Olisikohan kellää lainata VCDS laitetta, tarvetta olisi että saisi S4 b5 jarrut ilmattua, kun ilmeisesti jos on tyhjentynyt nesteistä kokonaan niin tarvitsee ohjelman jotta voi pyörittää absia ja saa ilmat pois sitten. Jos on PK-seudulla niin voitteko laittaa viestiä (:
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
VCDS (vanhalla nimellä VAG-COM)
Collapse
X
-
Täällä ei hirveästi tykätä keskustella kiinakaapeleista, mutta nämä jokatapauksessa lähes kaikissa tapauksissa lopettaa toimimisen softan päivityksen jälkeen. Kaapeli onkin hyvin suurella todennäköisyydellä kaput ilman vähän suurempaa jumppaa. Mahdollisuus on, että kaapelin mukana tulevalla softalla vielä toimii. Toisaalta se nyt ei hirveästi kirpaise kympin hinnalla tilata uutta.
Comment
-
Ilmaisohjelmia käytetään kiinakaapeilla ja tuskinpa olen ainoa. Mullahan löytyy tuo maksettu originelli VCDS kaapeleineen, joten se siitä. Kiinakaapeli toimii kyllä edelleen vanhassa Xp:ssä ja toimi tuossakin, ennen ajuripäivitystä. Vanha kone vain piiputtelee, joten en enää uskalla softata sillä.
Comment
-
Koneella olen käyttänyt aiemmin vain alkuperäistä VCDS:ää. Autoläppärin hajottua asensin Nefmoton ja Unisettingsin, sekä CDM 2.08.30 64bit ajurin tähän. Ne toimivat piraatti VAG KKL-kaapelilla normaalisti. Aidon VCDS:n käyttö ei vaikuttanut siihen mitenkään. Nyt tuon uuden VCDS ajuripäivityksen jälkeen KKL-kaapeli ei enää toimi, vaikka asensin CDM-ajurit uudelleen. Onko riittävän epäselvää?
Comment
-
Tuo kiinakaapeli on kyllä VAG KKL, mutta en käytä sitä orinalin VCDS:n kanssa. Aiemmin toimi kylläkin hyvin ilmaisella Litellä. Kaipa tuossa uudessa softassa on jonkin piraattikaapelin esto, vaikka ei sitä VCDS:n kanssa käyttäisikään. Pitää ihmetellä paremmalla ajalla lisää, kun sain tekohengitettyä tuota autoläppäriä. Aito kaapeli kyllä toimii VCDS:llä hienosti, mutta sitä ei voi käyttää noissa em. ohjelmissa, missä käytän piraattia.
Comment
-
No ei se sitten mikään sinällään piraattikaapeli ole. Pelkkä geneerinen KKL-kaapeli, joita löytää Ebaystä miljoona erilaista tai vääntää itse muutamalla komponentilla. Tai no kaikki kiinakamahan on joltain kopioitua :)
VCDS lukee lisenssin kaapelista, joten sinänsä ei ole kyllä voinut toimia kuin Lite-versio aiemminkaan. Ellei nyt puhuta jostain versiosta 4.09 tms.
Comment
-
Ross-Techin USB-ajuri on käytännössä tuo FTDI:n ajuri johon on USB PID ja VID vaihdettu vastaamaan Ross-Techin tuotteen ID:itä. Tästä johtuen nuo KKL-adapterien ajurit saattavat hyvinkin sotkea toisiaan vaikka perjaatteessa ei pitäisi.
Comment
-
Löytyykö keneltäkään listaa VCDS engine blockeista A6 4f 3.0TDI -06 koneelle? Kiinnostaisi erityisesti suuttimet ja ajoituspuoli.
Löytyykö keneltäkään pk-seudulla mahdollisimman tuoretta piraattikaapelia (esim. 11.11).
Pitäs takalasinnaarmuttimen automaattitoiminto koodata pois päältä mutta ei onnistu aidolla rosstechilla. Todistetusti onnistuu piraattikaapelilla.
Tai löytyykö vinkkejä mistä kiikastaa?
Päästää testaamaan uuden arvon mutta tallennettaessa heittää jumiin ja uusi arvo ei tallennu.
Edit. Laitoin asiasta viestiä myös RossTechille, katsellaan mitä sieltä vastataan.
Edelleen piraattikaapelin omistajat voivat tarjota apua.
Edit.
BKN koneessa suuttimet olivat block 72-77, vahva mutu että, näin myös muissa 3.0 koneissa.
Arvoja on 3kpl, käsittääkseni eri paineille (300,600,900bar).
Nihkeesti ainakin omalle kohdalle on löytynyt label filuja näihin.
"-"-edessä tarkoittaa suuttimen "vuotoa" ja positiiviset luvut "tukkoisuutta".
Maksimi/arvot tais olla +/- 45ms/str.
"Tukkoisuutta" voi yrittää elvyttää esim. Forten lisäaineella. Näistä on foorumilla kiistelty ja toiset ovat havainneet eron toiset ei. Omassa ASB koneessa tukkoisuus hieman vähentyi forten aineella (eivät tosin olleet huonona muutoinkaan).
Kiitokset vielä Nimim. JUSBEN kaapelin lainasta!Viimeksi muokannut dr_ink; 20.3.2014, 21:44.
Comment
-
-
kukas lukis hämeenlinnassa urssista vikakoodit.. käy ja kukkuu mutta rötäilee..eikä vastaa kaasuun normaalisti. ja koneenahan on adu.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jad Näytä viesti08 Auto HVAC (ilmastointi) -> meas.blocks 08.
Comment
-
kukas lukis hämeenlinnassa urssista vikakoodit.. käy ja kukkuu mutta rötäilee..eikä vastaa kaasuun normaalisti. ja koneenahan on adu.
Sillä ei toki tee muuta, kuin tosiaan lukee ja poistaa koodit.
Pistä yksityisviestiä, käyn nimittäin Hämeenlinnassa töissä arkisin 7-16 ja lukija on aina autossa, joten joku päivä töiden jälkeen onnistuu kyllä :)
Comment
-
Mites vuosimallin 1995 Audi A8 2,8V6.
Pystyykö tuolla VCDS:n ilmaisversiolla kuittaamaan tuon huoltovalon (in2).
Käytössäni olisi windows XP ja usb-obd2 piuha.
Maksullisia versioita en ajatellut hankkia...
Vai olisiko joku muu ilmaissofta tähän hommaan saatavilla?
Mitenkäs tuo Torque? onko kukaan kokeillut vanhempiin audeihin sitä? (android puhelin löytyy ja obd2-bluetooth palikka ei olis kallis)
Comment
-
Jarrupääsylinteri ollut irti joten ilmaa on. En saanut pumppua pyörimään koitin molempia mutta ei tapahtunut mitään. Abs anturi on särki vasemmalta edestä, vaikuttaako se? Pitäisikö pumpun alkaa pyörimään kun jomman kumman laittaa ja klikkaa run?Viimeksi muokannut jukkuk; 29.3.2014, 22:49.
Comment
-
Onko joku mahdollisesti leikkinyt 4G korimallisen ilma-alustaisen kutosen kanssa VCDS:lla?
Itse yritin, mutta aika vähän oli näköjään tehtävissä. Secure Acces löytyi ja level controliin pääsi käsiksi, mitään arvoja ei toki hyväksynyt. Liekö Ross-Techilla vielä kesken kehitys tuon osalta ja käskyt eivät mene läpi? Luin, että huollon diagnostiikalla pitäisi pieni (10-15mm) madallus onnistua muuttamalla arvoja? Kokemuksia?
Comment
Comment