09 central electronics.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
VCDS (vanhalla nimellä VAG-COM)
Collapse
X
-
Aamulla tapahtui hetkellinen "puutuminen" risteyksestä lähtiessä 70km ajon jälkeen. Normalisoitui kyllä heti. Auto oli päivän parkissa ja töistä lähtiessä moottorinvikavalo paloi taulussa. Kaikki toimi kuitenkin normaalisti. Muutaman kerran kokeilin käynnistää uudelleen, mutta valo ei sammunut. Löytyiskö joltakin apua vikakoodien lukuun Akaan lähiympäristöstä? Auto on siis A6 4f 3.0tdi quattro automaatti.
Comment
-
Vaatiiko Crafter login-koodia suuttimien ohjelmoinnissa?
Jos tarvii, niin mikä se mahtaa olla?
Osottautunut aika hankalaksi tuo Crafterin ja VCDS:n yhteistyö.
Koodi:Address 91: LT3 Engine Labels: 074-906-032.clb Part No SW: 074 906 032 BA HW: Component: R5 2,5L EDC 0401SG 5176 Revision: --H02--- Serial number: VWZDZ0F1006043 Coding: 0003072 Shop #: WSC 14500 205 65830 VCID: 5293393FCDC6ECD105-8006
Comment
-
Mahtaisiko Turun seudulta löytyä jotakuta jolla olisi kaapeli ja olisi halukas auttamaan muutaman VCDS koodailuhomman kanssa?
Seuraavanlaatuisia keissejä olis kyseessä:
- Ovien automaattilukituksen(kun nopeus yli x km/h) poisto
- Turvavyön hälytyksen(ainakin ääni) disabloiminen
- Avaimien kaukosäätimien parittaminen keskuslukon kanssa
Potilas on profiilin mukainen A4 B7. Sikäli jos tuollaiset onnistuu koodailla niin tarjoan ilomielin pullakaffet ja/tai muutakin vaivan palkkaa mitä tuollaisten puuhastelu saattaisi vaatia...
Comment
-
Auto Q5 2ltid
Mitä kummaa tuo tarkoittaa?
Onko se se niinsanottu n75 vena?
Thursday,08,June,2017,21:12:15:14505
VCDS Version: Release 17.1.0 (x64) Running on Windows 7 x64
www.Ross-Tech.com
Address 01: Engine Labels: 03L-906-022-CAG.clb
Control Module Part Number: 03L 906 022 NH HW: 03L 906 022 B
Component and/or Version: R4 2.0l TDI H01 9977
Software Coding: 01210023180F2920
Work Shop Code: WSC 03057 002 1048576
ASAM Dataset: EV_ECM20TDI03L906022NH A01008 (AU48)
ROD: EV_ECM20TDI03L906022JT.rod
VCID: 78C7AB9BC3EBE281F7-802C
1 Fault Found:
5380 - Valve for Air Filter Bypass Flap (N275)
P1016 00 [039] - Open Circuit
Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 247049 km
Date: 2017.06.08
Time: 21:10:04
Engine speed: 851.50 /min
Normed load value: 34.5 %
Vehicle speed: 0 km/h
Coolant temperature: 28 °C
Intake air temperature: 18 °C
Ambient air pressure: 1000 mbar
Voltage terminal 30: 13.520 V
Unlearning counter according OBD: 40
Crankshaft speed (RPM): 851.5 /min
Vehicle speed: 0.00 km/h
Accelerator position: 0.00 %
Ambient air pressure: 1008 hPa
Ambient temperature: 15.0 °C
Air mass: specified value: 278.8 mg/stroke
Intake air temperature: 18.9 °C
Readiness: 0 0 0 0 1
Comment
-
Ei ole N75, vaan N275 niinkuin testeri sanoi, löytyy ilmanpuhdistimen läheisyydestä, onko ilmansuodatin vaihdettu hetki sitten? Jos liitin jäänyt vain auki.
Tuo venttiili kun aukeaa, ilmansuodattimen läpi vedetään ilmaa konehuoneesta, eli lämmintä ilmaa, oliskos ilma vielä ollut johdettu pakosarjan ohi, sellainen läppä ilmanputsarikotelon pohjassa.
Comment
-
Ei ole vaidettu mutta turpo vaihdon yhteydessä varmaan ollu irroitettuna niin pitänee tarkistaa tuo että kaikki liittimet on kii kytkettu suodatinlaatikkoon.
Kiitoksia tarkennuksesta.
Syy selvis, liitin oli pohjasta irti.
Comment
-
Ongelmia V8 -92 moottorin vikakoodien lukemisessa. Käytössä Vag-Com 311, Win XP, sininen USB kiinakaapeli + 2x2 adapteri.
Kuvan mukaisesti liittimet vasemmalta oikealle:
1. Supply. Ei tule jännitettä lainkaan, diagnostiikkasulake ehjä. Otin jännitteen 2x2 adapterille suoraan akusta.
2. Automaattilaatikko. K- ja L-linjat, molemmissa +12V, yhteys Vag-Comilla onnistuu.
3. Mittaristo. Pelkkä L-pinni? +12V tulee, mutta yhteys Vag-Comilla ei onnistu.
4. ECU. K-pinni, ei tule jännitettä missään tilanteissa. Vastus maahan muistaakseni noin 45kohm. Ei yhteyttä Vag-Comilla.
5. Ilmastointi. K-pinni, +12V. Yhteys Vag-Comilla onnistuu.
Onko ideoita mitä lähteä kokeilemaan seuraavaksi? Käsittääkseni tuohon ecun pinniin pitäisi kuitenkin tulla +12V?
Comment
-
Täällä nyykaapin suunnalla olis piuha ainaski, jos et lähempää löydä markniss.
Comment
-
Helou. Onnistuisko joltain ohjelmoida led päivävalot Audi A6 3.0tdi -04 kulkineeseen/onko mahdollista? Entinen omistaja päivitellyt etuvaloja (oliskos s6), "0" asennossa palavat led päiväajovalot ei herjaa mitään, ja kun kääntää vaikka automaatille niin herjaa "side light/daytime running light" molemmilta puolilta... Originaalit ilmeisesti pelkillä parkkipolttimoilla.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja V3lmu Näytä viestiUpdate: Nykyisin asemapaikkana Oulun Ritaharju ja satunnaisia kertoja tulee käytyä Vieremällä :)
Yhteydenotot pysyvät samana: Yv/joni.piippo@luukku.com
Comment
-
Tervehdys, erittäin ärsyttävä ominaisuus A5:ssa (vm 2014). Moottorin ollessa käynnissä ja kuskin oven avautuessa alkaa hirveä varoitusäänen pimputus. Saako tuon jotenkin kytkettyä pois päältä? Infotainmentin asetuksista en löytänyt apua.
Comment
-
Noniin, kahdella napin painalluksellahan se hälytys kuittaantuu, kiitos. On muuten perin typerä keksintö. Kymmenen pistettä ja papukaijan merkki tuon suunnittelijalle.
Comment
-
Osaakos joku suoriltaa sanoa mistä johtuu että en pääse engine puolella tuohon coding 2 valikkoon? Siinä oli ensin semmonen login nappula mitä painon ja laitoin koodin mikä olikin ilmeisesti väärin ja nyt se on harmaana ja siinä tosiaan lukee tuo coding eikä login? Pitäisi saada jälkiasennettu vakkari aktivoitua sieltä.
Comment
-
Hello! Tämä keskustelu on kai joskus käyty jo..mutta onkohan näistä ns. kapulamallin testereistä mihinkään? Vai onko läppäri+VCDS-softa se ainut oikea vaihtoehto jos haluaa oikeaa vikadataa? tämmönen kompakti kapula ois vaan näppärä kun kulkis aina mukana vaikka hanskalokerossa..
tämmöstä siis tarkotan:
http://www.obd2tool.com/goods-508-DM...r+KM+Tool.html
Comment
-
Kyllahan tuommosella kapulalla moottorin koodit lukee, mutta antaa tosiaan vain ne yleismalliset koodit joita saa sitten googletella etta mita ne meinaa. Minulla oli aikanaan VAG405 lukija jolla kylla paristakin B6:sta moottorin koodit sai ulos. En viittakymppia enempaa kylla mistaan tuommosesta kapulasta maksaisi. VCDS+tietokone on se paras tyokalu.
Comment
Comment