Eikö se selviä kokeilemalla. '95 Cabriossa jossa manuaali-ilmastointi on HVAC-diagnostiikka.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
VCDS (vanhalla nimellä VAG-COM)
Collapse
X
-
Ei toiminut/ei löytänyt controlleria, toimimattomuuteen löytyi syy: huono kontakti sähköliittimessä.
Comment
-
Servotronicia, joka todennäköisesti myös sinun autossa on, saa säädettyä. VCDS:llä kohta Steering Assist ja muistaakseni Adaptation alta löytyy sopiva kanava.
Comment
-
Toimiiko tuo elekman myymä kaapeli (http://www.elekma.com/usb_-_obd2_kaapeli) 2005 A4:ssä (B7). Vuosimallin mukaan ei toimi, mutta autohan on käytännössä sama kuin B6. Eli onko tässä Can-väylä vai ei?
Comment
-
B7:ssa osa purkeista on CAN-väylällä eli tarvii HEX:n. Saattaa johonkin päästä KKL:lläkin en nyt muista. http://ross-tech.com/vcds/canbus.html
Comment
-
Duunikaverin auto antoi seuraavan virheen:
Address 42: Door Elect, Driver Labels: 8P0-959-801-MAX2.lbl
Part No: 8P0 959 801 G
Component: Tuer-SG 020 0110
Coding: 0000121
Shop #: WSC 00000 000 00000
VCID: 3F87A8556E6169E6A2D-806A
1 Fault Found:
00120 - Outside Warning Light/Door exit Light Driver Side
012 - Electrical Fault in Circuit
Mitähän tuo voisi tarkoittaa, sillä mitään vikaa emme löytäneet. Virheilmoitus palaa heti nollauksen jälkeen
Comment
-
Tuon Rosstechin sivuilla olevan virkkeen sisältöä haluaisinkin juuri avata, eli mistä tiedän, onko omassa autossani Can vai ei? Rosstech sanoo siis näin: 2005+ Audi A4/S4/RS4 ("B7" platform) (some control modules).
Sitten auton konfiguraatio voi vaikuttaa siihen onko esim. moottorinohjain CAN-väylän takana vaiko ei eli riippuu mahdollisesti moottorin tyypistä.
Duunikaverin auto antoi seuraavan virheen:
Address 42: Door Elect, Driver Labels: 8P0-959-801-MAX2.lbl
Part No: 8P0 959 801 G
Component: Tuer-SG 020 0110
Coding: 0000121
Shop #: WSC 00000 000 00000
VCID: 3F87A8556E6169E6A2D-806A
1 Fault Found:
00120 - Outside Warning Light/Door exit Light Driver Side
012 - Electrical Fault in Circuit
Mitähän tuo voisi tarkoittaa, sillä mitään vikaa emme löytäneet. Virheilmoitus palaa heti nollauksen jälkeen
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jaripetteri Näytä viestiAutossasi on CAN. Tuo ei tarkoita että osassa autoja olisi CAN ja osassa ei vaan tarkoittaa että autossa on sekä K-linja että CAN-väylä ja osa purkeista on toisessa ja osa toisessa. Johtuu siitä että B7 on periytynyt B6:sesta melko suoraan mutta joitain uusia juttuja on toteutettu CAN-väylällä.
Sitten auton konfiguraatio voi vaikuttaa siihen onko esim. moottorinohjain CAN-väylän takana vaiko ei eli riippuu mahdollisesti moottorin tyypistä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jaripetteri Näytä viestiAutossasi on CAN. Tuo ei tarkoita että osassa autoja olisi CAN ja osassa ei vaan tarkoittaa että autossa on sekä K-linja että CAN-väylä ja osa purkeista on toisessa ja osa toisessa. Johtuu siitä että B7 on periytynyt B6:sesta melko suoraan mutta joitain uusia juttuja on toteutettu CAN-väylällä.
Sitten auton konfiguraatio voi vaikuttaa siihen onko esim. moottorinohjain CAN-väylän takana vaiko ei eli riippuu mahdollisesti moottorin tyypistä.
Onko ovessa vaihdettu LEDit polttimoiden tilalle?
Comment
-
Onkohan se sitten koodattu väärin luulemaan että valot on ja siksi vikakoodi. Omassa A3 8P:ssä on paritkin valot ovissa. Ei siellä heijastimen takana kuitenkin olisi poltinta? :)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jaripetteri Näytä viestiOnkohan se sitten koodattu väärin luulemaan että valot on ja siksi vikakoodi. Omassa A3 8P:ssä on paritkin valot ovissa. Ei siellä heijastimen takana kuitenkin olisi poltinta? :)
Mutta tuli nyt mieleen, että siihen kuskin oveen on vaihdettu johtosarja ikkunan toimimattomuuden takia. Voisikohan sinne olla mennyt väärä nippu, missä on virta valolle tms.
Comment
-
Koodauksella kerrotaan oven purkille mitä siellä on eli koodaus on väärin ja luulee että ovessa on valot ja kun ei ole niin antaa vikakoodi.
edit:
tuon labelin koodaus:
; coding
;
;---------------------------------------------------
;
;
C00,Door Electronics Driver (J386) Coding
C01,+0000001 = Rear Lid Remote Unlock Button (E233)
C02,+0000002 = Ambient Mirror Illumination
C03,+0000004 = Mirror Turn Signals
C04,+0000008 = Interior Door Handle Illumination installed
C05,+0000016 = Automatic Run active
C06,+0000032 = Mirror Heater installed
C07,+0000064 = Door Exit/Warning Light installed
C08,+0000128 = 5-Door Chassis
C09,+0000256 = Seat Memory installed
C10,+0000512 = Right Hand Steering
C11,+0001024 = Safe-Motor not installed
C12,+0002048 = Pinch Protection inactive
koodi on 0000121 ja tarkoittaa että nuo on asennettuna
C01,+0000001 = Rear Lid Remote Unlock Button (E233)
C04,+0000008 = Interior Door Handle Illumination installed
C05,+0000016 = Automatic Run active
C06,+0000032 = Mirror Heater installed
C07,+0000064 = Door Exit/Warning Light installed
eli otat tuosta 0000121 pois 64 joka on uusi koodauksesi 0000057. Kannattaa tarkistaa, katoin aika nopeesti tuon...Viimeksi muokannut jaripetteri; 5.8.2014, 20:31.
Comment
-
Comment
-
Lahden alueelta osaavaa kaveria kytkemään turvavyön nakutusäänen pois, päiväajovalojen kanssa takavalot palamaan yhtäaikaisesti, mittariston viisarien käyttö ääriasennossa kun kääntää virrat päälle, sumuvalo(t) syttymään samalla kun kääntää rattia vasemmalle tai oikealle sekä tietenkin vikakoodit? Yv:llä tavoittaa.
Autona A4 B8 2008 3.0 tdi Q AvantViimeksi muokannut Omnic; 11.8.2014, 11:04.
Comment
-
tällaiset löysin netistä täältä http://www.vwaudiforum.co.uk/forum/s...C7-VCDS-Tricks
A6 C7 VCDS Tricks
Armed with my list of tricks from my C6 and other people's A4s and A5s I have experimented with, I decided to see what I could find and enable on my new A6 C7. I had some success, but not so much in other areas...
1. Enabling Gauge Test/Needle Sweep
This will sweep the needles of the speedo and rev counter through their full range automatically when you start the engine.
[Select]
[17 - Instruments]
[Coding - 07]
[Long Coding Helper]
Click on byte 1 and you'll see the selectable option: "Gauge Test/Needle Sweep active"
Check this option
[Do It!]
This produced expected results
2. Enabling Lap Timer
[Select]
[17 - Instruments]
[Coding - 07]
[Long Coding Helper]
Click on byte 1 and you'll see the selectable option: "Lap Timer active"
Check this option
[Do It!]
This made no apparent difference to the DIS options between the clocks. Maybe I just have to find the right sequence to get to it?
Edit 07-09-12. Although this doesn't work on my car, it does on some. The Lap Timer option appears in the DIS menu on page 2 when you press the * button on the steering wheel and scroll down. You may be luckier than me and find it works on your car?
3. Kerb lighting
Illuminating the kerb when turning hard left or right at low speeds with dipped beam on, by turning on the all-weather light on the relevant side of the car.
[Select]
[09-Cent. Elect.]
[Coding - 07]
[Long Coding Helper]
Click on byte 4 and enable bit 0
[Do It!]
I have now (finally) tested this works as expected. I needed a dark night and a quiet corner
4. Beep on lock
Chirp the alarm siren briefly when the alarm activates (ie all doors are closed and the car is locked)
[Select]
[46-Central Conv.]
[Coding - 07]
[Long Coding Helper]
Click on byte 1 and in bit 2 you'll see the selectable option: "Anti-Theft-System: Horn Confirmation active"
Check this option
[Do It!]
This produced expected results
5. Hidden menu
Enable access to the green engineering menu in the MMI
[Select]
[5F - Information Electr.]
[Adaptation - 10]
Select Channel 6 and Read
change the value from 0 to 1 then Test then Save
Reboot the MMI (Press MENU, central MMI knob and top right softkey)
To get to the Hidden Menu, press and hold the CAR and MENU buttons for a few seconds. You may have to have a few attempts - if you don't press them at the exact same moment either CAR or MENU activates. You know if you have done it right because the red LEDs in the buttons do not illuminate.
WARNING!!!! BE CAREFUL!!! Do not mess with settings in the Hidden Menu unless you know what you are doing. On earlier MMI versions, people managed to activate the bootloader menu and fried their MMI. Use at your own risk. If in doubt, leave well alone!
This worked as expected.
6. Battery Meter.
Enter the Hidden Menu as in step 5 above.
Select Car
Select Carextdevicelist
Check "Battery"
Return
Select Carmenuoperation
Set "Battery" from 0 to 5
Return
Press CAR to exit the hidden menu
Reboot the MMI
Despite doing this, I could not find the battery meter displayed anywhere. I am a muppet though - it may be lurking in a menu I haven't found yet
7. VIM
Video In Motion - prevent the car from suppressing DVD playback once the speed of the car rises above 5mph
I used the same technique as in my C6 with MMI 3G. These are the steps I followed:
[Select]
[5F-Information Electr.]
[Advanced ID - 1A]
Make a note of the Serial Number
Go to Enable VIM TV-playback using VCDS/VAG-COM in your Audi MMI | trick77.com
Follow the link for MMI 3G
Enter your serial number into the input field
Make a note of the personal login code and the alternative login code it returns
[Security Access - 16]
Enter your personal login code.
[Do it!]
If you receive a "code not valid" message try the alternative code. If neither code works it's likely that your control module doesn't support VIM adaptation.
[Adaptation - 10]
Select channel 48
Press read
Set the value from 0 to 255
Press test
Press save
Press "Done, Go Back"
Close VCDS and reboot your MMI as detailed in step 5 above
This works as expected.
8. Passenger door mirror dip on selecting reverse.
When reverse gear is selected, the passenger door mirror dips to show the kerb if the mirror control knob is set to the passenger door mirror position. When driving forwards and exceeding 5mph or when switching off the car, the passenger mirror returns to its original position. If the position of the mirror is changed when dipped, this change is remembered the next time the mirror dips.
[Select]
[52 - Door Elect, Pass]
[Coding - 07]
[Long Coding Helper]
Click on Byte 4 (5th one along from the left)
Set Bit 2 to "on"
[Do It!]
Full details of this mod are lower down in the thread - it is a little disconcerting at the moment because VCDS has no information for the module and displays a warning when selecting Long Coding Helper. This works as expected
9. Disabling seatbelt reminder chimes.
Turn off the annoying "Bing bong" when you move the car on the driveway without your seatbelt fastened.
[Select]
[17 - Instruments]
[Coding - 07]
[Long Coding Helper]
Click on byte 0 and in bit 4 you'll see the selectable option: "Seat Belt Warning inactive"
Check this option
[Do It!]
Thanks to Mr Fish for finding and posting this up.
10. Disabling engine stop when opening driver's door.
Recode the Central Convenience module to STOP the engine from turning off when you get out, having moved the car.
[Select]
[46 - Central Conv.]
[Coding - 07]
[Long Coding Helper]
Click on the red byte (below) and in the binary code you will see: 00000111
Change it to: 00001111
ie. with 1111 at the end not 111
Tab into the next bit box and you will see the code change to 0F (013F062220B90000832009042001040700000000000000000 00000000000 to 013B062220B90000832009042001040F000000000000000000 0000000000)
[close the long code helper]
[Do It!]
Thanks to Mr Fish for finding and posting this up.
11. Enabling the default distance setting in the MMI for Adaptive Cruise Control
Adding the option to modify the default distance for ACC (values 1 to 4) via the MMI
[Select]
[13 - Auto Distance Regulation]
[Adaptation - 10]
Select channel 07
Press read
Set the value from 0 to 1
Press test
Press save
Press "Done, Go Back"
Close VCDS and reboot your MMI as detailed in step 5 above
In the MMI you should now be able to go to Car > Driver Assistance > Adaptive Cruise and see a new option there to set the adaptive cruise distance.
Thanks to M1tchy for finding and posting this up.
12. Modifying the High Beam Assist speed threshold
Changing the threshold speed at which High Beam Assist activates
[Select]
[20 - High Beam Assist]
[Adaptation - 10]
From the drop-down menu, select "High Beam Speed Threshold"
In the third entry box down on the left, enter the speed to set the threshold to in KM/h (eg 40)
Press save
Press "Done, Go Back"
Close VCDS and reboot your MMI as detailed in step 5 above
Thanks to JK88 for finding this and to M1tchy for posting this up.
13. Enabling the Daytime Running Lights on/off setting in the MMI
Adding the option to turn off / turn on the DRLs via the MMI
[Select]
[09-Cent. Elect.]
[Coding - 07]
[Long Coding Helper]
Click on byte 3 and enable bit 0 (Daytime running lights adjustable via MMI)
[Do It!]
Thanks to diecastsink for finding and posting this up.
14. Enabling tourist mode setting for headlights in the MMI
[Select]
[09-Cent. Elect.]
[Coding - 07]
[Long Coding Helper]
Click on byte 4 and enable bit 6
[Do It!]
Thanks to diecastsink for finding and posting this up.
15. Enable auto handbrake when shift into P
[Select]
[53 - Parking Brake]
[Security Access - 16]
Code displayed to me was - 78713
[Adaption - 10]
[Select]
"Shift P to EPB"
Set to Activated
[Do It!]
Thanks to A6_Chris for finding and posting this up.
16. Close electric boot lid from key
[Select]
[46 - Cent Conv]
[Coding - 07]
Click on byte 2, bit 2
Tick Comfort operation: Remote control active
[Do It!]
[Select]
[4D - Trunk Elec]
[Security Access - 16]
Input 12345
[Adaption - 10]
Activation using rear lid opening button in remote key - Touch function for closing
Change to ACTIVE
[Do It!]
Thanks to M1tchy for finding this and to A6_Chris for posting this up.
17. Enable double disarm chirp
[Select]
[46 - Central Conv.]
[Adaption - 10]
Channel 63
Add 4
[Do It!]
(Prompt shows options for other settings)
Thanks to shaneypoopers for finding and posting this up.
18. Disable DRL dim on turn signal
[Select]
[09 - Central Elec.]
[Security Access - 16]
Code: 20113
[Adaption - 10]
Channel 3
Set between 5 and 100
[Do It!]
(I found 50 to be a good setting)
Thanks to shaneypoopers for finding and posting this up.
19. Parking brake release without seat belt on
[Select]
[53 - Parking Brake]
[Security Access - 16]
Code presented by program
[Adaption - 10]
Select from drop down menu
Change parameter
[Do It!]
Comment
-
Osaiskohan joku vähän jeesata noviisia, olisi tarve saada 2007 A6 4F autosta tuo takalasinpyyhkimen automaattitoiminto peruuttaessa pois.
Tämän mukaan tuota koitin ilman onnistumista:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...mfort_Function
Saan tuon kanavan 16 arvon muutettua arvosta 1 arvoon 0, tuon jälkeen on mahdollista klikata Test painiketta. Tuon jälkeen tuo pyyhkäisy on pois käytöstä, testasin pyyhkijät päälle ja pakille, ei lähde pyyhkimään. Painan Save nappia, hetken päästä Done, close jne.
Nyt kun uudelleen lukee tuon kanavan arvon, siellä on arvona 1 ja testatessa takalasin pyyhkijä pyyhkii pakki päällä.
Security access koodina olen käyttänyt tuota ohjeessa ollutta 12151 arvoa, ilman tuota se ei tuon kanavan arvoa suostu edes näyttämään.
Missä kohtaa menee vikaan?
Comment
-
Tämänkin ohjeen mukaan teet ihan oikein:
http://www.stemei.de/pages/coding/au...rtfunktion.php
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja karhunik Näytä viestiOsaiskohan joku vähän jeesata noviisia, olisi tarve saada 2007 A6 4F autosta tuo takalasinpyyhkimen automaattitoiminto peruuttaessa pois.
Tämän mukaan tuota koitin ilman onnistumista:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...mfort_Function
Saan tuon kanavan 16 arvon muutettua arvosta 1 arvoon 0, tuon jälkeen on mahdollista klikata Test painiketta. Tuon jälkeen tuo pyyhkäisy on pois käytöstä, testasin pyyhkijät päälle ja pakille, ei lähde pyyhkimään. Painan Save nappia, hetken päästä Done, close jne.
Nyt kun uudelleen lukee tuon kanavan arvon, siellä on arvona 1 ja testatessa takalasin pyyhkijä pyyhkii pakki päällä.
Security access koodina olen käyttänyt tuota ohjeessa ollutta 12151 arvoa, ilman tuota se ei tuon kanavan arvoa suostu edes näyttämään.
Missä kohtaa menee vikaan?
Comment
-
VCDS ei päästä lukemaan ABS-vikakoodeja. Mittaristossa palaa abs ja huutomerkki, lisäksi neljä piippausta kuuluu, kun laittaa virrat päälle. Onko se ohjainlaite moro, vai onko vielä jotain jumal-testeriä, mikä pääsisi sen sielunelämään? Noita yksikköjä voi vissiin korjata, mutta onko mitään muuta vaihtoehtoa kun lähettää se korjattavaksi/tarkastettavaksi. Olis hyvä kuulla mahdollisia keinoja vian selvittämiseksi, koska aikaa ja mielenkiintoa vielä tässä vaiheessa olisi.. ABS ei siis toimi OLLENKAAN. Auto etuveto a4 1.8t vm1998.
Semmonen vielä, että alle vuosi sitten, ennen kun auto on seisonut ennen mulle tuloa, on sieltä vielä saanut vikakoodin etuoik. abs-anturi. Hammaskehä oli syönyt sitä. Sen vaihdettuani, ei vika kuitenkaan ole poistunut. Tuskin nyt siis siitä anturista enää on kiinni. Mielenkiintoista vaan, että onko se muka paikallaan ollessaan porsinut sen yksikön?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja risu Näytä viestiVaikuttaa siltä että uudemmilla VCDS-versioilla tuo ei onnistu. Mulla on 11.11 ja sillä koodaus onnistuu.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Sauppi Näytä viestiVCDS ei päästä lukemaan ABS-vikakoodeja. Mittaristossa palaa abs ja huutomerkki, lisäksi neljä piippausta kuuluu, kun laittaa virrat päälle. Onko se ohjainlaite moro, vai onko vielä jotain jumal-testeriä, mikä pääsisi sen sielunelämään? Noita yksikköjä voi vissiin korjata, mutta onko mitään muuta vaihtoehtoa kun lähettää se korjattavaksi/tarkastettavaksi. Olis hyvä kuulla mahdollisia keinoja vian selvittämiseksi, koska aikaa ja mielenkiintoa vielä tässä vaiheessa olisi.. ABS ei siis toimi OLLENKAAN. Auto etuveto a4 1.8t vm1998.
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=109030
Itsellä ei onnistunut edes ecun uudelleen softaus/luku, kun yhteys abs-boxiin oli poikki.
Comment
-
Voisiko joku PK-seutu / Hämeenlinna / Tampere -akselilla lainata/auttaa, että saisin tuon TPMS:sän kytkettyä veks B7:sta? Tuostahan on miljoona ohjetta, joten kummoinen juttu tuon ei pitäisi olla. Maksan toki korvauksen menetetystä ajasta - laittakaa privaa tai spostia jari.aaltonen@wippies.fi
Comment
Comment