Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
VCDS (vanhalla nimellä VAG-COM)
Collapse
X
-
Toimiiko tää mun a4 b6 1.8t 2004 sielä lukee että 2004 asti
https://www.e-ville.com/fi/3045312-m...-kkl-4091.html
tuolla sivulla oli myös semmonen piuha missä luki +can mikä kannattais ostaa?
Comment
-
Niin, on pari vaihtoehtoa, ostaa aito VCDS-kaapeli (Ross-Tech tai Auto-Intern) mikä kustantaa reilut 300€, joten ymmärtänet että tuo 16€ johto ei ihan samoihin kykene.
Tai sitten se toinen vaihtoehto on ostaa VCDS-lite lisenssi (99$) ja joku hyväksi todettu johto siihen ja toivoa että se saa yhteyden kaikkiin ohjainlaitteisiin.
Aidolla kaapelilla ei ole yhteysongelmia, jollet itse sotke jotain asetuksia, jos ensin ostaa VCDS-lite lisenssin ja sen jälkeen aidon johdon, hyvitetään tuo liten hinta johdon hinnassa.
Comment
-
Näin on näköjään käynyt. Eli tuo V2 on kolmelle autolle (kirjoitus- ja laajemmat operaatio kuten SRI), johon voi ostaa 10 auton lisälisenssin. Sen päälle voi vielä ostaa toisen 10 auton lisälisenssin jolloin se on rajaton. Kaapeli on kai $199, ja 10 lisälisenssi $169 tai sitä luokkaa.
http://forums.ross-tech.com/showthre...t-Introduction
Ja vielä tuo VIN-rajan FAQ: http://forums.ross-tech.com/showthread.php?8869
Hyvä siinä on se, että nyt on hiukan halvempi malli ostettavissa. Tuo HEX-V2 enthusiast maksaa siis vain $199 kolmen auton lisenssillä.
Comment
-
-
http://vcds.tech/vanha-hex-uusi-hex/
Sekä HEX-NET että HEX-V2 saa rajoittamattomana, mutta hinta on korkeampi kuin vanhalla HEX-USB+CANilla. Vanhan tuki uusimmille autoille hiipuu... :(
http://www.turbotec.com/_cs/cat/product_catalog.php?c=1
Comment
-
Saako A6 Avant 3.0 TDi Quattro -12 autosta koodattua näytön niin, että liikkuisi napin mukaan eikä kuten nyt aina alas kun sammuttaa ja avaa oven.
Start-Stop:n ilmeisesti saa muistamaan napin asennon?Viimeksi muokannut Harjula; 4.2.2017, 12:51. Perustelu: Ei viitata profiilin kulkineisiin, koska ne vaihtuvat ajan saatossa.
Comment
-
Mahdoton sanoa, koska ebaystä saa käytännössä vain piraattikamaa ja se riippuu sitten siitä hikipajasta minkälaisen kopion ne ovat saaneet aikaiseksi. Vai tarkoitatko sellaista itsenäistä näytöllistä vikakoodinlukijaa (ja jolla ei ole VCDS:n kanssa mitään tekemistä) ?Viimeksi muokannut Jultsu_; 9.2.2017, 16:57.
Comment
-
Jos kyse on tuosta tällä hetkellä profiililaatikossa olevasta C5:sta niin siihen pääsee niillä piraattinaruillakin käsiksi. Hinta yleensä jotain parinkympin luokkaa, tunnistaa sinisestä väristä. Mukana tulee cd:llä joku iankaikkisen vanha versio vag-comista, joka siis toimii C5 kanssa kyllä mutta esmes coding helpereita sieltä ei löydy. Uudempien väyläohjattujen kanssa nuo ei toimi eikä oikein kovin hyvin 90-luvun puoltaväliä vanhempienkaan kanssa.
Jos tarve on satunnaisesti lukea vikakoodit ja puhuu atk:ta sen verran että ylipäätään saa kaapelin toimimaan niin onnistuuhan se. Täältä ja monesta muustakin paikasta on aika turha piraattiohjelmiston käyttöön tai asennuksiin pyytää apua. Aito VCDS naru säilyttää arvonsa käytännössä 100% joten siinä ei menetä mitään vaikka ostaisi heti kerrasta kunnollisen. Käytetyt menee kaupaksi aina samana päivänä.
Comment
-
Comment
-
VCDS ja A6 4f
Auto on 2009 mallin A6 ja mulla on tuommoinen kaapeli:
http://www.obd.fi/index.php?page=sho...mart&Itemid=28
tosin useamman vuoden vanha.
Asensin VCDS liten. Ohjelma löytää portin ja pääsen sillä muihin vanhempiin autoihini, mutta tähän A6:een ei löydä moduleja.
Onkohan nyt niin, että tolla ei saa yhteyttä can väyläsiin autoihin vai mikäköhän mättää?
Olisko kenelläkään heittää vinkkiä?
Comment
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja Jabe Näytä viestiOsaako joku kertoa miksi Airbag moduuliin ei päässyt sisään? Käyttääkö airbag jotain eri protocolaa vai onko yhteydessä vikaa.
Käytössä aito kaapeli ja uusin VCDS versio, virheilmoituksessa luki "Unknown protocol: $9C9C".
Autona A4 B5 1997 1.8T.
Kaikkiin muihin pääsi sisään paitsi ABS ja Airbag.
Ja airbag valo paloi koska oli vika päällä.
Jos jollain samanlainen vika, niin A4 B5:ssä ABS-aivot saa hyvin irti kun irroittaa sisälokasuojan ja pissapojan säiliön, ei tarvitse ilmailla yksikköä.
Ja abs-aivot amalinille päivähoitoon.
Comment
-
Seuraavanlainen vika ja apua tarvitsisi pikaisesti
Potilaana on vm 2009 Vw Touareg ja ongelmana ilmajousitus. Auto on n 40mm vinossa enkä pääse vcds:llä kertomaan uusia korkeuksia. Security access koodina yritän sitä 31564 jota rosstech myös ilmoittaa mutta minun auto on eri mieltä koodista. Kuinka helvetissä pääsen kalibroimaan alustan!!!
Hiukan taustatietoa: autossa vuosi oikea etutolppa pitoventtiilin juuresta. Se on korjattu. Kompura alkaa olla tiensä päässä; pitää meteliä ja lämpö nousee vcds katsottuna tosi nopeasti yli 160 asteen. Varmasti ryynit märkiä ja kompura ottanut siipeensä vuotavan jousituksen vuoksi. Tilasin ensi härään korjaussatsin kompuraan...
Tämä alustan vinous tuli aikalailla samaan aikaan kun liikkeessä vaihdettiin kesärenkaat alle. Anturit edessä ovat omalla paikallaan eivätkä ole liikkuneet.
Kanava 34-level control, muistaakseni 14-susp. Elect. ei edes vastaa. Olenhan oikeassa paikassa eli kanavalla 34..?
Kaikki vinkit ovat tervetulleita. Youtuben vidoiden mukaan olen yrittänyt päästä laittamaan uusia arvoja mutta eipä hyväksy securitycodea.. Ei sitten millään; useasti olen yrittänyt.Viimeksi muokannut peeki; 9.5.2017, 00:50.
Comment
-
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/levelcontrol.html
Tuon mukaan olen yrittänyt, loppuu homma siihen koodin hylkäämiseen..
Comment
Comment