Lite ei tue CAN väylää mitenkään. VCDS:n kanssa tarviit Ross-techin adapterin CAN-väyläisissä. Bittitasolla pääse sisään monellakin virityksellä mutta sehän ei se ongelma olekaan vaan se mitä bittiä käännetään ja mistä ja miten.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
VCDS (vanhalla nimellä VAG-COM)
Collapse
X
-
Jepjep, ajattelin hommata VCDS vehkeet, onko kellään kokemusta tästä?
http://www.elekma.com/usb_-_obd2_kaapeli
Mitä suosittelisitte, tarkoitus olisi vain nollata vikakoodeja ja lukea niitä.
Jollakin demo softalla pääsee ilmeisesti aika pitkälle? Mitä maksaa mistä saa?
Mitä mieltä olette piraatti-versioista, varmaan niilläkin pärjää?
Nyt kaivataan tosiaan viisaampien tietoa.
Autona A3 8L -98
- Kiitos
Comment
-
Itseltä löytyy tuollainen. Ross-techin sivuilta saa ladattua VCDS-liten joka toimii tuon kaapelin kanssa. Sillä näkee juurikin vikakoodit ja saa ne nollattua, mutta paljoa muuta sillä ei tee. Vikakoodienkin kanssa kaikkista ei saa selitystä, vain koodin, mutta ne löytyy sitten googlella. Ohjainlaitteilta näkee 25. ensimmäisestä kanavasta tiedot. Esim ahtopaineita ei saa seurattua, kun löytyvät kanasta 115 tjsp. HVAC-ohjainyksikköön en saa itse yhteyttä, tulee jotain virheitä kommunikaatiossa. Johtuu ilmeisesti nimenomaan halvasta/huonosta kaapelista. Aidolla VCDS kaapelilla toimii.
Eli vikakoodien lukuun ok, mutta muuta sillä ei tee.
Edit: Tilaa ebaystä kiinasta, saa vielä tosta halvemmalla. Ei tuosta kannata 30€ maksaa. Itsellä maksoi jotain 5€ posteineen ja prikuullen saman näköinen kaapeli.
Comment
-
Jos VAG vehkeiden kanssa meinaa pelata jatkossakin, niin suosittelen kyllä hankkimaan aidon kaapelin. Alkusijoitus on tietysti iso verrattuna kopioihin ja liten kanssa toimiviin versioihin. Aikani kiroilin itsekkin kolmannen osapuolen kaapeleiden kanssa, kunnes sijoitin aitoon, enkä ole kyllä katunut hetkeäkään. Kaapelia on käytetty muutamaan kymmeneen autoon ja joka kerta on homma sujunut täysin ongelmitta.
Comment
-
A) Yleismallin KKL-piuha = ei CAN-tukea sekä puutteellinen softa eli etsi kaikki netistä ja unohda ~2004-05 ja uudemmat mallit.
B) piraatti VCDS = Varaudu toimimattomuuteen ja vanhaan softaan tai harrasta elektroniikkaa/koodausta ja tiedä mistä netistä löytää mitäkin ts. kaksi sanaa googleen ei riitä.
C) aito VCDS = ei tarvitse miettiä softan eikä kaapelin käyttöä, aina uusimmat päivitykset.
Comment
-
Comment
-
Koitin hakua, mutta tuloksetta. Mikä voisi olla vialla, kun en saa koodattua takalasin automaattista pyyhkäisyä pois 4F avantista? On kokeiltu sekä piraattia että alkuperäistä VCDS:ää, sama ongelma. Security Accessin saa menemään läpi, arvoa saa muutettua 1-> 0, mutta tallennuksen jälkeen tulee taas security access- herja eikä muutos ole tallentunut.
Comment
-
Tuli tilattua tällänen kaapeli http://www.e-ville.com/fi/18-obd-vik...recommendation Ongelmana on etten saa ajuria asentumaan vaan erroria pukkaa. onko jollain ratkaisua ongelmaan. Käyttöjärjestelmä siis win 7 64 bit.
Comment
-
Markalla saa mafkan kaapelin. Tuo e-villen myymä piuha on vanhan VAG-COM:n piraatti ja ei toimi 64bit järjestelmässä. 409 lienee ainakin 5 vuotta vanha versio VAG-COM:sta.
Comment
-
Eka numero versiossa on about suunnilleen valmistus vuosi eli 311.2 -> 2003, 409.1 -> 2004 eli semmosen 10v ikää. Liteä ja täysversiota päivitetään edelleen. Ja niitä kiinalaisten tarjoamia ohjelmia ja ajureita kannattaa miettiä haluaako asentaa koneeseen, voi tulla jotain ylimäärästäkin mukana.
Uusin VCDS Lite Ross-Techin sivuilta ja ajuri FTDI:n sivuilta niin KKL-adapterillakin pärjää vanhempien autojen kanssa.
Comment
-
VCDS:ssä ei ole tullut minusta juurikaan mitään oleellista lisää vanhempiin autoihin useampaan vuoteen. Airbag luku/jumitusongelmat joidenkin autojen kohdalla taisivat korjata. Mutta HEX:siä tietty perustelen sillä että se ottaa paremmin yhteyden vanhaan autoon jossa singlaanilinjat jo päässeet heikkenemään ja enemmän yhteysongelmia. Jos yhteysongelmia ei ole niin vanhempikin pelaa. Ja onhan tuo rekisteröinnin sitominen tiettyyn koneeseen ärsyttävä ominaisuus Litessä. Toisaalta ymmärtää ettei kolmea sataa halua sijoittaa jonkun tonnin auton lukemiseen. Näin kärjistettynä.
Comment
-
Uudet ei tue enää measuring blockseja vaan täytyy mennä Adv. Measuring Values -valikon kautta.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jaripetteri Näytä viestiEka numero versiossa on about suunnilleen valmistus vuosi eli 311.2 -> 2003, 409.1 -> 2004 eli semmosen 10v ikää. Liteä ja täysversiota päivitetään edelleen. Ja niitä kiinalaisten tarjoamia ohjelmia ja ajureita kannattaa miettiä haluaako asentaa koneeseen, voi tulla jotain ylimäärästäkin mukana.
Uusin VCDS Lite Ross-Techin sivuilta ja ajuri FTDI:n sivuilta niin KKL-adapterillakin pärjää vanhempien autojen kanssa.
Comment
-
Vikakoodin lukupiuha hajos. Tietenkin nyt kun sitä olis tarvittu niin se ei toimi, toimihan se jopa yhden lukukerran ajan! Jos jollain olisi halvalla (alle e-villen hinnan) USB porttiin menevä piuha niin saa tarjota.
Onko aito ross-tech ainoa kaapeli joka osaa lukea uudemmista autoista koodit (esim. a4 b8)? Aitoa piuhaa ei taida saada mistään edes käytettynä n.100e hintaan, vaan on aina n.300e?
Comment
-
Onko kenelläkään tietoa, kuinka A6 4F:ssä opetetaan pyyhkijänmoottorille liikerata? Pyyhkijät eivät siis toimi ollenkaan ilman tuota adaptaatiota.
VCDS:stä en kyllä itse löytyy kyllä takalasin pyyhkijälle adaptaatio, muttei etupyyhkijöille.
Edit: ongelma löytyi, pyyhkijöiden moottori jostain syystä halusikin vain alaspäin mennä, vaikka mielestäni samaan asentoon sen laitoin, kuin aiemmin. Auttoi, pyöräytti moottoria ~1/4 kierroksen eteenpäin ja kiristi uudelleen.Viimeksi muokannut Cid; 24.6.2014, 22:31.
Comment
-
Tuli sijoitettua VCDS kaapeliin näin loman kunniaksi ja nyt olisi tarkoituksena koodata automaattivalot pois käytöstä. En ole aikaisemmin kuin vikakoodeja lukenu kyseisellä ohjelmalla, mutta koodaus on vähän oudompi alue. Osaisiko joku kertoa minkälaisella koodauksella kyseinen homma onnistuu, eli ajovalot syttyvät palamaan kun virrat kääntää autoon ja valot pitäisi saada toimimaan niin että ne pitäisi itse kääntää päälle. Ei rasittaisi xenon valoja niin paljoa, hommasin tuon piuhan (http://www.turbotec.com/_cs/cat/product_details.php?p=1) ja latasin Ross-Techin sivuilta uusimman softan. Autona toimii A4 b7 vm -05 ja suomi auto
Comment
-
En päässyt Litellä ja kiinan kaapelilla kiinni 4F:ään. Mites aito kaapeli ja Lite, toimiiko? Tiedän että moni sanoo tässä vaiheessa että imuroi uusin VCDS. Siskon mies on vaihtamassa autoa ja nyt pitäisi kaapeli hommata siihen ja itse en sitä niinkää tarvitse vielä koska kalusto on sen verran vanhaa. Voiko koneella olla molemmat, Lite ja uusin versio VCDS:tä? Sotkeeko ne toisiansa jotenki?
Comment
-
A6 4F on CAN-bus auto joten Lite ei toimi, vaikka olisi ostettu lisenssi yhteen koneeseen. Lite on tarkoitettu toimimaan piraattipiuhalla.
http://www.ross-tech.com/vcds-lite/index.html
Comment
-
Tuli itsekin tuossa vuosia sitten investoitua RossTechin kaapeliin (HEX-USB+CAN). Muistaakseni jotain vaatimattomat 310€. Jos vanhoina mummoina ajattelee, niin ... ei helevetti! Mutta elämä on, gallista. Helpottaa kyllä jonkin verran vikojen selvittelyä, mutta ei tee autuaaksi. Uskoisin, että on ollut hyötyä (esim. audin nokka-akselisäädin viallinen niin sai nuustettua tuon kanssa, että se vaihtoon).
Comment
Comment