Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

VCDS (vanhalla nimellä VAG-COM)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Apuja tarvitaan. Useampia autoja tullut VCDS:llä laiteltua ongelmitta. VCDS ei suostu ottamaan yhteyttä auton (S3 '14) ohjainyksikköön: '[17] - Instruments'. Muutaman yrityksen jälkeen tulee vain "no response from controller" tms. Yksikkö ei myöskään tule autoscan listalle. Eli yksikkö on jotenkin jumissa? kaapeli on ns. ruotsimalli ja vcds on uusin versio. Moduuli on varmasti autossa olemassa ja mitään vikakoodeja tai toimintahäröjä ei autossa ole. Autoon on tehty muutama muu koodaus onnistuneesti jo samalla kaapelilla / ohjelmalla. Kaapelia on käytetty toisessa autossa välillä ja pääsee kaikkiin yksiköihin (vastaavan "korin" RS skoda). Haluaisin koodata yksiköstä öljylämpötilan näkyviin kaikkiin valikoihin. Miten tuon moduulin saisi resetoitua tms. peliin mukaan? vai onko asetuksia mitä muuttaa autossa tai ohjelmissa?

    Vai tuliko tässä nyt ns. vanhan piuhan raja vastaan ja hankkia uudempaa versiota kaapelista? Linkissä maininta ettei toimisi kaikkien yksiköiden kanssa MQB-pohjaisissa autossa. Tosin uudemmat kuin 2016, mutta olisiko yleistys? ( https://store.ross-tech.com/shop/vchuc/ )
    Viimeksi muokannut Poikarukka; 21.12.2017, 08:16.

    Comment


      Mitä tarkoitat että ei tule autoscan listalle, niihin luettuihin vai niihin mitä yritetään hakea?
      Eli autoscan tulosteessa, ensin on "chassis type:" ja sitten "scan:", jos tuossa scan tekstin takaa ei tuota 17 löydy, niin sitten sitä ei edes yritetä etsiä. Vai luetko CAN-gatewayn kautta koko autoa.
      Oletko samaa autoa lukenut joskus aikaisemmin? Katso VCDS -> Scans kansiosta onko vanhoissa tulosteissa löytynyt mittaristo.

      Comment


      • Autoscan listaa kaikki yksiköt lukemisen jälkeen. Se lista missä on moduulien tiedot. Yksikkö 17 näyttää (en muistaa tarkasti muotoa, no access ehkä) jotakuinkin ettei saa yhteyttä, mutta on listalla. Kokeiltu autoscania ihan automaatilla ja sitten määrittelemällä auton malli. En ole aiemmin autoa lukenut (uusi auto vaihtui). Yksikkö on autossa. Se on satavarmaa. Siihen vain ei pääse käsiksi suoraan tai autoscan toiminnolla. Ei saa haettua tietoa sieltä.

        ::EDIT 23.3.2018. Laitetaan tänne tiedoksi, jos jollakulla muulla ilmenee sama ongelma. Syy oli ns. ruotsijohdossa. Rosstechin valmistamalla kaapelilla pääsi yksikköön tekemään koodauksen. Löytyi yksi ylimääräinen vikakoodikin ABS-yksiköstä, jota ei ruotsimalli osannut hakea. Jos tämän asian olisi tiennyt olisi ruåtsimalli jäänyt ottamatta. Tähän asti kyllä kaikki koodaukset saanut tehtyä ja viat haettua (tai mistä sen tietää mitä on jäänyt löytämättä).
        Viimeksi muokannut Poikarukka; 23.3.2018, 08:04.

        Comment


        • Löytyiskö tampereelta tai lähistöltä vcds apuja että sais a8 hidden menun auki ja saisi nuo akkunäytöt ynnämuut tuohon näkyville. Korvausta vastaan toki.

          Comment


          • Mikä homma, kun vcds lite ei näytä b7 audia ollenkaan auto listassa? Käytössä siis halppis johto ja freeware vcds.
            Viimeksi muokannut Breach; 3.1.2018, 06:44. Perustelu: Väärä sana

            Comment


              B7:ssa on jo CAN ja K-linjassakin pari eri johdinta käytössä, niin Halpis toimii rajoitetusti.

              Comment


              • Näin vähä ajattelinkin, eli vikakoodien luku onnistuu vain kokoversiolla, kiitos vastauksesta!

                Comment


                • Tarkennetaan vielä että maksullinen version VCDS Litestä ei muuta tilannetta vaan tarvitset paremman adapterin jossa tuki CAN-väylälle eli HEX:n.

                  Comment


                    Mitenkäs on, pystyykö VCDS:llä mitenkään selvittämään onko autosta kytketty EGR ohjelmallisesti pois päältä? Kyseessä siis 3.0TDi (CAPA) A5 ja se on mitä ilmeisimmin lastutettu.

                    Comment


                    • Pystyy. Lyö käyntiin ja katso engine-modulesta EGR:n käyttöaste. Jos pois päältä, niin näyttää kaikissa tilanteissa nollaa.

                      Comment


                      • Eli audi 80 b4 vikakoodien luku, mistä mahtaa johtua että ei pääse moottorin vikakoodeihin käsiks, absin koodit löytää kyllä, ilmottaa vaan control module not found tjsp, käytössä vcds lite

                        Comment


                        • Oliko tässä nyt kyseessä 2.6 V6 ? Ross-tech ilmoittaa seuraavaa, jonka mukaan täysversion kaapelilla homma rokkaisi mutta kolmannen osapuolen peruskaapelilla (jonka oletan olevan käytössä kun kerran vain VCDS lite eikä täysversio) mahdotonta saada yhteyttä.

                          "1992-1994 2.6L V6 Engine (non-US only)

                          VCDS cannot communicate with some of these ECU's while using a "dumb" Interface. These ECUs (made by Hella) are so incredibly fussy about the protocol timing that there is no way to get them to work with a "dumb" interface and an application running in user-mode under Windows. For vehicles with these engines, we recommend a HEX Interface, which work great. Note, if you use a USB Interface, we HIGHLY recommend the use of Windows XP or newer. Use of other versions of Windows may prevent VCDS from successfully working with these ECU's."

                          Comment


                          • Joo kyllä 2.6 on, niin kyllä lueskelinkin jo että voi nuitte vanhoje 2x2 liittimillisten kanssa olla ettei toimi, jännä kuitenkin että nuo abs koodit saa luettua

                            Comment


                            • Se on nimenomaan se moottorinohjain mihin ei saa yhteyttä, muut purkit ei oo niin herkkiä.

                              Comment


                              • Mitenkä onnistuu varashälyttimen koodaus pois käytöstä Audi a4 b6 8E? Moottorinohjaus kävi ajoneston pois ohjelmoinnissa ja nyt käynnistyksen jälkeen hätävilkut vilkkuu viitisen minuuttia.

                                Comment


                                • Onko täällä kukaan muokkaillut vielä uuden Q5:n (FY) ominaisuuksia?
                                  Tarkoitus olisi ainakin start-stop saada oletuksena pois päältä, kuten se on nykyisessä A6:ssa jossa menee tarvittaessa napista päälle.
                                  Toki ehkä jotain muutakin kivoja juttuja jos mahdollista...mut pitänee tutkailla kun ensin saa auton alle tällä viikolla :)

                                  Comment


                                  • Suuttimien/softan tiedot VCDS:llä?

                                    Mahtaako joku osata kertoa saako VCDS:llä jotain tietoja suuttimista, esimerkiksi suuttimien kokoa tai edes suuttimien aukioloaikaa prosentteina (duty cycle)? Myös kiinostaisi saako VCDS:llä tietoja ECUn softasta, esimerkiksi tavoite ahtopaineen, softan versio tai asennus pvm yms?

                                    Ja tosiaan auto josta näitä haluaisin selvitellä, on 2004 Audi A4 B6 1.8tq.

                                    Edit: Saako VCDS:llä myös nollattua ECUn ns. opitut arvot?
                                    Viimeksi muokannut hemphaa; 1.3.2018, 20:48. Perustelu: Lisäkysymys

                                    Comment


                                      Opitut arvot nollautuu vikakoodit nollaamalla.

                                      Comment


                                      • Audi A4 -02 2.5TDi multitronic

                                        Omassa vcds(17.8.1) versiossa ei ole label tietoja ko. vaihteiston osalta. Onko jollain tietoa mikä on mikäkin. Paineiden jne. tietojen kohdalta puuttuu merkintä mikä paine tms. on kyseessä.
                                        Lähinnä ensiö ja toisioakselien kierrosluku ja hydrauliikan paineet näin aluksi.

                                        Comment


                                        • Eikö se kannattaisi päivittää tuoreimpaan versioon, jos vaikka siinä olisi jo labelit kunnossa?

                                          Comment


                                          • Itse käytän joskus sitä ruotsikaapelin mukana tullutta ohjelmaa. Sillä löytyy välissä varsinkin tohon portteriin paremmin selitykset.

                                            Comment


                                            • Eikö se kannattaisi päivittää tuoreimpaan versioon, jos vaikka siinä olisi jo labelit kunnossa?
                                              Päivitin just, ei vielä kokeiltu. Lähinnä ajattelin ettei 15-vuotta myöhemmin enää tule päivityksiä vaan uudet päivitykset koskevat uusia malleja, saas nähdä.

                                              Comment


                                                Jos kokeilis katsoa vaihteiston koodin ja selata tietokoneelta labels-kansiosta olisiko siellä joku tiedosto missä on nimessä/koodissa pieni heitto ja kopioida siitä nyt tarvittava label? Tietysti voisi ensin tarkistaa että tuo kopioitava olisi mahdollisimman vastaava multitronic. VAGCOM-aikaan tein 1.8T:lle tuon kun mulla on sellainen ecu missä ei ole kirjainta viimeisenä merkkinä ja löytyi sellainen label-tiedosto jossa oli A tms viimeisenä merkkinä.

                                                Comment


                                                • Kyllä Ross-tech tekee uusia labeleita vanhoihinkin. Niiltä voi tuesta kysyä ja pyytävät apuja jos pystyvät sen käyttäjän antamilla tiedoilla tekemään.

                                                  Comment


                                                  • Tänään tuli postissa itselle tuo HEX-V2 kaapeli ja heti tietysti piti tuupata autoon kiinni ja alkaa tutkia, no prkl. Pistin tuolta optionssista testin päälle ja äkkiseltään näytti että kaikki olis ollut ok. Sitten se aukasi tuohon toisen ikkunan "Interface Config" ja pikku ikkunan jossa oli jotakin network erroria ja mistään ei päässyt autoon käsiks. Onko mitään ideaa mikä pielessä? Tietokone oli verkossa. Vai onko joku palomuuri jutska mikä estää toiminnan?

                                                    Joku fiksumpi oli ottanut screenshotin, minä en. Ja olen tietokoneen kanssa melko tyhmä etten kovin osannut vikaa lähteä metsästään.

                                                    Comment


                                                    • Ihan alkuun kannattaisi rekisteröidä se kaapeli. Sen pitäisi kyllä toimia muutaman kerran ilman rekisteröintiäkin, mutta veikkaisin sen rekisteröinnin puutteen olevan syy siihen Interface configin aukeamiseen.

                                                      https://www.youtube.com/watch?v=1OkpJe8ySUc

                                                      Comment


                                                      • Kaapelin rekisteröinkin jo, mutta ei auttanut. Piti laittaa kuva mitä siinä näytöllä luki, mutta empä osaakkaan sitäkään tänne pistää. No täytyy viikonloppuna paremmalla aikaa tutkia jos sais homman pelittään.

                                                        Comment


                                                          Muistuuko mieleen jollain, saako A4 B7 kellon muutettua toimimaan +02.00 aikavyöhykkeelle?? Ilmeisesti olisi VCDS homma kun RNS-E:ssä on tuo kohta kellon alla mutta on harmaa ja lukee että kellon tieto tulee mittaristosta.

                                                          Comment


                                                          • En ole saanut tuota kaapelia vieläkään toimimaan. Koitin päivittää ohjelmaa kun tarjosi päivitystä. Päivitys ei koskaan mennyt syystä tai toisesta läpi. Poistin ohjelman ja asensin uusiksi. Nyt kun pistää testin niin tulee port ok, interface not found ja kaapelissa vilkkuu punaiset ledit

                                                            Comment


                                                              Onko merkitystä onko sytytysvirta päällä tai pois ?Tai nettiyhteys päällä tai pois ? Oma kaapeli temppuili kans välillä mutta toisen usb-portin käyttö auttaa siihen.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X