Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

VCDS (vanhalla nimellä VAG-COM)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ihan simppeli ja tyhmä kysymys, oletko varmasti mennyt syöttämään koodia valinnalla 16-Security Access?

    Itse nimittäin joskus silmät ristissä valinnut 11-Login ja se ei johda oikein mihinkään...

    Mitään muuta koodia kuin tuo 31564 en ole nähnyt.

    Comment


    • Onnistuin aamulla pääsemään tuolla koodilla. En kuitenkaan ehtinyt ajaa autoa tasaiselle lattialle työpaikan sisälle mutta uusi yritys illalla. Poikkeavaa oli illan kokeiluun se että istuin auton sisällä ja sammutin auton; en avannut ovea välillä. Illalla koittaessa ovi oli kyllä kiinni mutta ei luonnollisesti käynnistettäessä sitä. Pitää koittaa kepillä painaa jarrua oven ollessa kiinni...

      Comment


      • Oikea proseduuri taitaa mennä niin, että auto tasaiselle alustalle ja jätetään tyhjäkäynnille. Sitten avaat ikkunan ja vedät kaapelin siitä ulos. Annat auton käydä ja suljet oven. Sen jälkeen aloitat säätötoimenpiteet.

        Auto käynnissä, kaikki ovet ja luukut kiinni, vain ikkuna auki. Jos avaat yhdenkin oven, niin kalibrointitouhut keskeytyy siihen ja homma alkaa alusta. Mutta ei siinä auton käynnistämisessä pitäisi mitään keppitemppuja tarvita, auto saa olla valmiiksi käynnissä ennenkuin läppäriä edes avataan.

        Comment


        • Uudestaan käyty yrittämässä.. Pääsen sisään koodilla. Homma kaatuu siihen kun tulee vikakoodi upper level exceeded tai time-juttu tai jtn muuta.. Ja auto ns normikorkeudessa menee joistain nurkista yli rajojen esim vas etunurkka 525mm jne. Minun arvio koko jutusta on tämä:
          Oikea etupussi on vuotanut pitopaineventtiilistä: tämä korjattu..
          Vuodon vuoksi kompura on joutunut käymään useasti--> ryynit märkiä, kompuran tuotto lopahtanut korkean käyntisyklin ja ryynien kastumisen vuoksi--->kondenssivettä järjestelmässä---> venttiililohko ei toimi; venttiilit jumittaa..
          Yksi asia johtaa toiseen ja nythän laskiessa alustaa toinen puoli jää paaaljon ylemmäs kuin toinen; joka pyörä on eri korkeudessa.

          Kompressorin korjaussarja on tilattu, venttiililohko pitää vielä tilata. Pitopaineventtiilit pitää testata etteivät ole jumissa (letkut irti pitopaineventtiilistä ja pitäisi laskea tiettyyn tasoon ts pussin sisälle jää 3.2 tai 3.5bar painetta..

          Comment


          • Hei vaan kaikille. Eka viesti foorumille, vaikka on tullut stalkattua jo vuosia ja neljäs audi itsellä menossa.

            Itse asiaan:
            Tuli jälkiasennettua vakkari 4f A6:seen vuosimallia 2006 ja sain koodauttua sen toimimaan. Autossa on mmi 2g high ja mittaristossa värinäyttö, niin onnistuuko tähän vuosimalliin koodata vakkarin infot näkymään mittariston ajotietokoneen näytöllä eli näkyisi esim. asetettu nopeus? En googlella löytänyt tähän suoraa vastausta.

            Tälläistä siis meinaan:
            Viimeksi muokannut spi222; 11.5.2017, 07:31. Perustelu: Kuva lisätty

            Comment


            • Kellään VCDS Tampereen/Kangasalan seudulla?

              Olisko kellään Tampereen seudulla VCDS+piuhaa ja olisi halukas tulemaan herätteleen sähköistä pysäköintijarrua A6:sta Kangasalle? Mieluiten pian esim. huomenna 18.5.? Avusta voisi jotain pientä maksaakin kun ei ite viittis hankkia 400€:n piuhaa tätä varten. Auto siis sähköinen jarru päällä takajarrupalojen vaihdon jäljiltä, joten sillä ei voi ajaa testerin luo.

              Comment


                Oliskos jollain tietoa että saako VCDS:n oletus tallennuspaikan muutettua jotenkin, eli se mihin se tallentaa auto-scannit ja logit automaattisesti.
                Ajatuksena olisi muuttaa se läppäristä niin että ne tallentuisi johonkin jaettuun kansioon ja voisi niitä sitten tarvittaessa tarkastella kotikoneella.

                Comment


                  Olisko mitään jos virittelis jonkun kansion peilauksen tai automaattisen varmuuskopioinnin siihen jaettuun kansioon.

                  Comment


                  • Kai se toimis että luo Logs-nimisen pikakuvakkeen sinne VCDS-kansioon ja se kansio on oikeasti sitten jossain muualla, vaikkapa Dropbox-kansiossa.

                    Comment


                      Googlettelin tuota vielä ja 2014 ross-tech on vastannut että tuota on pyydetty mutta ei ole listalle menossa ihan heti.
                      Suositteli tekemään symbolic linkin, mutta tuntuu että ei se toimi tässä tapauksessa.
                      Pitää tuota varmuuskopiota kokeilla.
                      Google Driveen tuo olisi tarkoitus yhdistää.
                      e. Pitää tuota Jultsu_ ratkaisua kokeilla tuolla symbolic linkillä, ajattelin sen linkin ensin toisinpäin, mutta nyt mä hokasin.

                      Comment


                        Testasin tuossa, asensin VCDS:n myös USB tikulle ja toimii sieltä+ logit tallentuu sinne. Mielenkiintoisempi testi oli, kun asensin VCDS:n myös koneeni OneDrive verkkolevylle. Ohjelma toimii myös sieltä ja tiedostot/logit päivittyivät myös OneDrive asemalle.
                        Attached Files

                        Comment


                        • Pystyykö VCDS kanssa nollaamaan automaattivaihteiston? Koittanut etsiä, mutta tuloksetta.

                          Comment


                            Eikö joitain laatikoita saanut nollattua jotenki että virta päälle puoleksi minuutiksi ja kaasu pohjaan tai jotain sinnepäin?

                            Comment


                            • Automaattivaihteiston saa "nollattua" mutta tarkemmat ohjeet vaihtelevat laatikoittain. Kristallipalloni ei suostunut kertomaan minkä laatikon ohjeita tässä nyt kaivattiin?

                              Comment


                                Kerro vaikka 6HP19 askin nollaus, haluasin koittaa sitä jos olisi vaikutusta "ongelmaan".
                                Jotain virta päälle, kaasu pohjaan ohjeita löyty googlella, mutta niissä oli eroja niin paljon että en ainakaan vielä löytänyt oikeaa.

                                Comment


                                • Saisiko sen sitten noilla ohjeilla? http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...Basic_Settings

                                  Kaasupoljinta niissä painellaan, mutta noiden ohjeiden perusteella vaikuttaa että VCDS tarvitaan myös avuksi, pelkkä kaasun painelu ilman noita esitöitä ei ehkä tuota toivottuja tuloksia.

                                  Comment


                                  • Olisiko kenelläkään tietoa miten saan C7 S6:sta nopeusvaroituksen koodattua pois? 120kmh tulee aina hälyytyys, tämä onnistuu poistaa koodaamalla mittaristo eri maa asetukseen. Olen tehnyt sen kerran kaverin volkkariin mutten löydä nyt sitä mistään.

                                    Comment


                                    • Eikös sen saa pois päältä ihan Infotainmentista... car -> järjestelmät-> kuljettajan avustus -> nopeusvaroitus

                                      Comment


                                      • Se on eri varoitus joka on MMI:ssä. Tämä on koodattu mittariston maa-asetuksiin.

                                        "Look at the third digit in the coding (Market version):

                                        1 - "EU" 24 hour clock (may result in odometer in km in 2002+ clusters)
                                        2 - "USA" 12 hour clock
                                        3 - "Canada" 12 hour clock (may result in odometer in km in 2002+ clusters)
                                        "The third digit in the code is the country code. The codes are:
                                        4 - "UK" 24 hour clock (should result in odometer in miles)
                                        5 - Japan
                                        6 - Saudi Arabia
                                        7 - Australia"
                                        Viimeksi muokannut Samppa; 31.5.2017, 13:44.

                                        Comment


                                        • Alkuperäinen kirjoittaja Mika__M Näytä viesti
                                          Saisiko sen sitten noilla ohjeilla? http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...Basic_Settings

                                          Kaasupoljinta niissä painellaan, mutta noiden ohjeiden perusteella vaikuttaa että VCDS tarvitaan myös avuksi, pelkkä kaasun painelu ilman noita esitöitä ei ehkä tuota toivottuja tuloksia.
                                          Tuollaisen kuvan sain äsken. Niin tuosta käy laatikko selville? VCDS on tosiaan käytettävissä mikäli on sille tarvetta.

                                          Comment


                                          • Eikös tuo nyt ole sitten 09L? http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...drive_sequence

                                            Ei taida olla tuolle lootalle mitään sen ihmeellisempää tehtävissä VCDS:n kanssa.

                                            http://forums.ross-tech.com/showthre...-at-low-speeds

                                            Tuolla toisaalta on mietintää, että ongelmista olisi joku tehtaan ohjeistus jossa ainakin päivitetään lootan softa versioon 0090. Näyttäisi sinullakin olevan vielä 0050. Toisaalta tuolla puhutaan myös jenkkien lootasta joten eihän tuo välttämättä edes päde eurooppalaisiin autoihin...

                                            Comment


                                            • 09l lootan arvoja ei pysty nollaamaan jos softa ei ole ajantasalla.. nerokasta? Eli softaus ja sit mukautusajo joka on yhtä persettä

                                              Comment


                                              • A8 Audissa ABS yksiköllä koodi 01044 - Control module incorrectly coded 35-00--. Mitähän tämä yrittää kertoa?

                                                Comment


                                                  No se kertoo, että ABS yksikkö väärin koodattu.

                                                  Tietämättä auton taustoja, kunnon vikakoodilistausta(ohjainyksikön tunnistetiedot) ja vuosimallia on vaikea sanoa, miksi siinä on koodaus väärin.

                                                  Comment


                                                  • Tuontiauto. ABS-vika oli jo ostaessa. Katoin vcds:llä että koodi oli autoon sopiva. Auto herjaa myös ohjausakselin kulma-anturia. Ratti suorassa näyttää 0astetta niinkuin kuuluukin. Tämä vika mahdollista poistaa ja tulee käynnistäessä takaisin.
                                                    En tiedä onko ohjausyksikkö alkuperäinen.
                                                    Auto 2000 vuoden alkupuolelta. 2,5 TDi quattro.


                                                    Täytyy testailla viikonlopun aikana
                                                    Viimeksi muokannut Arpakuutio; 2.6.2017, 19:16.

                                                    Comment


                                                    • Alkuperäinen kirjoittaja V3lmu Näytä viesti
                                                      Tähän hieman päivitystä. VCDS:n lisäksi hommattu Delphi DS150E + BMW:n 20pin adapteri + MB:n 32pin adapteri.
                                                      Update: Nykyisin asemapaikkana Oulun Ritaharju ja satunnaisia kertoja tulee käytyä Vieremällä :)
                                                      Yhteydenotot pysyvät samana: Yv/joni.piippo@luukku.com
                                                      Viimeksi muokannut V3lmu; 3.6.2017, 18:39.

                                                      Comment


                                                      • Miten pääsisi 4f a6:ssa muuttanaan etudlr:t palamaan sumareissa? Long coding ei aukea, tarvitaanko joku koodi? Kanada ei auta.

                                                        Sitten onko jollain tietoa saako sähköisen takakontin moottorien pysäytysherkkyyttä muutettua. Pitäisi vähän lisätä sitä arvoa, kun silloin tällöin tökkää eikä mene kiinni. Aina sama kohta ja sormella auttaminen estää jumit.

                                                        Comment


                                                        • Miltä ohjainpurkilta koitat tuota tehdä?

                                                          Comment


                                                          • 09 central electronics.

                                                            Comment


                                                            • Navigation plus kadottanu koodauksen. Samoin oli tehnyt ABS yksikkö jonka sain koodattua.
                                                              Mistä löydän ohjeet koodaukseen. Rosstechin sivuilta en löytänyt ohjeita. 37-navigation ei avaa ohjeita niinkuin monilla muilla ohjainyksiköllä avautuu. Tarvis keksiä jostain login koodi ja softakoodi.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X