Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

VCDS (vanhalla nimellä VAG-COM)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Toisessa arvossa lukee varmaan lisäksi specified ja toisessa actual, eli "pyynti" ja "toteutunut". Absolute pressure tarkoittaa siis ahtopaineita.
    Tyhjäkäynnillähän niitä ei kannata katsella, koska niistä ei selviä mitään.
    Kakkos- tai kolmosvaihteella kiihdytys ihan alakierroksilta ylös saakka ja katselee (tai apukuski katselee) pysyykö totetunut pyynnin mukana.
    Tai mahdollisuus on myös lokittaa ne arvot, jolloin tallentuu tiedostoon.

    Samaan tyyliin maf.

    Ei käsittääkseni tarvitse olla rekisteröity versio näitä varten.

    Comment


    • VAG-COM kysymys...

      Olisikohan kellään tietoa A4 b6 sumuvalojen ja ajovalonpesureiden passivoinnista VAG-COMilla? FIS ikävästi herjaa poistetuista sumuvaloista. Kiitos jo etukäteen.

      Comment


        minkä hintane toi vag-comin rekisteröinti on?onko siitä miten paljon hyötyä?siis rekisteröinnistä. saako mistä sellasen ohjelman et näkis analogisesti ahtopaineen yms. tutkiskelin autoa äsken ku tuntuu et tehot on kateissa,ajattelin et jos ahtopaineet katoaa johonki.
        RPM 778/min
        Absolute pres. 1285.2 mbar
        Absolute pres. 969.0 mbar
        duty cycle 5.1%
        Toisessa arvossa lukee varmaan lisäksi specified ja toisessa actual, eli "pyynti" ja "toteutunut". Absolute pressure tarkoittaa siis ahtopaineita.
        Tyhjäkäynnillähän niitä ei kannata katsella, koska niistä ei selviä mitään.
        Kakkos- tai kolmosvaihteella kiihdytys ihan alakierroksilta ylös saakka ja katselee (tai apukuski katselee) pysyykö totetunut pyynnin mukana.
        Tai mahdollisuus on myös lokittaa ne arvot, jolloin tallentuu tiedostoon.
        Vähän tarkennusta tuohon paineasiaan:

        Absoluuttisesta paineesta puhuttaessa painetta verrataan ideaaliseen tyhjiöön, jolloin paine on aina nollaa suurempi. Absoluuttisessa painelukemassa on siis mukana normaali-ilmakehän paine joka on 101,325 kPa (1,01 bar). Suhteellisesta paineesta puhuttaessa (mitä ahtopainemittaritkin mittaavat) normaali-ilmakehän paine on nolla ja vakuumin puolelle mentäessä lukema muuttuu miinus (-) -merkkiseksi.

        Edellä mainituista seikoista johtuen VAG-COM:n painelukema, ym. tapauksessa 1285.2 mbar tulee jakaa 1000:lla, jolloin saadaan ahtopaineeksi 1.28 bar ja tästä vielä vähennetään 1.01 niin saadaan ns. "virallinen" ahtopaine 0,27 bar, ylipainetta (siis yli normaali-ilmakehän paineen). Tämä VAG-COM:n tapa ilmoittaa paine absoluuttisena paineena on hyvä pitää mielessä, ettei tule hihkuttua riemusta kun se näyttää 2 bar:n ahtopaineita, todellisuudessa ahtoputkessa on silloin ylipainetta noin 1 bar.

        Comment


        • No niin, yritettiin selvittää onko osa auton hevosista kesälaitumilla, kun tuntuu vähän laiskalta. Eli tarkoituksena oli tarkistaa ahtopaineet ja vääntö VAG-Comilla. Blokkeja yritin etukäteen katsoa täältä http://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/120-129.html ,mutta nehän ovat tietysti bensakoneille. Omasta autosta ei noin group 40:stä eteenpäin selatessa löytynyt enää mitään, pelkkää punaista erroria. Mahtaako diesel-moteille olla vastaavaa taulukkoa? Selattiin kyllä koko skaala läpi (group 0-255), eikä tunnistettu mitään kiinnostavaa mikäli jotain arvoja löytyikin (väli 0-40). Onkohan vikaa autossa tai kalustossa? Johto on jaripetterin USB-OBD, VAG-COM versio 311.2.

          Comment


          • Tuossa ylempänä tuskailtiin ettei toimi vistassa.
            Paina vag-comin kuvakkeen päällä hiiren oikeaa nappia ja muuta> ominaisuudet > yhteensopivuus> vaikka xp tai win98 tilaan, niin alkaa toimimaan.
            Lisäksi kannattaa kirjautua ohjelmaan järjestelmänvalvojana (tapahtuu samasta paikasta).

            Comment


            • Alkuperäinen kirjoittaja Ritke Näytä viesti
              Tuossa ylempänä tuskailtiin ettei toimi vistassa.
              Paina vag-comin kuvakkeen päällä hiiren oikeaa nappia ja muuta> ominaisuudet > yhteensopivuus> vaikka xp tai win98 tilaan, niin alkaa toimimaan.
              Lisäksi kannattaa kirjautua ohjelmaan järjestelmänvalvojana (tapahtuu samasta paikasta).
              Kiitos Ristolle tästä vinkistä, nyt toimii mullakin. Laitoin toimimaan sen XP-tilassa ja järjestelmänvalvojana.
              Sain nollattua vikakoodin ja auto vetää taas ihan eri tavalla. Vaihdoin kylläkin ensin N75:n ja 710N:t.

              Comment


              • Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
                Sinun kannattaisi hommata itselle oikea VAG-COM, sitä tarvii aina silloin tällöin kuitenkin. Ei ole kovin kallis verrattuna siihen miten paljon sillä säästää hermoja.

                Saa vaikka tuolta: www.obd.fi
                Anteeksi offtopic,mutta kiinnostais myös hankkia VAG-COM tuohon omaan kotteroon.
                V-checker järkevä valinta vai joku muu systeemi?(opettelen näitä audi-juttuja),kiitos tiedoista etukäteen:)
                Viimeksi muokannut okkim; 6.8.2008, 11:49. Perustelu: Siirretty oikean aiheeseen

                Comment


                • Hmph, mitäs ihmettä.

                  Koitin vag-comia ensimmäistä kertaa ja tsekata vikakoodit. Se tsekkasi kolmet paikat ja heitti sen jälkeen vag-com errorin että pitäs olla rekisteröity ja aktivoitu. Käsittääkseni pitäisi pystyä lukemaan kuitenkin vikakoodit vaikkei ole täysi versio ohjelmasta?

                  Tein jo ohjeiden mukaisesti tuon testin vag-comissa kun auto oli roikassa ja virrat päällä. Kaikki ok. USB-kaapeli toimii com4-portilla ja nopeus on 9600, kaiken kait pitäisi olla oikein?

                  Pistin vielä kuvan tilanteesta millon errori tuli, eli tuon ABS-testin jälkeen.

                  E: pistetääs vielä tähän että ohjelmaversio on 409.1.
                  Attached Files

                  Comment


                    Ei, kyllä se pitää olla kokoversio, jotta toimii pidemmälle.

                    Comment


                    • Eli tuo kaapeli on toisin sanoen turha värkki, ellei ole kokoversiota ohjelmasta? :) Pittääpä käydä kattomassa mitä mannaa se maksaa.

                      Comment


                      • Joo, näytti olevan aika kallis vag-com rekisteröinti. Noh pystyypä onneksi erikseen katteleen vikakoodit.

                        Onko kellään hajua noista radiokoodauksista? Omani näytti soft coding kohdassa 00025, ainakin Ti Kan sivuston mukaan ei olisi passiivisia kaiuttimia ollenkaan, Sound system olisi jotain muuta kuin standard (0) tai Bose (1) ja Radio configuration on "with second display" (5), eli kaiketi tuo ajotietokoneen näyttö?

                        Comment


                        • Huh huh. Onpas sekavan oloista, eikait se auta kuin alkaa kokeilemaan.

                          Comment


                          • Itsellä myös symphony II antaa koodikseen 00027, eli ei passiivisia kaiuttimia (hmm...) ja äänisysteemi jokin mystinen. Viimeinen luku täsmää, eli vaihtaja + ajotietokoneen näyttö.

                            Voisiko tuo neljäs luku olla jokin bosen ja normaalin ristisiitos? Vahvistimet muttei bose elementtejä? Tuo "Bose" -moodi olisi hauska saada päälle, tällöinhän avautuu Salainen Equalisaattori, tai jotain... Tai sitten nuo kooditiedot ovat verkossa päin mäntyä.

                            Comment


                            • Liekkö ajattelee sitä omaa sisäistä vaihtajaa, jos niissä koodeissa on sitten vielä erikseen ulkoinen vaihtaja. En tiedä, en ottanut niin paljoa selvää. Pitää melkein viikonloppuna alkaa kokeilemaan..

                              Comment


                              • Missä voisi suorittaa autonsa vikakoodit?

                                Comment


                                • Olisko keteen kuka osaisi vastata?
                                  Vikakoodi löytyi: 01366 - Openend Due to Crash signal
                                  35-00--
                                  Kuittauksen jälkeen palaa uudelleen.

                                  Sekä kaipaisin tietoa mikä software tuossaon: Software coding 0011711

                                  Comment


                                  • Mikähän on kun VAG-Com 303.1 jaripetterin USB-kaapelilla ei saa yhteyttä A4 B5:n keskuslukitusboksiin? Kaikkiin muihin controllereihin on yhteys mutta ei keskuslukitukseen. Toinen kysymys, voiko nopeusmittaria säätää VAG-Comilla B5:ssa?

                                    Comment


                                      Olisko keteen kuka osaisi vastata?
                                      Vikakoodi löytyi: 01366 - Openend Due to Crash signal
                                      35-00--
                                      Kuittauksen jälkeen palaa uudelleen.
                                      __________________________________________________ _____
                                      01366 - Opened Due to Crash Signal

                                      Possible Causes
                                      • Output Test performed on Airbag Control Module (J234)
                                      • Vehicle involved in Accident
                                        • Airbag Control Module (J234) stored Crash Data
                                      • Wiring/Connectors from/to Airbag Control Module (J234) faulty
                                      Possible Solutions
                                      • Check/Clear Fault Codes
                                      • Check Wiring/Connectors from/to Airbag Control Module (J234)
                                      __________________________________________________ ________

                                      Sekä kaipaisin tietoa mikä software tuossaon: Software coding 0011711
                                      Tuo numerosarja kertoo sen miten ko. moduli on koodattu. VAG COM kyllä osaa kertoa selityksen tuolle, mutta se vaatii rekisteröidyn lisenssin.

                                      Comment


                                        Hei. Tilasin Partcolta kaapelin rakennussarjan ja nyt tarvitsisin vielä ohjelman ja normaalin koneen kanssa olis suunnitelmissa sitä käyttää (ei kannettava) ja ross-tech:iltä löysin kyllä ohjelmien lataussivuston mutta minulla ei ole mitään hajua mikä niistä käy tuohon b5 a4:seeni ja mikä toimii normaalin koneen kanssa? Kiitokset jos joku jaksaisi hieman neuvoa tässä asiassa.

                                        Comment


                                          Vaikka 311.2

                                          Comment


                                            osaisko joku auttaa

                                            VAG-COM Version: Release 409.1-US

                                            Chassis Type: 8D - Audi A4 B5
                                            Scan: 01,02,03,08,15,17,25,35,45,55,56

                                            -------------------------------------------------------------------------------
                                            Address 01: Engine
                                            Controller: 8D0 907 557
                                            Component: 1,8l R4/5VT MOTR HS D05
                                            Coding: 04001
                                            Shop #: WSC 00000
                                            5 Faults Found:
                                            18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
                                            P1602 - 35-10 - - - Intermittent
                                            16502 - Engine coolant temp.circ high input
                                            P0118 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
                                            16505 - throtle pedal/pos.sensor Acirc range/performance
                                            P0121 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
                                            16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity
                                            P0134 - 35-10 - - - Intermittent
                                            00561 - Shareware Version. To Decode all DTCs
                                            14-10 - Please Register/Activate - Intermittent
                                            Readiness: N/A

                                            Tollasia koodeja anto. Samat koodit auton käydessä ja sammuksissa. tolle vikalle koodille ei löytyny mitään järkevää selitystä. Autossa ei ole muuta havaittavaa vikaa kuin että akku on aivan loppu ja että kun pienillä kierroksilla runttaa polkimen (kaasu) pohjaan auto miettii hetken nytkähtää ja sitten vasta rupeaa kiihtymään. kaikilla vaihteilla sama ilmiö, 2,3 nykäyksen kuitenkin homaa parhaiten.

                                            Comment


                                            • Miten Vag-comilla saa nollattua tuon OIL tekstin joka välkkyy mittaristossa aina jonku aikaa
                                              käynnistyksen jälkeen. Saisko sen ohjelmoitua vaikka niin että ilmottais vaikka 7000 - 10 000km kohilla öljynvaihdosta. Miten lamdan arvoa pääsee tutkaileen? Mafin arvot sain näkyviin kun menin Group 002, mutta lambda-anturin arvoja en saanu näkyviin koitin Group 032, mutta ilmotti ettei semmosta ole. Vag-com versio on 311.2 ja auto a4 b5 1.8t quattro 96.

                                              Comment


                                              • Instrument Cluster->Adaptation. Valitset channel 5, jonne tuikkaat tuhansia kilometrejä eli 7 tai 10, jos haluat 7000km tai 10000km päästä ilmoituksen öljynvaihdosta.
                                                Channel 2, jos sulla se näkyy (mulla ei), voi resetoida OEL ilmoituksen erikseen. Laitat sinne koodin 00010. Epäilen, että sullakaan tuota kanavaa (2) ei ole käytössä. Tuo 5 kanavan muutos riittää mulla poistamaan OEL jne. ilmoitukset.
                                                Kannattaa kuitenkin ottaa muistiin vanhat arvot ennen muutoksia, jos joku menee fiduiks.

                                                Esim ryhmä 9:ltä moottorista saat kateltua lambdan arvoja. Ryhmät 7-10 kertovat lambdaan liittyviä tietoja.
                                                Viimeksi muokannut Kehno; 7.9.2008, 10:20. Perustelu: Lambdan tutkintaa

                                                Comment


                                                • moi yksi visanen kysymys . audi a4 1.9 tdi afn kuuluuko siinä suuttimien näyttää vag com siis kaikille paine ku se anturi on siinä 3 pytys mulla ei näytä 4 pytty mitään .

                                                  Comment


                                                    Mahtaakohan netistä löytyä lisää tällaisia lisäselvityksiä vikakoodeille.

                                                    Possible Causes
                                                    • Output Test performed on Airbag Control Module (J234)
                                                    • Vehicle involved in Accident
                                                      • Airbag Control Module (J234) stored Crash Data
                                                    • Wiring/Connectors from/to Airbag Control Module (J234) faulty

                                                    Possible Solutions
                                                    • Check/Clear Fault Codes
                                                    • Check Wiring/Connectors from/to Airbag Control Module (J234)

                                                    Comment


                                                      Mikä tuossa nyt on epäselvää?
                                                      Viimeksi muokannut jannekk; 9.9.2008, 08:46. Perustelu: ajatuskatko

                                                      Comment


                                                        http://wiki.ross-tech.com/index.php/...ry:Fault_Codes

                                                        Älkää mielellään kyselkö tässä ketjussa jatkuvasti auton eri vikoihin ratkaisuja. Tämä ketju käsittelee vag-com:ia, ei auton vikoja.

                                                        Comment


                                                          Ei tossa ylemmässä viestissä mitään epäselvää oo vaan hain sivustoa josta löytyis enemmän eri vikakoodeihin selityksiä/apuja. Sori vaan epäselvä selostus! En jasso enää laita mitää ku pistit ton linkin... KIITOS! Tuota juuri meinasin.

                                                          Comment


                                                          • voisko joku nyt kertoo näyttääkö toi vag com kaikille suuttimille tiedot ? 3 pytys on anturi ja 4 ei näytä ollenkaan ja kone oli afn

                                                            Comment


                                                            • Ei näytä. Kävin ihmettelemässä omaa autoa johdon nokassa ja tuli katsottua tuokin.
                                                              Nelonen tyhjää täynnä.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X