Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

VCDS (vanhalla nimellä VAG-COM)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Lite ei tue CAN väylää mitenkään. VCDS:n kanssa tarviit Ross-techin adapterin CAN-väyläisissä. Bittitasolla pääse sisään monellakin virityksellä mutta sehän ei se ongelma olekaan vaan se mitä bittiä käännetään ja mistä ja miten.

    Comment


    • Jepjep, ajattelin hommata VCDS vehkeet, onko kellään kokemusta tästä?
      http://www.elekma.com/usb_-_obd2_kaapeli
      Mitä suosittelisitte, tarkoitus olisi vain nollata vikakoodeja ja lukea niitä.
      Jollakin demo softalla pääsee ilmeisesti aika pitkälle? Mitä maksaa mistä saa?
      Mitä mieltä olette piraatti-versioista, varmaan niilläkin pärjää?
      Nyt kaivataan tosiaan viisaampien tietoa.
      Autona A3 8L -98
      - Kiitos

      Comment


      • Itseltä löytyy tuollainen. Ross-techin sivuilta saa ladattua VCDS-liten joka toimii tuon kaapelin kanssa. Sillä näkee juurikin vikakoodit ja saa ne nollattua, mutta paljoa muuta sillä ei tee. Vikakoodienkin kanssa kaikkista ei saa selitystä, vain koodin, mutta ne löytyy sitten googlella. Ohjainlaitteilta näkee 25. ensimmäisestä kanavasta tiedot. Esim ahtopaineita ei saa seurattua, kun löytyvät kanasta 115 tjsp. HVAC-ohjainyksikköön en saa itse yhteyttä, tulee jotain virheitä kommunikaatiossa. Johtuu ilmeisesti nimenomaan halvasta/huonosta kaapelista. Aidolla VCDS kaapelilla toimii.

        Eli vikakoodien lukuun ok, mutta muuta sillä ei tee.

        Edit: Tilaa ebaystä kiinasta, saa vielä tosta halvemmalla. Ei tuosta kannata 30€ maksaa. Itsellä maksoi jotain 5€ posteineen ja prikuullen saman näköinen kaapeli.
        Viimeksi muokannut Normanton; 30.5.2014, 09:02. Perustelu: Lisäys

        Comment


          Jos VAG vehkeiden kanssa meinaa pelata jatkossakin, niin suosittelen kyllä hankkimaan aidon kaapelin. Alkusijoitus on tietysti iso verrattuna kopioihin ja liten kanssa toimiviin versioihin. Aikani kiroilin itsekkin kolmannen osapuolen kaapeleiden kanssa, kunnes sijoitin aitoon, enkä ole kyllä katunut hetkeäkään. Kaapelia on käytetty muutamaan kymmeneen autoon ja joka kerta on homma sujunut täysin ongelmitta.

          Comment


          • Kiitos tiedoista!

            Kyllä varmasti jossakin vaiheessa aidon tilaan, mutta aloitetaan tuolla halvemmalla ja huonommalla.

            Comment


              A) Yleismallin KKL-piuha = ei CAN-tukea sekä puutteellinen softa eli etsi kaikki netistä ja unohda ~2004-05 ja uudemmat mallit.

              B) piraatti VCDS = Varaudu toimimattomuuteen ja vanhaan softaan tai harrasta elektroniikkaa/koodausta ja tiedä mistä netistä löytää mitäkin ts. kaksi sanaa googleen ei riitä.

              C) aito VCDS = ei tarvitse miettiä softan eikä kaapelin käyttöä, aina uusimmat päivitykset.

              Comment


              • Mistä muuten voi ostaa tollasen aidon VCDS sän piuhoineen ? ja ilmeisesti tarviaa jonkin muunos piuhan et voi noista urssin sokeri paloista lukea.

                Comment


                  http://www.turbotec.com/_cs/cat/product_details.php?p=1

                  Ota samalla 2x2 adapteri +10e.

                  Comment


                    Koitin hakua, mutta tuloksetta. Mikä voisi olla vialla, kun en saa koodattua takalasin automaattista pyyhkäisyä pois 4F avantista? On kokeiltu sekä piraattia että alkuperäistä VCDS:ää, sama ongelma. Security Accessin saa menemään läpi, arvoa saa muutettua 1-> 0, mutta tallennuksen jälkeen tulee taas security access- herja eikä muutos ole tallentunut.

                    Comment


                    • Hvacin saa luultavasti toimimaan piraattikaapelilla kun vaihtaa com-portin asetuksista vasteajan 16ms > 8ms. Ja sama voi olla myös ABS-boksin kanssa.

                      Comment


                      • Tuli tilattua tällänen kaapeli http://www.e-ville.com/fi/18-obd-vik...recommendation Ongelmana on etten saa ajuria asentumaan vaan erroria pukkaa. onko jollain ratkaisua ongelmaan. Käyttöjärjestelmä siis win 7 64 bit.

                        Comment


                        • Markalla saa mafkan kaapelin. Tuo e-villen myymä piuha on vanhan VAG-COM:n piraatti ja ei toimi 64bit järjestelmässä. 409 lienee ainakin 5 vuotta vanha versio VAG-COM:sta.

                          Comment


                          • No eipä tuo kallis ollut ja maksoi jo ittensä takasin kun sain toimimaan sen pienen äheltämisen jälkeen. Ja joo toi versio tosiaan on 409 mut ei toimi tuo ohjelma mut lite pelaa

                            Comment


                            • Eka numero versiossa on about suunnilleen valmistus vuosi eli 311.2 -> 2003, 409.1 -> 2004 eli semmosen 10v ikää. Liteä ja täysversiota päivitetään edelleen. Ja niitä kiinalaisten tarjoamia ohjelmia ja ajureita kannattaa miettiä haluaako asentaa koneeseen, voi tulla jotain ylimäärästäkin mukana.

                              Uusin VCDS Lite Ross-Techin sivuilta ja ajuri FTDI:n sivuilta niin KKL-adapterillakin pärjää vanhempien autojen kanssa.

                              Comment


                                Ymmärrän kyllä piraattituotteet yms, mutta mitä haittaa on yli kymmenen vuotta vanhan auton kanssa jos diagnostiikkasoftasta on 5 vuotta vanha versio?

                                Comment


                                • VCDS:ssä ei ole tullut minusta juurikaan mitään oleellista lisää vanhempiin autoihin useampaan vuoteen. Airbag luku/jumitusongelmat joidenkin autojen kohdalla taisivat korjata. Mutta HEX:siä tietty perustelen sillä että se ottaa paremmin yhteyden vanhaan autoon jossa singlaanilinjat jo päässeet heikkenemään ja enemmän yhteysongelmia. Jos yhteysongelmia ei ole niin vanhempikin pelaa. Ja onhan tuo rekisteröinnin sitominen tiettyyn koneeseen ärsyttävä ominaisuus Litessä. Toisaalta ymmärtää ettei kolmea sataa halua sijoittaa jonkun tonnin auton lukemiseen. Näin kärjistettynä.

                                  Comment


                                    409:sin kanssahan ei ole mitään tarvetta vielä käyttää jotain tiettyä kaapelia, kun siinä versiossa riittää vielä hakkeroitu softa pelkästään.

                                    Comment


                                      Mikäs mättää kun ei rouvan Q:sta pääse measuring blockkeja kattoo? CCWA konekoodi ja -09 Q5. Ross-tech:in HEX+CAN kaapeli. Vikakoodit pääs sujuvasti tsekkaa.

                                      Comment


                                      • Uudet ei tue enää measuring blockseja vaan täytyy mennä Adv. Measuring Values -valikon kautta.

                                        Comment


                                          Alkuperäinen kirjoittaja jaripetteri Näytä viesti
                                          Eka numero versiossa on about suunnilleen valmistus vuosi eli 311.2 -> 2003, 409.1 -> 2004 eli semmosen 10v ikää. Liteä ja täysversiota päivitetään edelleen. Ja niitä kiinalaisten tarjoamia ohjelmia ja ajureita kannattaa miettiä haluaako asentaa koneeseen, voi tulla jotain ylimäärästäkin mukana.

                                          Uusin VCDS Lite Ross-Techin sivuilta ja ajuri FTDI:n sivuilta niin KKL-adapterillakin pärjää vanhempien autojen kanssa.
                                          Kannattaa todellakin huomioida ettei asenna niitä kiinakaapeleiden mukana tulevia softia muussa käytössä olevalle koneelle. Ainakin itsellä lähes kaikista löytynyt joku troijalainen, tilattu dealista.

                                          Comment


                                            Vikakoodin lukupiuha hajos. Tietenkin nyt kun sitä olis tarvittu niin se ei toimi, toimihan se jopa yhden lukukerran ajan! Jos jollain olisi halvalla (alle e-villen hinnan) USB porttiin menevä piuha niin saa tarjota.

                                            Onko aito ross-tech ainoa kaapeli joka osaa lukea uudemmista autoista koodit (esim. a4 b8)? Aitoa piuhaa ei taida saada mistään edes käytettynä n.100e hintaan, vaan on aina n.300e?

                                            Comment


                                            • VCDS apua kaivattaisiin Kaarinan , Turun alueella. Airbag valo syttyi joten vian luku ja kuittaus olisi pyyntönä ja korvausta vastaan tietenkin.
                                              Auto on
                                              A6 1.8T Avant -04

                                              Comment


                                                Onko kenelläkään tietoa, kuinka A6 4F:ssä opetetaan pyyhkijänmoottorille liikerata? Pyyhkijät eivät siis toimi ollenkaan ilman tuota adaptaatiota.
                                                VCDS:stä en kyllä itse löytyy kyllä takalasin pyyhkijälle adaptaatio, muttei etupyyhkijöille.

                                                Edit: ongelma löytyi, pyyhkijöiden moottori jostain syystä halusikin vain alaspäin mennä, vaikka mielestäni samaan asentoon sen laitoin, kuin aiemmin. Auttoi, pyöräytti moottoria ~1/4 kierroksen eteenpäin ja kiristi uudelleen.
                                                Viimeksi muokannut Cid; 24.6.2014, 21:31.

                                                Comment


                                                • Tuli sijoitettua VCDS kaapeliin näin loman kunniaksi ja nyt olisi tarkoituksena koodata automaattivalot pois käytöstä. En ole aikaisemmin kuin vikakoodeja lukenu kyseisellä ohjelmalla, mutta koodaus on vähän oudompi alue. Osaisiko joku kertoa minkälaisella koodauksella kyseinen homma onnistuu, eli ajovalot syttyvät palamaan kun virrat kääntää autoon ja valot pitäisi saada toimimaan niin että ne pitäisi itse kääntää päälle. Ei rasittaisi xenon valoja niin paljoa, hommasin tuon piuhan (http://www.turbotec.com/_cs/cat/product_details.php?p=1) ja latasin Ross-Techin sivuilta uusimman softan. Autona toimii A4 b7 vm -05 ja suomi auto

                                                  Comment


                                                    En päässyt Litellä ja kiinan kaapelilla kiinni 4F:ään. Mites aito kaapeli ja Lite, toimiiko? Tiedän että moni sanoo tässä vaiheessa että imuroi uusin VCDS. Siskon mies on vaihtamassa autoa ja nyt pitäisi kaapeli hommata siihen ja itse en sitä niinkää tarvitse vielä koska kalusto on sen verran vanhaa. Voiko koneella olla molemmat, Lite ja uusin versio VCDS:tä? Sotkeeko ne toisiansa jotenki?

                                                    Comment


                                                      Jos Sinulla aito kaapeli et tarvitse mitään osaversiota (lite) koska se on aina täysversion jonka saat USB-HEX-CAN:lla.

                                                      Comment


                                                        Joo mutta kun se kaapeli ei tule mulle mutta mun kannettavalla käytetään sitä. Itse jatkan kiinan kaapelin käyttöä. Mietin vain että voiko olla kahta VCDS:ää koneella. Toinen toki että jos joku tietää että toimiiko aito kaapeli Litessä niin sitten hyvä.

                                                        Comment


                                                          A6 4F on CAN-bus auto joten Lite ei toimi, vaikka olisi ostettu lisenssi yhteen koneeseen. Lite on tarkoitettu toimimaan piraattipiuhalla.
                                                          http://www.ross-tech.com/vcds-lite/index.html

                                                          Comment


                                                            Ok. Pitää kokeilla miten käy sitten kun lataa uusimman version ja kokeilee aidon kaapelin kanssa sitä. Suostuuko sitten edes asentamaan VCDS:ää kun Lite on jo asennettuna.

                                                            Comment


                                                            • Tuli itsekin tuossa vuosia sitten investoitua RossTechin kaapeliin (HEX-USB+CAN). Muistaakseni jotain vaatimattomat 310€. Jos vanhoina mummoina ajattelee, niin ... ei helevetti! Mutta elämä on, gallista. Helpottaa kyllä jonkin verran vikojen selvittelyä, mutta ei tee autuaaksi. Uskoisin, että on ollut hyötyä (esim. audin nokka-akselisäädin viallinen niin sai nuustettua tuon kanssa, että se vaihtoon).

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X