Luottokoodaajani lähti lomalle, pystyisikö kukaan tässä lähellä (esim. Espoossa) muuttamaan ajotietokoneen kulutusmitarin näyttämää? A4B6.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
VCDS (vanhalla nimellä VAG-COM)
Collapse
X
-
-
-
Mistähän mahtaa johtua että SRI Reset valikosta ei löydy mitään muuta kuin SRI Reset. Haluisin hiukan muokata niitä kilsoja, kun siellä on tällä hetkellä min 15tkm ja max 30tkm. Mutta ei noita pääse muuttamaan kun valikosta ei löydy mitään muuta kuin tuo SRI Reset. Siellähän pitäis kuitenkin ola ne Fixed, flexible yms valinnat, mutta kun ei ole?
Comment
-
En tiedä, itsekin pistin saman merkille. Päädyin sitten vaan muokkaamaan max ajomäärän ja ajan suoraan mittariston kautta. Tietyt kanavien arvot piti muokata tietyssä järjestyksessä, VCDS kyllä opastaa siinä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja ipe- Näytä viestiMun autoon asennettiin jaegerin sarja. Mulla antaa can väylä boksi vikakoodia vetokoukun boksista ja yhteyttä ei vcds:ssällä saa siihen. Muuten kaikki toimii hyvin ni oon ollu siinä uskossa että pitää olla audin oma boksi jotta pääsee boksiin kiinni eikä herjaa vikaa.
""After installing and enabling the electrical kit, the following entry may show up in the fault memory:
J345 control unit for trailer detection - no communication - intermittent
Explanation:
Communication between the trailer detection control unit (CFC module) and the vehicle's power supply control unit is immediately interrupted when the signal "ignition (teminal 15) off" is issued. That way the vehicle's energy management system is not unnecessarily strained ""
Jaegerin boksiin ei saa yhteyttä vissiinkään lainkaan mut toimii vaik rutiseeki viasta
Ja lisää muualta:
Sensijaan tuon Jaegerin kovil-huoltotiedotteen (11.2.2008) mukaan kun mittasin boksin jännitteitä, niin 2 ja 4 navat olivat ok, ilmoitettu 12-13v, löytyi eli 12,4V molemmista, mutta CanBus navat tuottivat yllätyksen: napa 13 eli CanBus low (piti olla n. 2,5V) olikin 11,7V ja napa 14 eli CanBus high (piti olla n. 5V) olikin 0,4V...
Ja buuttasin seuraavaksi boksin pariin kertaan irroittamalla sen ja pitämällä välissä autoa 1/2h ovet kiinni ton huoltotiedotteen mukaan (ei käsitystä noista sulakkeista mistä ohjeessa puhutaan, niin tuumailin boksin irroituksen vastaavan samaa) mutta eipä ollut vaikutusta...
(En kyllä yhtään ihmettele, jos jotain vikoja tulee, jos (ilmeisesti signaalilinja?) CanBus low työntää lähes 12V kohteeseen joka luulee saavansa 2,5V...
Jos nyt siis jollekulle muulle tulee samaa vikaa:
Soitin Kovilin edustajalle huoltotiedotteen numeroon, ja sain kuulla että boksi on vainaa jos noin käyttäytyy
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Harjula Näytä viestiEn tiedä, itsekin pistin saman merkille. Päädyin sitten vaan muokkaamaan max ajomäärän ja ajan suoraan mittariston kautta. Tietyt kanavien arvot piti muokata tietyssä järjestyksessä, VCDS kyllä opastaa siinä.
Comment
-
Pari kertaa olen tuon comfort boksin joutunut vaihtamaan ja löysin jonkun vastaavuustaulukon netistä googlettamalla osanumeroita, kun ei samaa löytynyt.
Eroja on esim hälytyksissä ja kaukosäädön taajuuksissa (euro, usa). Takaikkunoiden sähkötkin on koodattavissa useimmiten, mutta joissakin boksiversioissa ei ole sitä optiota.
Comment
-
Ittellä nyt rekisteröity Lite ja uusi kannettava on tulossa. Onko joku tietoinen miten saan siirrettyä rekisteröinnin uuteen koneeseen kun rosstechin sivujen mukaan se on mahdollista yhden kerran?
Noilla pitäis selvitä:
http://www.ross-tech.com/vag-com/faq_5.html#5.1 & http://www.ross-tech.com/vca/Lite-form.php
Comment
-
Nyt ei enään riitä omataito / tuttujen tullaan kyselemään täältä. Autona on a4 b6 1.8tq 03 BFB auton kanssa on ollut huohotuksen puolella ongelmia ja nyt niistä on päästy nähtävästi eroon. Ongelmana on että kun yrittää mennä moottorinohjaukseen sisään auto tunnistaa ecun ja pääsee lukemaan koodeja / livedataa. Välillä toimii hetken ja välillä taas ei juuri ollenkaan missähän vois olla vikaa, kahta eri kaapelia ja konetta kokeiltu autossa. Kummallakin tapahtuu sama vika. https://www.dropbox.com/s/kjnbxixkdn...24957.jpg?dl=0Viimeksi muokannut uuha; 18.6.2015, 00:48.
Comment
-
Comment
-
-
Yhteys pätkii on auto käynnissä tai ei. Pistoketta on myös katottu ja tutkittu tuntus olevan ehjä. Ecu + sen lähialueet on kuivia.
Edittiä. Abseissa pysyy kokoajan ei mitään ongelmia tuntus olevan vaan tuo moottorin puoli joka tätä tekee.
Edittiä lisää. Akku on vaihdettu joskus kokeilin tänään toisella akulla + Concertti irti piuhoistaan, tekee vielläkin kyseistä vikaa.
Edittiä vol3. Elikkäs tutun Snapon testerillä pysyy moottorinohjauksessa kokoajan. Ei pätki yhteyksiä tämä esiintyy vain vcds kaapeleilla. K1 K2 väylät näyttävät ok. Ideoita ?Viimeksi muokannut uuha; 22.6.2015, 23:29.
Comment
-
Voisiko joku neuvoa aloittelijaa tuon Vag-Comin kanssa? Auto on 8l mallinen S3, ja yritin vaihtaa FIS:n kielen englantiin siinä onnistumatta. Käytin tätä ohjetta: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...rument_Cluster
Comment
-
Comment