Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
VCDS:llä pääsee kyllä kaikkeen käsiksi ja säätämään. Eri asia on mitä toimintoja autossa olevat ohjainboksin versiot tukevat. Ja ihan mallin sisälläkin on alkupään bokseja, loppupään bokseja sekä matalan varustelutason ja korkean varustelutason bokseja.
Tuli tuossa päivitettyä diagnostiikka laitteistoa tuoreempaan. Elikkä nykyisessä ei ole sarjaporttia vanhan läppärin tapaan, jotenka kumpi olisi parempi vaihtoehto: Ostaa suoraan usb-obd kaapeli vai kokeilla muutaman? euron usb-rs232 adabteria? Vai onko tuhoontuomittuja suoraan nuo adabterit näissä hommissa?
Riippuu ihan millaista adapteria käyttää ja mitä softaa. Jos vanha VAG-com ja joku perus KKL-adapteri niin keskustelee ihan nätisti kyllä jollain dollarin usb-rs232:llakin.
Mitä antureita Engine Measuring blocks group 20 mittaa B7 3.0tdi:ssä?
Kahdessa ekassa on vaan "Temperature" mutta ei lue muuta, mitähän ne mahtaa olla kun toisessa on -40,5*c.
Mitäs Engine Long Adaptation Channel 9 toinen ruutu näyttää? Siinä on Temperature -55.8*c
Olen koittanut tätä topickia selailla, mutta en ole ihan päässyt kärryille seuraavista.
Eli pitäisi saada turvavyön hälyttävä ääni, sekä ovien automaattinen lukkiutuminen ajoon lähtiessä pois. Olen ilmeisesti kuitenkin koittanut oikeasta paikasta, se joku koodausosio, mutta en ole saanut sitä toimimaan oikein.
Eli voisiko joku nyt vääntää harjateräksestä kuinka se menee noissa kyseisissä tapauksissa, kun kooditkin ovat hiukan hakusessa.
Sitten tuli sellainen mieleen, että voiko Vag-Comilla vaikuttaa mitenkään palaneiden polttimoiden hälytyksiin, niin että se ei ilmoittelisi niistä? Esimerkkitapaus, jos laittaa vaikka ledit päivävaloihin tai rekkarivaloihin.
Riippuu autosta. Mittaristosta 17 tai Central Electronicista 09 joko Coding, Long Coding tai Adaptation. Kun menet VCDS:llä noihin, niin antaa selitteet mikä numero vaikuttaa mihinkin toimintoon.
Joo tuon tiesinkin, mutta miten se coding toimii, mitä pitää syöttää mihinkin ruutuun? Olikohan esim. ovien koodaus +000032, niin mitä arvoja syötän mihinkin ruutuun, että se ominaisuus poistuu?
Klikkaat sitä koodin syöttökohtaa, niin siihenhän avautuu selitteet mitä mikin tarkoittaa. Nuo lyhyet koodit toimivat siten, että summaat kaikki haluamasi asetusten koodiluvut yhteen ohjeen mukaan ja syötät sen summan siihen.
Tai oikeammin vähennät siitä nykyisestä koodisummasta sen ominaisuuden luvun, minkä haluat poistaa. Kirjoita vanha siis ensin muistiin! Eli esimerkin mukaan siellä on nyt 000036 ja turvavyön poistamiseksi laitat 36-4=32.
Mikähän nyt mättää kun vakkomi pätkii yhteyttä moottorinohjaimen kanssa jos kone on käynnissä? Kone sammuksissa saa vikakoodit luettua ja kaikki pelaa mutta koneen käydessä katkoo yhteyttä niin että esim. maffin arvoja tai misfirejä ei saa seurattua. Autona C5 S6.
On jälkiasennusradio ja kaapeli on kiinantytön hyvin tekemä. Googlasin jo sen verran että Uwe itse on vastannut syyksi tuon halpiskaapelin. Imehtelen vaan kun aiemmin on toiminut. Luulin että jälkiasennussoitin olisi vain C4 aikakauden laitteisiin aiheuttanut ongelmia.
Juuri toisinpäin. C4-kauden vehkeissä radiolle ei mene K-linjaa, joten ei voi sotkea mitään. Uudemmissa taas menee ja tarvikemankkaliitinstandardiin nähden osuu muistaakseeni juuri +12V heräteulostuloon. Ei riko mitään, mutta K-linja on radio päällä tukossa.
Ei silti selitä miksi yhteys toimii virheettömästi jos moottori ei ole käynnissä. Kaikki muutkin moduulit toimivat normaalisti, oli grammari päällä tahi ei. Luulen että portin tai vakkomin asetuksista kiinni.
Onko kellään ollut ongelmia unisettingsin käyttöönotossa? Ei saa yhteyttä moottorin ecuun, vaikka samalla kaapelilla toimii vcds moitteetta? Ulkomaisilta foorumeilta lueskellut vastaavista ongelmista, mutta ei auta ne apukeinot, esim. intelligent mode on vcds:än asetuksista otettu pois päältä, mutta ei auta.
Alkoi toimimaan toisella kaapelilla. Jostain syystä hylki tuota kopio Ross-Techin kaapelia...
Viimeksi muokannut tunppi; 15.3.2013, 07:54.
Perustelu: Vika selvinnyt
Nyt olisi tuo rosstechin kaapelin (USB-HEX+CAN) hankinta edessä kun tuolla halpis kaapelilla ei saa kuin harmaita hiuksia. Mistä suosittelette tuon kaapelin hommaamaan/Mistä olette itse hommanneet?
TeroPee vei ilmeisesti viimeisen :D!
"Tämä tuote ei ole tällä hetkellä saatavilla".
Turbotec:lla varastosta löytyy. Omakin ostettu sieltä, just tuon laajennetun takuun takia.
Toki ostin käytettynä takuuaikana ja sain alkuperäisen kuitin mukaan.
Ymmärsinkö oikein threadia tavatessani, että B7 korimalliin vaatii jo Can-väylää tukevan kaapelin?
Nykyisin käytössä tämä, joka siis ei sitä vielä tue.
Comment