Minulla -13 B8.5 ja se ei myöskään sammu kun kuskin oven avaa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
VCDS (vanhalla nimellä VAG-COM)
Collapse
X
-
Osaakos kukaan sanoa kuinka tämän koodaus toimintaan tapahtuu?
Itsellä vielä tuo koodailu homma aivan hakusessa. Olen tähän asti tyytynyt vain vikakoodeja lukemaan ja logeja ottamaan tuolla VCDS:llä, mutta nyt velipoika on tuollaista piuhaa ostamassa vitos Golfiin ja pitäisi se koittaa saada toimimaan.
Comment
-
Ostin Pietarista 80€ setin, jossa tuli Hex-Can kaapeli ja 15.7.0 ohjelmisto kotitekoiselle levylle
ps. mitä tuohon kuvaan tulee, se ei vielä kerro toimivuudesta mitään jos laite tunnistaa auton väylät. Todellinen toimivuus kannattaa testata vaikka tekemällä muutos jonkin ohjainlaitteen koodaukseen.
pps. monikin ihminen on valitellut että kiinakaapelit eivät toimi joissakin tietyissä autoissa mutta aidot sensijaan toimivat. Se väyläsignaali kun harvemmin on ihan 100% häiriövapaata ja synkassa speksien mukaan.
Comment
-
Asensin cruisen, joka on ACC vaikka autossa ei sitä olekaan. Aikaisempaan autoon se meni ihan hyvin. Nyt ei ESPn vikavalo sammu. Antaa nämä herjat:
01-Engine -- Status: Malfunction 0010
03-ABS Brakes -- Status: Malfunction 0010
04-Steering Angle -- Status: OK 0000
05-Acc/Start Auth. -- Status: OK 0000
08-Auto HVAC -- Status: Malfunction 0010
09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000
10-Park/Steer Assist -- Status: OK 0000
15-Airbags -- Status: OK 0000
16-Steering wheel -- Status: Malfunction 0010
17-Instruments -- Status: OK 0000
19-CAN Gateway -- Status: OK 0000
42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000
46-Central Conv. -- Status: OK 0000
52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000
53-Parking Brake -- Status: OK 0000
56-Radio -- Status: OK 0000
62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000
69-Trailer -- Status: Malfunction 0010
72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000
77-Telephone -- Status: OK 0000
1 Fault Found:
00778 - Steering Angle Sensor (G85)
005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
Freeze Frame:
Fault Status: 01100101
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 189
Mileage: 200588 km
Time Indication: 0
Date: 2016.02.06
Time: 15:58:00
Freeze Frame:
Hex Value: 0x0000
Hex Value: 0x4722
Hex Value: 0x0026
Hex Value: 0x2AB1
Hex Value: 0x00FF
Mistä tuota lähtisi taklaamaan? Akku oli tietenkin irti, kun asennuksen tein. ABS tai Steering angle taitaa olla tuossa takana.
Edit:
Se johtui "Steering Angle Sensor (G85)".
Tein kalibroinnin ja nyt taas on kaikki ok
Comment
-
Nyt on kokemuksia australiankaapelista muutaman päivän ajalta (eli tästä: http://www.totalcardiagnostics.com/shop/vag-com-vcds-14 ).
Näyttäisi toimivan niin kuin pitääkin. Moduulit löytyvät, pientä koodausta ja adaptaatiota on tehty, output testejä on ajettu ja dataa on logitettu. Muutaman kerran yhteys on kuitenkin katkennut kesken datan loggaamisen; en tiedä johtuuko kaapelista vai onko sen liitäntä ollut huono: OBD liitäntä nimittäin ei oikein tunnu menevän ihan pohjaan asti.
Vajaan sadan euron johdoksi vaikuttaa kuitenkin ihan kohtuulliselta.
Comment
-
Mistä saa tietää tuon ekan lämpötilan, että mikä anturi tuo on?
https://dl.dropboxusercontent.com/u/...207_130242.jpg
Kyseessä A6 4f ilma-alustan lämpötilat. Toinen on tuo G290 kompuran lämpötila, tuo toinen vaan houraa, kun aina on pohjilla tuo 80 astetta valmiiksi, vaikka auto olisi ulkona pakkasessa.
Comment
-
P0491 Secondary Air Injection System Insufficient Flow Bank 1
A6 C5 4.2
Alipaineletku vänkärin puolen venttiilissä oli heikonoloisesti kiinni, katkaisin pätkän ja liitin takaisin, samalla löytyi rikkinäinen imusarjan alipainekello. Olipa kumma, että kone tuntui ilmavuotoiselta (joskus nosti kierroksia kaasupolkimen noston jälkeenkin, kulutus kasvanut). Uusi Audin osa 324€, Hella 004 538 - Roverin osana ETC7150G joka yli puolet halvempi.
Hakusanaksi vielä P0492, kun ei aiempia topicceja löytynyt.Viimeksi muokannut Juniku; 13.2.2016, 23:51.
Comment
-
Osaisko joku neuvoa mitä asetuksia Win XP/7 maailmassa pitäis muuttaa että sais yhteyden myös sillon kun läppäri ei ole laturissa? Kovin hankala lähtee logittamaan ajaessa jos pitää samalla jatkoroikkaa suoltaa ikkunasta kun invertteriäkään ei autossa ole. :P Niin ja kiinan kaapeli kyseessä.
Edit. Haulla en onnistunut asiaan löytämään vinkkejäViimeksi muokannut raimoraato; 18.2.2016, 09:58.
Comment
-
Kannattaa olla varovainen niitten inverttereiden kanssa... vähänkään huonolaatuinen invertteri voi pompauttaa läppärin maatason taivaisiin ja sitten kun kytket adapterilla sen auton maahan niin poks jotain hajoaa. Eli älä hanki invertteriä vaan läppärille tarkoitettu autolaturi.
Tuon laturin vaikutus noiden yhteyksien laatuun tulee siitä että laturin ollessa kiinni läppärin jännitteet ovat hieman vakaampia/korkeempia eli johtaa siihen että adapterikin saa vakaamman käyttiksen eli signaalikin on vakaampi. Jos ollaan siinä ja siinä että yhtey pelaa niin tuollainen voi dropata sen. USB-sarjaportin asetuksista voi hakea apuja mutta voi olla hankalla. En nyt ikävä kyllä tähän hätään muista yhtään loitsua enkä kerkeä katsomaan.
Comment
-
Oletko asentanut muita obd ohjelmia tai käyttänyt kaapelia muissa ohjelmissa.
Itselläni meni ajurit sekaisin tuolla tavalla, en muista tarkkaan mitä tein mutta moneen kertaan asentelin ja poistin ajurit ja taisi ohjelmakin poistua, nyt taas toimii ja swe kaapeli myös kyseessä.
Comment
-
Heräsi kysymys A3:n TPMS:n aktivoinnista, onko kukaan tehnyt 2010+ malliseen? Onko tuo mahdollista saada resetoitua mittariston kautta, vai vaatiiko aina sen namiskan/vcds:n? Käsittääkseni oma ABS-yksikkö tukee sitä jos sen aktivoin. Jenkkilässä kuulemma DIS:n kautta resetoidaan loppupään 8P:ssä, mutta itse nähnyt vain namiskalla varustettuja Suomessa.
Esimerkkilinkkejä toteuksista: http://www.stemei.de/pages/coding/au...eischalten.php http://audi-diy.blogspot.fi/2007/10/...ng-system.html
Comment
-
Meitsiltä löytyy tuollainen:)
Ostin Jimmsiltä wisky tabletin, ebaysta adapterin microusb-naaras-usb ja siihen piuha kiinni :)
Itse en käytä tabia mihinkään joten tähän sopii täydellisesti :)Viimeksi muokannut Hallikainen; 26.2.2016, 00:56.
Comment
-
-
Hemmetti, pitäsköhän itsekin lunastaa Jimmsiltä tollanen satkun tabletti. Vois olla ihan näppärä just vikakoodien lukemisessa niin ei tartte läppäriä aina roudata autoon. Sitten jos tarvitsee enemmän hieroa, esim. logitella arvoja tai jotain koodailla niin sitten läppäri käyttöön jos tuntuu, että tabletilla liian "vaikeaa". iPadi löytyy jo, mutta siihen ei tuota varmaan saa millään hierottua.
Comment
-
Ei saa, vaatii windows käyttiksen :(
En ole sitä testannutkaan että miten toimii logituksessa, saahan näihin niitä siirrettäviä telineitä kiinni :)
Tämä täytyy testata :)
Comment
-
Comment