Mun C5 tekee juuri näin. Pata lämpöisenä pysyy siinä mitä pyydetään.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
VCDS (vanhalla nimellä VAG-COM)
Collapse
X
-
Itse laitan lämppärin kovilla pakkasilla täysille ja rajoitan metelin vähentämiseksi ja sähkökulutuksen minimoimikseksi föönin nopeutta. Kun moottori lämpenee, joutuu kertaalleen säätämään takaisin alaspäin.
Muuten aina tavoitelämpö ja AUTO, eikä tarvitse koskea ikinä, eli toimii loistavasti.
Comment
-
Puhaltimen nopeuden säätö on "poikkeama oletusarvosta". Automaatti-ilmastointi säätelee puhallettavaa lämpötilaa ja puhallusnopeutta jos ei olla asteikkojen ääripäissä (nopeus 0/12 ja lämpötila lo/hi). Kun muutat puhallusnopeutta 3 askelta suuremmalle automaatilta pois siirtyessäsi, se on siis automaatille vain käsky "3 napsua vasemmalle lasketusta arvosta".
Comment
-
Saan autoon normaalisti yhteyden VCDS:llä ja olen muutamia featureita sieltä päälle jo koodannut. Kaikki pelittää normaalisti. Vaan miksi, en saa hidden menuun pääsyä aktivoitua?
Tällä ohjeistuksella on yrittänyt:
Connect with module 5F – Control Head.
Choose procedure 10 – Adaptation.
Choose Channel 6.
Read stored value. By default it should be 0.
Change value to 1 and save it.
Read stored value. Now it should be 1.
Exit.
Kun skrollaan kanavan 6 kohdalle, oletuksena arvo näyttää nollaa. Read -nappi ei ole painettavissa. Voin vaihtaa arvoksi kuitenkin yksi, painaa test ja save. Tämän jälkeen read -nappi pelittää, mutta tallennettuna arvona pysyy vaan nolla.
Auto siis A6 C7. Missä vika?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja TSami Näytä viestiPitää koittaa vielä siirtyä seuraavaan bittiin, mutta aika varma oon, että niinkin tein jollain kerralla. Kai se sit tuo kaapeli on.. Eikö tolla kiinalaisella yleensäkään saa tehtyä tuollaisia säätöjä vai onko ihan tuurista kiinni mikä onnistuu ja mikä ei?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Juniku Näytä viestiC5 korinen, pystyykö HVAC yksikön puhallusnopeutta muuttamaan webastokäytöllä?
V8 ja 4.2kW webasto sekä farmarin sisätilat, pikkuwebaston teho ei yksinkertaisesti kaikkeen riitä, -25 asteen lämpötilassa on lasit ummessa ja kone melko kylmä vaikka webasto on tunnin päällä...
Comment
-
On. Sisäyksikkö käynnistyy vasta kun neste on sen verran lämmintä että on jotain hyötyä puhaltaa kennon läpi ilmaa kabiiniin. Onko ilmastoinnin paneelin kytkentä tehty oikein? Sehän nostaa lisälämmitysasennossa vain kolmeen tai neljään palkkiin puhallustehon.
Comment
-
Onko kukaan kokeillut tällaista kaapelia? Kuulostaa lupaavalta, ei pitäisi olla ainakaan ihan niin piraatti kuin ebayn halpiskaapelit.
Eli HEX+CAN-USB kaapeli lisenssillä Suomeen postitettuna 73 dollaria.
http://www.totalcardiagnostics.com/s...-rosstech-vcds
Comment
-
Samaa piraattikamaa tuo on kun muutkin kiinanpiraatit. VCDS 12.12 mitä tuossa mainostetaan on kolme vuotta vanha softaversio.
Comment
-
Kyllähän nyt vähän kun jo sivuja katsoo niin selvää on, ettei aitoa olla kauppaamassa. Kuka myy noin toimivaa kaapelia 90% alennuksella.. Ja samaa kuraa se 30e kalliimpi ns uusi versio on myös.
Voihan nuo toimia, itselläkin ollut joskus käytössä vanha piraatti ja toiminut suht ok, ei vielä autoa ole rikkonut. Kuitenkin tiedostettava täysin että omalla vastuulla noita käyttää, eikä kannata lähteä apuja kyselemään foorumeilta jos vikoja ilmenee. En kyllä ainakaan muiden autoja uskaltaisi noilla ruveta säätelemään.
Edit: Ross-Techin sivuilla löytyy kyllä lista jälleenmyyjistä ja niitä kun vertailee niin aikas samat hinnat on tilaa sen aidon kaapelin sitten mistä vain maailmalta.
Comment
-
Tuli nyt kuitenkin tilattua se 14.10 versioinen. Saa nähdä, mitä sieltä tulee.
Brittiläisellä audifoorumilla on ollut keskustelua kaapelista ja kokemus on ollut hyvä. Tosin softan versiota ei pysty päivittämään ja nettiyhteyskin pitää ottaa pois päältä kaapelia käyttäessä eli piraatti se taitaa olla.
Comment
-
Työkaveri tilasi samanlaisen, ei ole vielä saapunut.
Siellä sivun alareunassa oleva teksti kyllä kertoo että piraatista on kyse:
Future firmware and software updates: If update comes out, you won't be left in the dar. We'll immediately give you the update link or instructions. So your tool will always be up to date with current date.[COLOR=#999999] *Disclaimer: This only applies if update is actually released by original creators. And/or if it's possible on this unit. For example, sometimes only way to update is to buy a new version altogether because actual internal hardware has changed from previous version.[/COLOR]
Comment
-
Sisäyksikkö käynnistyy vasta kun neste on sen verran lämmintä että on jotain hyötyä puhaltaa kennon läpi ilmaa kabiiniin. Onko ilmastoinnin paneelin kytkentä tehty oikein?
Taitaa lähteä puhaltamaan veden ollessa ~0°C, toki nostaisin ylöspäin mikäli pääsisin VCDS kaapelilla webaston aivoihin kiinni (vcds kaapelista rakenneltu, ei saa yhteyttä). Webasto Thermo Top C.
Vanhoissa weboissa se taisi olla ~60°C jolloin käynnisti HVAC:n.
Comment
-
Ihan piraatti VCDS-kaapeli ja webaston ohjelmia kokeiltu useampia, jälkiasennettu webasto. Webaston sulakerasian viereisestä keltaisesta johdosta ei webastoon pääse, tiedä sitten olisiko kellon johto se mistä sinne pääsisi.
Comment
-
Onhan sulla akkujännite ja maa kytkettynä keltaisen johdon lisäksi KKL-adapteriin? Ja piraatti HEX ei tässä toimi vaan tarvii sen VCDS Lite:n/VAG-COM409.1:sen kanssa toimivan vanhemman KKL-tyyppisen, tai toimii jos sen saa siihen läpihuuto tilaan.
Comment
-
Onkos muuten tuo mainitsemasi läpihuutotila sama kuin Auto-intern VCDS kaapelissa se tila että voi ohjelmoida.
Miten niiden kahden tilan välillä seilataan? Kun on tuo ohjelmointiin pystyvä kaapeli, mutta en tiedä miten se tila vaihdetaan, jos sitä vaikka tarvitsisi joskus.
Comment
-
Sitä "ylivoimaista ruotsinkaapelia" en tunne niin hyvin että voisin kommentoida tuota ohjelmointitilaa. Joku joka on kokeillut voisi valaista. Käyttääkö tuota joku? Mistä saatte binäärejä mitä ohjelmoida sillä?
Dump modea en nyt uusimmasta VCDS:stä löytänyt, ennen siellä on sellainen ollut kuten ohjeissakin vielä. Olen kuvitellut että tuo on sellainen että päästää KKL-liikenteen suoraan adapterin läpi eli toimii kuten nuo KKL-adapteri. Mielestäni sitä joskus käyttänytkin, mutta en nyt ole siitäkään yhtäkkiä enää varma. Helpompi leikkiä suoraan KKL-adapterilla kun sitä tarvii.
Vaihtui muistaakseni jotenkin niin että asetuksista raksi ja seuraavan kerran kun adapterin kytee sähköihin se on tuossa tilassa. Onkohan tuo vielä Betassa mukana.
Comment
-
Eri ajurilla saa VCDS:n kaapeleista ns. tyhmän KKL-adapterin.
VCDS:n sivuilta saa ladattua:http://www.ross-tech.com/vag-com/usb...-com-port.html
Comment
-
Onkos tolla vcds:llä mahdollista koodata b8.5 ominaisuutta pois, kun auto esim liikennevaloissa paikalla niin auto sammuu ja käynnistyy lähdettäessä liikkeelle?sen saa joo siitä napista pois mutta se tarvii painaa aina uudelleen jos auton sammuttaa?!?
Ja sit tähän samaan liittyen jos kuski avaa oven niin taas sammuttaa auton...?!?
Ohjekirja saksaa niin ajattelin jos täällä joku tietäs
Comment
-
Ostin Pietarista 80€ setin, jossa tuli Hex-Can kaapeli ja 15.7.0 ohjelmisto kotitekoiselle levylle. Pieni ongelma on se, että ohjelmisto on venäjäksi. Olisiko jollakin heittää tähän kokoonpanoon toimivaa 15.7.0 englannikielistä ohjelmisoa? ps. Etsin pari tuntia netistä tuloksetta.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja miskaolin Näytä viestiKaapeli on siis piraatti? Huonoimmassa tapauksessa on niin, että kyseinen kaapeli vaatii juuri sitä varten kräkätyn softan eli pakko on käyttää sitä venäjänversiota.
Ainakin omassa "australiankaapelissa" menee juuri näin.
Mistähän tietää että toimiiko softa vai ei? Onko tämä 100% varma tapa varmistaa toimivuus? Niin varma, että voin huoletta lähteä Saksaan kun näen nuo kolme ok:ta?
EDIT: Vieläkin siis softaa vailla
EDIT2: Nyt on ladattu joku 15.7.0, mikä vaikuttaisi hyvin samanlaiselta, mutta tämä versio ei suostu käynnistymään, ei vaan käynnisty. Yrittänyt järkkärinä ja eri yhteentoimivuuksilla, poistanu kolmesti ja mikään ei auta. Mietin voisikohan jotenkin yhdistää softat ja ottaa pelkästään kieli tiedostot toisesta ja syöttää ne venäjän ohjelmaan, anyone?Viimeksi muokannut Emp0ri0; 27.1.2016, 19:22.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja zäbää Näytä viestiOnkos tolla vcds:llä mahdollista koodata b8.5 ominaisuutta pois, kun auto esim liikennevaloissa paikalla niin auto sammuu ja käynnistyy lähdettäessä liikkeelle?sen saa joo siitä napista pois mutta se tarvii painaa aina uudelleen jos auton sammuttaa?!?
"Tänään testattu A5 2013 ja toimii eli napin tila jää muistiin ei tarvi aina painella jos ei halua jostain syytä käyttää "typerää" start/stop toimintoa !
- module 09-Cent. Elec.
- enter Security Code (should be showed up by VCDS from security access ) usually 20113
- Adaptation on Channel 34:
subtract 4 to the value --> Start&Stop always disabled
add 32 to the value --> memorize last status (the Start & Stop status at engine startup will be the one at last engine shutdown)
- test & save "
Alkuperäinen kirjoittaja zäbää Näytä viestiJa sit tähän samaan liittyen jos kuski avaa oven niin taas sammuttaa auton...?!?
Comment
Comment