Olen kuullut, että 4G vaatisi online-yhteyden noihin sopeutuksiin, eli pitää tehdä marmorilla. Tietääkö joku, oliko se asia näin?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
VCDS (vanhalla nimellä VAG-COM)
Collapse
X
-
-
Sen tiedän, että saa. Nyt en suoraa linkkiä löytänyt, mutta tuolta kaivelemalla varmasti löytyy:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...briolet_(8E/8H)
Comment
-
Olen kuullut, että 4G vaatisi online-yhteyden noihin sopeutuksiin, eli pitää tehdä marmorilla. Tietääkö joku, oliko se asia näin?
Comment
-
Ilma-alustan säätelyohjeessa täällä (http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/levelcontrol.html) sanotaan default mitoiksi pyörän keskiöstä lokasuojan kaareen:
Audi A6 (4F) (PR-1BK): 386 mm (front) and 384 mm (rear)
Audi A6 (4F) Allroad (PR-1BY): 388 mm (front) and 380 mm (rear)
Missähän Allroadin alustan asennossa tuo homma pitäs tehdä? Tuosta päättelis et dynamic.
Comment
-
Nuo tosiaan toimivat 4F korissa. Valitulla alustan asetuksella ei ole merkitystä. Arvoa muutettuasi käyttää alusta sinun uudelleen syöttämiäsi arvoja. Joten jokaisessa asennossa auto kulkee suhteessa saman verran matalammalla/korkeammalla. Lift-asentoon en ole varma vaikuttaako.
Säätö on syytä tehdä ohjeiden mukaan, ja taisaisella alustalla.
Comment
-
Tulipa hankittua tuommoinen VCDS ja kaapeli. Positiivisen yllättynyt olen tuon toimivuuteen ja varsinkin noihin koodaus ominaisuuksiin. Pettymys oli lähinnä huomata miten karvalakki tuo oma kippo on (A3 1.6 8p).
Koodasin ohjeiden mukaan siihen turvavöiden varoitusvalon käyttöön - ei kilkutusta eikä valoa. Syynä on varmaan se ettei tuossa ole mitään antureita/piuhoja turvavyön vastakappaleissa :S.
Saattovaloista saa vain haaveilla :). Positiivinen asia oli se että tuossa sai koodattua ovien automaattilukituksen liikkeelle lähtiessä.
Saakohan tuohon koodattua mitenkään palaneen polttimon varoitusvaloa mittaristoon? VCDS antaa kyllä vikakoodit, mutta saako noita varoitusvaloina näkymään:
2 Faults Found:
01504 - Bulb for License-Plate Light (X)
012 - Electrical Fault in Circuit
00988 - Lamp for Brake Light; Right (M10)
012 - Electrical Fault in Circuit
Joskus haaveissa olisi kikkailla vakkari tuohon, mutta melko ristiriitaista tietoa sen suhteen että mitä palikoita tuohon pitäisi ostaa jotta saa hommat toimimaan.
Comment
-
Joskus haaveissa olisi kikkailla vakkari tuohon, mutta melko ristiriitaista tietoa sen suhteen että mitä palikoita tuohon pitäisi ostaa jotta saa hommat toimimaan.
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...odule_Versions
Comment
-
Morjesta! Tämmönen tuli bongattua netistä http://www.dx.com/p/usb-diagnostic-c...9#.U16mJfl_toQ Eli autona Audi 80 2.8 V6 vuosimallia 1994. Tällä vissiinki onnistuisi vikakoodien luku jne.? Kokemus pyöreä nolla näistä hommista...
Comment
-
Koneelta löytyykin ilmaiseksi ladattu versio, mutta mahtaako kyseinen piraattipiuha toimia ohjelman kanssa?
Comment
-
Kohteena Seat Leon, vm 2003. Kuskin ovesta todennäköisesti se mikro kytkin kaput, joten täräyttää ovet lukkoon hetken kuluttua, vaikka kuskin ovea käyttää auki. Tuota ei tee, mikäli starttaa auton suht pian ovien avaamisen jälkeen. Onko tuota ominaisuutta ohjelmoitavissa pois, ettei enää lukitse ovia takaisin, mikäli ei havaitse oven avaamisia? Säästyisi niiltä mahdollisilta oho hups tilanteilta, missä avaimet sisällä ja ovet lukossa (itse tietenkin ulkona).
Comment
-
Onko tuo lite versio tarkoitettu vaan vikakoodien lukuun vai voiko sillä koodata esim. vakkari?
Comment
-
Litellä voi koodata vakkarin kunhan siihen ostaa rekisteröinni/lisenssin. Liten ja täysversion merkittävin ero on siinä että Litellä ei pääse CAN-väyläautoihin kiinni.
Comment
-
Profiilin kulkinetta loggailin ja engine measuring block 07 näyttää neljää lambdan arvoako? kaikki nollassa kuitenkin! Vikakoodit B1S1, B1S2, B2S1 sekä mixture adaptation. vikakoodit nollasin auton käydessä ja ikinä ei oo audi käynyt niin tärinättömästi! onko se nyt etulambdat vaihtolistalla?
Tuommoset koodit uusiutuu:
Friday,09,May,2014,14:39:32:35564
VCDS Version: Release 12.12.2 (x64)
Address 01: Engine Labels: 078-907-551-ACK.lbl
Control Module Part Number: 4D0 907 551 AE
Component and/or Version: 2.8L V6/5V MOTR HS D02
Software Coding: 05201
Work Shop Code: WSC 06325
VCID: 69D351D013F30E562C9-4B00
2 Faults Found:
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1
P0130 - 35-10 - Malfunction in Circuit - Intermittent
16534 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1
P0150 - 35-10 - Malfunction in Circuit - Intermittent
Readiness: N/A
Eli lämmitykset hajalla!? täytyy ajella töistä kotiin ja kattoo ilmestyykö muuta.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jaripetteri Näytä viestiLitellä voi koodata vakkarin kunhan siihen ostaa rekisteröinni/lisenssin. Liten ja täysversion merkittävin ero on siinä että Litellä ei pääse CAN-väyläautoihin kiinni.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viestiOnko aito kaapeli, lite versio?
Kerro vähän lisää setupista, niin ei tartte arvailla.
Comment
-
Ei kyl tärvii mitään lisenssejä. Ite koodasin vakkarin iha halppispiuhal ja litellä, autona b5 a4.
En nyt kyllä Litellä ole ihan hetkeen koittanut vakkaria koodata jos tuo on muuttunut tai on purkkikohtaista mitä voi tehdä. Tokihan sitä voi kokeilla rekisteröimättäkin ja itseasiassa pitääkin ja ostaa lisenssi sitten jos ei koodaus onnistu.Viimeksi muokannut jaripetteri; 11.5.2014, 21:10.
Comment
-
Eli voin ostaa lisenssin tähän piraattikaapeliinkin? Tai ohjelmaan, kumpaan se nyt tulee. Kaapelin myyjä sanoi, että jos päivitän ohjelmiston, se lakkaa toimimasta kun on piraatti. Mitäs se lisenssi maksaa halvimmillaan?
Noilla piraateilla on tapana hajoilla.
Comment
-
Autoscan on monelle kiinapiuhalle liian vaikea pala toteutettavaksi :) Pitää lukea manuaalisesti joka ohjaimesta vikakoodit ja silloinkin joskus kadottavat "lisenssin". Ohjelma kiinni, piuha irti autosta ja läppäristä ja seuraavassa järjestyksessä takaisin: piuha autoon kiinni + virrat päälle -> piuha läppäriin kiinni -> ohjelma auki.
Comment
-
Oliko K-linjaista kaapelia mahdollista muuttaa CAN-väylää lukevaksi? Kontrolleri näkyy olevan FDTI T232BL. En nyt saanut ihan tolkkua datalehdestä.
ELM-kontrollereissa oli yksi, joka tukee kaikki OBD-II -protokollat, tämän kohdalla ei ole mainintaa aiheesta.
Mulla olisi tuossa kyllä yksi MPPS-flashkaapeli, mutten ainakaan heti ole keksinyt, miten sen saisi lukemaan vikadiagnostiikkaa.
Comment
-
Onhan se mahdollista kunhan lyöt kylkeen ensin mikrokontrollekin joka hanskaa CAN-väylän ja kirjoitat sille softan joka juttelee haluamasi protokollan kanssa. Geneerinen EOBD on helpompi kun sille löytyy speksit mutta jos haluat VAG:n omaan diagnostiikkaan kiinni niin kuin VCDS pääsee niin aika savotta on edessä ja ilman ulkopuolista tukea käytännössä mahdoton homma.
ELM:llä on noita geneerisiä valmiina ja sellaisen kasaaminen ei ole rakettitiedettä jokin niitä saa kaupasta halvemmalla kun alkaa itse tekemään. Tuo FTDI:n piiri on USB-sarjaportti ja sillä ei sinällään ole mitään tekemistä OBD:n kanssa, ainoastaan ominaisuuksiensa takia paljon käytetty piiri jotta voidaan käyttää helposti USB:tä.
Comment
-
Äh. Olkoon.
Tarve olisi siis päästä käsiksi CAN-väylän takana oleviin kontrollereihin. Onnistuu ilmeisesti EOBD-kaapelilla, mutta meneekö taas lisenssi uusiksi Lite'sta? Olen kertaalleen jo siirtänyt toiselle koneelle. Vaihtuuko se siis, jos kaapelia vaihtaa, vai ostanko suoraan VCDS:n?
Alkaa ottaa päähän, kun ei edes ksenonien korkeuden säätöä saa luetuksi. Johdotus on ok ja anturi uusi, mutta edelleen kiukuttelee.
Comment
Comment