Kaikki airbag viat vaatii nollauksen.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
VCDS (vanhalla nimellä VAG-COM)
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja risu Näytä viestiPystyykö koodaamaan niin että DRL:t syttyisivät myös päivällä kun avaa ovet kauko-ohjaimella? Autona facelift A5 sportback.
Kellään tähän mitään kommenttia?
Comment
-
-
Saakos sen säädettyä sitten ihan nollaan?! Miksi kukaan edes haluaa valehtelevaa mittaria.
Itsellä vaan vähän vanhempi audi niin en usko että saa säädettyä, niinpä ajan aina 106km satasen alueella kun tiedän että valehtelee sen 6km, olisipa helppoa sitten uudessa autossa kun ei tarvitsisi ynnätä joka kerta.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja turbokiisseli Näytä viesti17 - Instruments ja Adaptation. Ross-techin wikissä on ohje.
Koitin etsiä, mutta en löytäny oikeaa kanavaa VCDS:stä, tai sitten en vaan osaa.
Comment
-
On tässä jonkin aikaa jo pyörinyt mielessä, että pitäisi hankkia tämä paljon puhuttu VCDS. Olen "hieman" hukassa tästä aiheesta eli ilmeisestikkin on olemassa kahta erilaista kaapelia olenko ymmärtänyt oikein? Ohjelma ilmeisestikkin ladataan esim. Roch-tech sivuilta. Onko kaapelissa ns. "ikähaarukka" eli tällä kaapelilla pystyt lukemaan tämän aikavälin autoja tai onko se vain pistokeen mukaan eli pystyy lukemaan kaikki OBD-II autot?
Comment
-
Puhutaan aidoista kaapeleista, ruotsin malleista (aito sekin) ja kiinalaisista (nämä ei aina toimi).
Aidon ja ruotsin mallin ero on se että ruotsin mallilla voi myös ohjelmoida ecua yms, kun tavallisessa ei ole sitä mahdollisuutta.
Hommaa aito HEX+CAN johto, niin sillä saat monet VAG autot luettua, sitten jos on vanhempia autoja missä ei ole OBD2 pistoketta, niin saatat tarvita ns. 2x2 adapterin.
Niin ja nykyään on noita langattomia versioita myös, joku muu voi avata niitä.
Comment
-
http://store.ross-tech.com/shop/VCHUC.html eli tällainen kaapeli? Ja sitten ohjelman lataus samaisesta paikasta, jonka jälkeen kaapelin saavuttua otan kaapelin lisenssi koodin ja syötön ohjelmaan?
Comment
-
Täältä saisi Ruotsin mallin kaapelin halvemmalla kuin horchin linkistä: http://www.ikatech.fi/tuotteet.html?id=7/70
Comment
-
VCDS tarjosi päivitystä ja menin virheellisesti päivittämään kaapelin ajurin ja softan (englanninkielinen rosstech sivulta imutettu). Ehjäähän ei kannattaisi sorkkia. Nyt kanavia logatessa kone on alkanut aika mietteliääksi ja herkästi tulee not responding ilmoitusta jos koittaa kliksutella palkkeja tiimalasin pyöriessä. Varsinkin se näyttötila jossa saa rasteilla valita logitettavat anturit, lagaa ihan älyttömästi. Lisäksi "too many communication errors" viestiä pukkaa ajoittain. Omaan autoon en oo testannut, mutta eilen kaverin A4 B6 1.8T:n kanssa oli tämmösiä ongelmia.
Comment
-
-
Kaveri kiisti vian olevan hänen autossa, mutta omassa autossa VCDS tuntuu edelleen toimivan moitteetta. Saakos tuolla muuten säädettyä bensapumpun prime-aikaa. Nyt tankissa on Bosch 044 ilman takaiskua ja aina se lyhyt prime ei riitä 100% siistiin käynnistymiseen. Jos vaikka sekunnin surisis pidempään, niin räjähtäis paremin tulille. Vois sinne toisaalta asentaa sen takaiskunkin.
Comment
-
No en tiiä...onkohan se nyt sitten tuollanen. Ei ainakaan ole sellaiset litteät reiät, vaan tuollaiset "pyöreämmät" =)
http://i40.tinypic.com/1tpkyx.jpg
Comment
-
Kyllä se ihan normi obd2-liitin on. Olikohan B5:sessa vaan normaalia tiukempi sovitus ton kehyksen kanssa.
Comment
-
Emännälle hommattiin hiljattain työmatka-autoksi 2003 Seat Ibiza 1.4 bensa, ja pari päivää sitten syttyi moottorivalo mittaristoon. Tarkistin vikakoodit, mistään ei löytynyt mitään. Engine-moduulista kuitenkin koitin tyhjentää koodit (vaikka siis luki no faults), ja kappas, valo sammui. Mistähän moinen voisi johtua? Täytyy vielä koittaa tehdä pidempi lenkki tänään ja katsoa tuleeko valo takaisin.
Comment
Comment