Ohjelman toimiminen Vistassa ei kerro yhtään mitään toimivuudesta Windows 8:ssa. Aika iso ero noiden kahden välillä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
VCDS (vanhalla nimellä VAG-COM)
Collapse
X
-
Comment
-
Hyvä että täällä saa nykyään piraatteihinkin apua ;-)
Sen verran täytyy kuitenkin tuota orginaalia puolustella, että orkkis hex can usb toimnut nyt ~6 vuotta ilman mitään ongelmia, xp:ssä, vistassa, 7:ssa. Päivitykset tupsahtelee netistä tasaisin väliajoin ilman pelkoa, että kaapeli menee jumiin. Ne jotka ovat vikisseet, että "ompa kallis kaapeli" ovat kuitenkin ensimmäisenä kyselemässä vikakoodinlukua :-)
Comment
-
No en tarkoittanutkaan, että Vistassa toimiminen liittyy mitenkään 8:ssa toimiseen, mutta sen se kertoo, että asennuslevy on edelleen ehjä ja ongelman pitää johtua nimenomaan käyttöjärjestelmästä.
Sanomattakin on selvää, että orginaali pelittää aina käyttiksestä huolimatta, mutta aikoinaan tuntu aika älyttömältä maksaa monta sataa yhdestä johdosta, jos saa samat ominaisuudet 15e johdolla, varsinkin kun tämäkin toimi näköjään ainakin vuoden kasissa. Nykyautossa on vaan tällainen ohjelma niin tarpeellinen, että pitää ilmeisesti sitte hankkia tuo kunnon johto.
Toisaalta jospa sais joltain kaverilta vanhan läppärin, mihin laitan vanhan käyttiksen ihan vaan autohommia varten, ku nurkissa olis ohjelma Bemareita varten, mikä toimii sitten taas vain XP:ssä. :D
Comment
-
Minä mitään piraateista tiedä, mutta softahan on sama oli aito kaapeli tai ei. Versionumero toki voi erota, jos toinen käyttää uusinta ja toinen jotain vanhempaa.
Bimmerien ohjelmathan pitää rullata virtuaalikoneella spesifiä unixia simuloiden, joten nämä meidän ohjelmathan on vielä kevyttä kauraa :)
Comment
-
Mistäs mä saan vaihdettua a4 b7 sen ominaisuuden pois että ovet ei mene lukkoon kun lähtee liikkeelle? Jokseenkin ihan turha. Mikä blocki?
Ja saanko ajovalot muutettua niin, että ajovalot on päällä kun vipi on asennossa 0, eikä vasta sitten kun laittaa vlot "päälle"? Omassa on DRL ja eihän niillä tee mitään edes päivällä :)
On se varmaan täälä jossain neuvottukin jo?!?
Tottumus kysymys kaiketi, mutta meinaa jäädä aina valot pois päältä, kun vanhassa ne oli aina päällä...
Comment
-
Tämäkin jo varmaan käsitelty sataan kertaan, mutta tämmöstä uusii koko ajan.
Teenkö asialle mitään? Ja mitä sille voisi edes tehdä?
Address 08: Auto HVAC Labels: 8E0-820-043.lbl
Part No: 8E0 820 043 BM
Component: A4 Klimaautomat 3233
Coding: 00000
Shop #: WSC 00000
VCID: 6DDBD76D278ADF1
1 Fault Found:
00716 - Air recirculation Flap Positioning Motor (V113)
41-00 - Blocked or No Voltage
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Sabotaasi Näytä viestiMistäs mä saan vaihdettua a4 b7 sen ominaisuuden pois että ovet ei mene lukkoon kun lähtee liikkeelle? Jokseenkin ihan turha. Mikä blocki?
Comment
-
Mitähän mahtaa maksaa nykyään täysi vcds versio kaikilla oikeuksilla mitä ny voi tarvita..? Siis piuha + ohjelma? Mikä firma myy suomessa? Saako suomenkieliversiota mistään?
Comment
-
Comment
-
Ei kellään olisi käryä muistillisen sähköpenkin adaptaatiosta, ohjeita kaipailisin.
Kun kuskin penkki ei enää suostu muistista hakemaan oikeaa kohtaa. VCDS:llä löytyy seuraavaa:
Address 36: Seat Mem. Drvr Labels: None
Control Module Part Number: 4F0 910 760 HW: 4F0 959 760
Component and/or Version: Sitzmemory FS H04 0050
Software Coding: 0082946
Work Shop Code: WSC 02335 785 00200
VCID: E1C9E2DB3815E4167BD-80B4
1 Fault Found:
01445 - Sensor for Driver Seat Fore/Aft (G227)
005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
Comment
-
Mikäs on kun olen nyt nollannut servicen jo kaksi kertaa ja viimeksi perjantaina ja silti vaan tauluun tulee "Service!".
Edellisessä b6 se onnistui kyllä. Siinä se näytti jonkin aikaa vain viivaa. Mikä tähän b7 olis muka muuttunut?
Kilsojakin on tullut reilusti toista sataa.
Nyt tosin meni service-rajan yli ennenkun ekan kerran yritin nollata.
Comment
-
Täytyy huomenna kokeilla uudestaan. Kyllä mielestäni tein ross-techin ohjeen mukaan oikein. Huomenna viisaampana...
Edit. Sainpas onnistumaan. Kävin vielä läpi blockit 40-49 test-save-done tyyliin ja oikeassa järjestyksessä ja sen jälkeen valikosta service nollaus ja sen jälkeen ilmoitti että kaikki uudet arvot tallennettu ja SRI reset valmis. Sen jälkeen hävis "Service!" ilmoitus taulusta.
Onnistumisen iloja...!Viimeksi muokannut Sabotaasi; 27.1.2014, 17:55.
Comment
-
-
VCDS Pääkaupunkiseutu
Kellä pääkaupunkiseudulla vikakoodinlukuvehkeet B7 mallisarjan dieseli a4 kysessä.
Kylmää puhaltaa ja moottorinhäiriönvalokin palaa. Joten pientä korvausta vastaan olisi mukava saada vikalista muistiin.
Avainkin pitäisi koodata, mutta se varmaan täytyy hoitaa sitten centterillä..
Comment
-
Osaisikos joku neuvoa VW Crafter service "valon" nollauksessa.
Tämän ohjeen mukaan yritin nollata mutta en saanut kyseisen näköistä tekstiä ruutuun joten jätin tekemättä.
Tuossa kun käsketään mennä "Adaption" kohtaan, niin sitä ei ole vaan löytyy "Long Adaption" ja sen alta löytyy kyllä samanlainen näkymä.
Kun menen kohtaan "Service interval extension - Reset Konstante", niin "new value" kohta jää harmaaksi eikä pysty muuttamaan, jos kuitenkin käyn jossain muussa kohdassa ennen tuota niin "new value" kohta tulee aktiiviseksi.
Kirjoittaa siihen ihan mitä tahansa ja painaa "Do it", niin ponnahdusikkunassa "new value" kohta on tyhjä. "Old value" on 0 tällä hetkellä.
Mittaritaulusta "valon" sai nollattua, tämän ohjeen mukaan, mutta ei sieltäkään löytynyt kohtaa "reset 51", vaan siinä olis muistaakseni "SER lukema" ja alla reset, nyt sen tilalla on "SER ----", eikä service teksti ilmesty enää kun laittaa virrat päälle.
Autolla oli ajettu reilusti yli 0km rajan, joten tuo tehon pudotus taisi aktivoitua ja "nollauksen" jälkeen auto tuntuu yhtä tehottomalta kuin ennen.
Jos joku voisi vahvistaa tuliko "nollaus" tehtyä oikein tai valottaa muuten asiaa.
Comment
Comment