittausarvot samalla kun käytän piuhaa kiinni ja tähän saakka napsutelllut aina niitä kolmea eri mittausarvoa eteenpäin ja sen jälkeen "Save to log". Onnistuu toki näinkin mutta hivenen työlästä.

                            Comment


                              Advanced measuring blocks -kohdasta voi valita erillisiä arvoja luettavaksi, mutta ei niitäkään saa kerrallaan valittua enempää kuin 12 kappaletta.

                              Comment


                              • Niin joo siellä oli vielä se.. mutta ei taida kovin paljoa helpottaa tilannetta. Täytyypä tutkia tuo VC-Scopen avoin lähdekoodi josko siellä olisi jotain vinkkiä miten VCDS:stä saisi suoraan luettua dataa omaan ohjelmaan. Voisin tietenkin myös kysäistä Ross-Techiltä että onko heillä mitään julkista rajapintaa tarjolla tuohon.

                                Comment


                                • Myykö kukaan Euroopassa vielä tuota HEX-NETiä?
                                  Vai onko ainut mahdollisuus tilata jenkeistä ja maksaa tullit?

                                  Kaveriporukan kanssa ostettais kimppaan, niin tuo olisi mielestäni paras vaihtoehto kuin jonkun läppärin valjastaminen vikakoodinlukijaksi.

                                  Comment


                                  • Alkuperäinen kirjoittaja fast79 Näytä viesti
                                    Sitten se tapahtuu adaptaation kautta. Katso tuosta cent.elect- ohjainlaitteesta kanava 13, siellä arvo on ehkäpä 115. Jos näin on niin lisäät siihen 8, eli tuloksena 123. Silloin pitäisi toimia.
                                    Menin tuon kautta ja siellä oli vakio arvona 114. Syötin 122 arvon vanhan tilalle, mutta ei tullut tätä ominaisuutta. Kokeilin myös 123 eikä tämäkään auttanut. Mitä seuraavaksi?

                                    Comment


                                    • affe, tuolta applications- namiskan alta löytyy controller channel map- toiminto. Se lukee valitsemastasi ohjainlaitteesta kaikki saatavilla olevat mittausarvot tai adaptaatiot valintasi mukaan. Se luo lokitiedoston luetuista arvoista mutta en osaa sanoa saako niistä lokeista mitään irti. Kannattaa kuitenkin kokeilla.

                                      Comment


                                      • Oliko Kuiders auto liikkeellä kun kokeilit toimiiko tuo pyyhintä? Luin jostain ettei toimisi paikallaan ollessa.

                                        Comment


                                        • Ei ollut liikkeellä vaan virrat päällä autotallissa. Syötänkö nyt siihen sen 122 ja auto liikkeelle?

                                          Comment


                                          • Sitä kokeilisin ensin. Joku oli ihmetellyt samaa ettei tuo koodaus toimi ja olikin tehnyt havainnon että tuo toimii ainoastaan liikkeellä. Omakohtaista kokemusta ei ole mut kannattaa kokeilla.

                                            Comment


                                            • Jep toimii tosiaan liikkuvassa autossa! kiitos tästä :)

                                              Comment


                                                Onkohan täällä tietoa miten saisi koodattua takavalot palamaan päivävalojen kanssa 2006 vuosimallin Q7:kaan?
                                                B7 A4:seen tuo onnistui helposti, mutta tuossa nykyisessä en löytänyt oikeaa koodia.

                                                Comment


                                                • Löytyiskö osoitteesta 09 cent.elect ja 07 coding ja sieltä long coding helper. Selailet niitä bittejä niin sieltä pitäs löytyä DRL's via Tail Lights Active. Siihen täppä ruutuun niin pitäis pelata. Jos ei niin sitte täytynee etsiä adaptaation kautta.

                                                  Comment


                                                  • Eipä kestä Kuiders. Tuohon systeemiin on kyllä nähty vaivaa kun eihän niitä roiskeita tietty paikallaan olevan auton lasiin tule pesun jälkeen. Vorsprung durch Technik vai miten se oli :)

                                                    Comment


                                                      Alkuperäinen kirjoittaja fast79 Näytä viesti
                                                      Löytyiskö osoitteesta 09 cent.elect ja 07 coding ja sieltä long coding helper. Selailet niitä bittejä niin sieltä pitäs löytyä DRL's via Tail Lights Active. Siihen täppä ruutuun niin pitäis pelata. Jos ei niin sitte täytynee etsiä adaptaation kautta.
                                                      Tuota long coding helper mahdollisuutta ei löydy lainkaan. A4:ssa toimi kun valitsi kanadan numeron siihen koodin loppuun, mutta tuossa ei ollut vaikutusta.

                                                      Comment


                                                      • Kokeilitko käydä siellä adaptaation puolella? Antaisko vcds vinkkejä yleisimmistä koodeista?

                                                        Comment


                                                          Sieltä se tarjosi noita eri maavaihtoehtoja valoasetuksille, mutta niistä en saanut toivottua muutosta. Jotain englanninkielisiä ohjeita löysin, mutta niiden ohjeiden mukaan kun kokeilin niin takavalot pysyi aina pimeinä.
                                                          Aikaisemmin toi on tosiaan onnistunut leikiten, mutta jostain syystä tuo ei nyt pelitä.

                                                          Täytyy ottaa vielä uudestaan läppäri mukaan ja käydä valikoita läpi.

                                                          Comment


                                                          • Alkuperäinen kirjoittaja fast79 Näytä viesti
                                                            Eipä kestä Kuiders. Tuohon systeemiin on kyllä nähty vaivaa kun eihän niitä roiskeita tietty paikallaan olevan auton lasiin tule pesun jälkeen. Vorsprung durch Technik vai miten se oli :)
                                                            Heh juurikin näin! :)

                                                            Olen kuullut, että porukka kauheesti koodailee juuri tuota ominaisuutta pois, koska jättää "valumia" ikkunaan? ite ainakin pidän tuosta, kun omassa B5 on tuo ominaisuus.

                                                            Comment


                                                            • Kuiders, sama juttu. Koodasin tuon omaan autooni käyttöön, enemmän siitä mun mielestä hyötyä on kuin haittaa mutta makuasia tietty.
                                                              Janis Petke, kurkkasin itsekin googlea niin aika heikosti tuosta löytyy tietoa. Jollain saksankielisellä sivulla tuo opastettiin muuttamalla sitä maakoodia joka on ilmeisesti se viimeinen numero siinä 09-ohjainlaitteen koodauksessa. Ymmärsin siitä että jenkeissä takavalot palaisi jolloin koodin viimeinen numero ois 3 kun pohjoismaat ois numerolla 2.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X