Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

VCDS (vanhalla nimellä VAG-COM)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Täytyy huomenna käydä vielä kokeilemassa, viimeksi pari kuukautta sitten tuota säädin ja silloin ei tosiaan mikään tuntunut auttavan. Jätin siihen lopulta muistaakseni kanadan numeron, täytyy nyt uudella tarmolla käydä koodaamaan.

    Ärsyttää näillä keleillä kun perässä ei ole mitään valoa automaattisesti. Vaimo kun ajelee niin se on tuurillaan mitä valoja muistaa kääntää päälle.

    Comment


      Itse ajattelin kaveriani vaivata parilla pikku jutulla.

      - Vänkärin peilin automaattinen kääntyminen kanttariin pakki päällä.
      - Hidden menu näkyviin.
      - Kokeilen moottoritievaloja
      - Ikkunat kiinni sateella. Onnistuuko?
      - Akuntilan näyttö.

      Muita tärkeitä ideoita jotka menisi samalla?

      Comment


      • - Vänkärin peilin automaattinen kääntyminen kanttariin pakki päällä.
        Onko tämä riippuvainen sähköpenkkien muistipaikoista, kuten vanhemmissa?

        Comment


        • Ei ole. Ei tarvi olla sähköpenkkejä saati muistia.

          Comment


          • Ei varmaan A3:sessa ole mitään kääntyviä peilejä koskaan ollutkaan?

            Comment


            • Löytyiskö Joensuun seudulta lukumahdollisuutta? Lähinnä vikakoodit katsella, kerta ei saanut tuo e-villen halpiskaapeli yhteyttä autoon, lukee vain "No response from controller" YV:llä tavoittaa

              Comment


              • Saako A6 4f koodattua "passiivisen" rengaspaine valvonnan käyttöön? Se hipompi ilmeisesti ostattaa anturia ja älyboxia toimiakseen? Olisi tyhjää parempi tuo abs antureiden kautta toimiva systeemikin. :)

                Comment


                • Talouden A3 käynnistyi aamulla kolmella pytyllä, ennenkun hetken päästä lähti neljäskin mukaan. VCDS:llä ei tuosta näköjään näe misfirejä (ei ko. kanavia ollenkaan), eikä vikakoodiakaan tuosta jäänyt. Onko mitään muuta keinoa löytää VCDS:llä mikä pytty putoaa pelistä pois?

                  Comment


                  • Ymmärsinkö oikein, että Audi A4 B5 1.8T 1998 saa koodattua ominaisuuden jolloin auton ovet menevät lukkoon liikkeelle lähdettäessä? Cent. Locks, - > Coding ja sitten sen jälkeen lisään tuohon alkuperäiseen numeroon 00032 eli sillon se olisi 13162

                    Comment


                    • Menevät lukkoon kun nopeus ylittää 15km/h.

                      Comment


                        B5 S4 faclifti ja pukkaa "K1 short to gorund" Kaapelin testasin toisessa autossa että pelaa. Ei päästä ainakaan moottoriin eikä auto scan:kaan näyttänyt pääsevän ainakaan neljaan ekaan moduuliin. Mistäs lähtis vikaa ihmettelee?

                        Comment


                        • Vois olla aftermarket radio ongelma.

                          Comment


                            "K1 short to gorund" tokeni käyttämällä akkua irti, oli akku tyhjentynyt täysin. Orkksi radio paikoillaan

                            Comment


                            • Mitenkäs sai logattua ahtopaineen pyynnin ja toteutuman? Ja miten paljon on normaalit maf lukemat g/s vakio AEB koneella?

                              Comment


                                AEB:ssä sitä ei käsittääkseni saa logattua. Vakio AEB maf antaa noin 120 g/s.

                                Comment


                                • Mikäs vikakoodinlukija kannattas ostaa mikä toimis -99 b5 1.8t audissa, kun ei oikein houkuttele sijoittaa ~300e aitoon lukijaan joka kummmiskin tulisi vaan lojumaan turhana. Vikakoodit pitäisi pystyä lukemaan ja nollaamaan ainoastaan.

                                  Comment


                                  • Vikakoodit joka ohjainyksiköltä vai pelkästään vain moottorinohjaukselta?

                                    Standalone -laite vai kelpaako piuha läppärille?

                                    Comment


                                    • Löytyykös raadilta vinkkiä -14 olevan A6 4G:n ovihälytyksen poistoon, eli se rasittava piippaus joka alkaa kun kuskin oven avaa joko käynnissä tai virrat päällä? Samalla tuon piippauksen kera tulee 'Ignition on' viesti mittaristoon. Joissain yksilöissä tuo tuntuu olevan ominaisuus, jossain taas tuota ei kuulu. Tuon poiskoodaukseen ei ainakaan helposti löytynyt vinkkiä, eikä myöskään mittariston adaptaatiosta näyttänyt mitään sopivaa adaptaatiota osuvan silmiin kun vcds:llä katselin.

                                      Comment


                                      • Omaan -15 A4:seen etsin vastaavaa koodausta, kun siinä on tuo sama ärsyttävä ominaisuus. Tämän parempia en ole vielä löytänyt enkä ole ehtinyt testata:

                                        Disclaimeri: tämä on löytynyt tuota audizinen foorumilta (tuo eka linkki) ja löytyi siis A4/A5-mallien kohdalta.

                                        Sorry for the delay, here's the coding that I did to turn off the buzzer when the driver's door is opened and the car is running...

                                        a. [09 – Cent. Elect.]
                                        b. [Coding - 07]
                                        c. [Long Coding Helper] ? Byte 05 Bit 3 - Change value from 1 to 0
                                        d. Note: Default – 00111100 (3C), New – 00110100 (34)

                                        (http://www.audizine.com/forum/showth...aving-car-quot)

                                        Tämä linkki on samalta threadilta, eri käyttäjän vastaus alkuperäiseen kysymykseen

                                        I had success by changing the instrument panel region coding to germany.
                                        (http://www.audizine.com/forum/showth...pen-door-chime)

                                        Comment


                                        • Ihan piuha läppäriin kelpaa mainiosti ja vikakoodit pitäisi pystyä lukemaan kaikilta ohajainyksiköiltä, mutta jos tämä ei mitenkään päin onnistu niin prlkän moottorin kuuleminen riittää. Toki jos joku on halukas myymään käytettyä aitoa kaapelia sopivaan hintaan niin olisin kiinnostunut.

                                          Comment


                                          • Eipä noista tepsinyt kumpikaan, nuo tuli jo aiemminkin kokeiltua, eli etsintä jatkuu

                                            Alkuperäinen kirjoittaja vihijtap Näytä viesti

                                            a. [09 – Cent. Elect.]
                                            b. [Coding - 07]
                                            c. [Long Coding Helper] ? Byte 05 Bit 3 - Change value from 1 to 0
                                            d. Note: Default – 00111100 (3C), New – 00110100 (34)

                                            (http://www.audizine.com/forum/showth...aving-car-quot)

                                            Tämä linkki on samalta threadilta, eri käyttäjän vastaus alkuperäiseen kysymykseen

                                            I had success by changing the instrument panel region coding to germany.
                                            (http://www.audizine.com/forum/showth...pen-door-chime)

                                            Comment


                                            • Pystyyköhän a4 b7:sta koodaahan tuon polttimo palanu merkkiäänen/valon pois? Vittumainen ko tuo summeri huutaa kokoajan ko ajaa perkärry peräsä josta on poltin palanu.
                                              VCDS:llä koittannu kahtella jokapaikasta mutta ei oo löytynny

                                              Comment


                                                Antti: painaa sitä ratin vasemman puolan menu-nappia, sitä missä on olikos se kolme viivaa. Hiljenee. Hälytys ja ignition teksti on ihan hyvä olla olemassa. Tai oli ennen kuin sain startstopin pysymään pois päältä.

                                                Comment


                                                • Moro kohde auto on A6 -99 2.4...tilasin kiinasta e-villestä VAG-KKL usb-obd piuhan ja tuohan just pitäisi käsittääkseni toimia audissa, tarkotuksena tutkailla fiat stilon ja audin vikakoodit jne...piuhalle joutui asentamaan ajurit(mukana tullut levyke) laitehallinnan kautta jonka jälkeen toimi moitteettomasti stilossa, ohjelmana multiecuscan.

                                                  mutta audissa VCDS:llä tulee tämä täälläkin puitu herja "port ok, interface not found" ja valintana COM3 jossa kyseinen usb piuha sijaitsee, valinta USB aiheuttaa herjan "ross-tech usb interface not found...."

                                                  laitehallinnassa portti löytyy COM listasta nimellä "usb-serial ch340(com3)"

                                                  kokeilin piuhan mukana tullutta vag-com 409-1 versiota joka kaatuu ainakin tässä läppärissä ennenkuin aukeaa.

                                                  käytössä on VCDS versio 15.7 ja koneessa 64-bit win7
                                                  Siis fiatissa toimii, audissa ei

                                                  Comment


                                                  • KKL-adapteri ei pelaa VCDS:n kanssa vaan tarviit juurikin VAG-COM 409.1:sen tai VCDS Liten. Mutta tuon ch340-piirin kanssa tulee varmasti ongelmia, KKL-adapterin tulisi olla FTDI:n piirillä toteutettu että toimii VAG:ssa.
                                                    Viimeksi muokannut okkim; 20.12.2015, 09:41. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                                                    Comment


                                                    • Ok...thx informaatiosta, täytyy tutkia ja kokeilla noi mainitsemasi, koitan asentaa ton vag softan onnistuneesti, koittaa vaikka 32bit koneeseen, nyt näin aluksi

                                                      Comment


                                                      • Tuollanen pirakaapeli vaatinee 32bit xp:n, ei taida ajurirompulla olla viruksien lisäksi muille alustoille toimivia ajureita.

                                                        Comment


                                                          KKL-adapteri ei pelaa VCDS:n kanssa vaan tarviit juurikin VAG-COM 409.1:sen tai VCDS Liten. Mutta tuon ch340-piirin kanssa tulee varmasti ongelmia, KKL-adapterin tulisi olla FTDI:n piirillä toteutettu että toimii VAG:ssa.
                                                          Lisätään vielä, mitä Jari unohti kertoa, eli tuossa kyseisessä moottorissa toimii nuo kiina kaapelit erittäin huonosti.
                                                          Itse joskus Jarilta "kaapelin" ostaneena ko. moottoriin ja se ei toiminut, sitten se vaihdettiin aitoon Ross-Techiin Jarin suosituksesta ja sen jälkeen toimi.
                                                          PS. ihan ensimmäinen Jarilta ostettu kaapeli on edelleen käytössä, Eber ja Suzuki käytössä, ja on ohjelmoitu pyörää monet kerrat jo.
                                                          Viimeksi muokannut okkim; 20.12.2015, 09:43. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                                                          Comment


                                                          • Osaisiko joku sano mikä vikakoodinlukija (taikka piuha läppäriin) pitäis ostaa -99 1.8t A4:än, joka pystyisi lukemaan kaikilta ohjainyksiköiltä vikakoodit ja joka ei maksaisi sitä noin 300 euroa (Elikkä piraattia haetaan :D). Jos se ei kuitenkaan onnistu niin hätätilanteessa käy sellainen, joka onnistuu lukemaan edes moottorin vikakoodit.

                                                            Comment


                                                            • VAG-KKL adapteri ja VCDS Lite ohjelma käy tuohon. $99 Lisenssi niin ei tarvii tukea piraattejakaan.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X