Taitaa olla viallinen adapteri eli pistä tulee takaisin niin vaihdetaan. Jos VCDS:ssä olet yhteyttä kokeillut oikeaan porttiin niin ei tuossa juurikaan muuta vaihtoehtoa ole kuin viallinen adapteri. Jos toinen toimii niin porttikin on silloin oikea.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
VCDS (vanhalla nimellä VAG-COM)
Collapse
X
-
Jos OBD-portissa on sähköt niin kyllä, yhteydestä tuo ei tiedä mitään eli on vain poweri ledi tuossa. HEX:issä on enemmän älyä eli se palaa vihreänä jos löytää auton, punaisena jos ongelmia.
Comment
-
Saakos tuolla VCDS:llä varmennettua, että onko lambdassa vikaa? Ja jos niin miten?
Kun ilmeisesti volttien mittaus ei kerro koko totuutta.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Mike Beuf Näytä viestiSain käsiini tuommoisen VAG106 Dual-K & Can USB. Läppäriin on asennettu VAG-COM versio 409.1, pitäisikö tuohon asennukseen sisältyä kaapelin ajurit suoraan vai mistäs mä sellaiset kaivan?
Comment
-
Onko kellään ruotsalaista versiota , jossa pitäisi olla paremmin eurooppalaiset autot.
http://www.vag-com.se/index.php?opti...d=68&Itemid=69
Comment
-
Jumppakuutio,
VCDS:n päivitystaajuus on vähän turhan hidas lambdan mittaukseen. Siihen hommaan tarvittaisiin oskilloskooppi. VCDS:llä näkee lamdan min-max -vaihtelun, josta voi kyllä päätellä jotain. Ehjä anturi päivittää arvoja melko nopeasti ja ne pysyvät tyypillisesti +/- 1:ssä, mutta kulahtanut anturi taas päivittää hitaasti ja arvot heittelevät miten sattuu.
Epelii,
Muistaakseni tuo menee mukavuuselektroniikan kautta ja Long Coding. Netissä lienee ohjeita mm. himmenevän taustapeilin jälkiasennuksesta, joista tuo selviää.
Comment
-
ostin jonku sinisen kiinakaapelin ja testalin vcds litellä ja yhteys pelaakin. Tuolla sw versiolla saa luettua vaan engine ja abs esp modulit. Mutta ongelma on siinä että kun auton lyö käyntiin (että vois loggailla jotain mittauksia) niin yhteyttä ei enää saakkaan. saman tekee "virallisella" lite 1.0 versiolla. Mikä avuksi?
Comment
-
Löytyisikö Turun suunnilta koodaajaa, joka voisi kokeilla ajovaloautomatiikan päälle laittoa vuoden 04 A4:een? Ja miksei samalla katsoisi onko muistissa vikakoodeja.
Tiedän kyllä, että välttämättä ei onnistu ilman valokatkaisimen vaihtoa, mutta senhän voisi sitten vaihtaa jälkeen päin jos ei lähde toimimaan. Olisipahan valmiiksi koodattu.
Comment
-
Sattuisikohan Salon alueella olemaan joku velho, joka voisi tehdä pienen koodauksen tuohon profiilin TT:hen?
Eli pitäisi päästä vaihtamaan Bosen asetuksiin penkit nahkan sijaan kankaisiksi ja mahdollisesti moottori bensan sijaan dieseliksi. Tällä ulkomaan forumeiden mukaan pitäisi saada hieman parannusta tuon systeemin todella onnettomaan basson toistoon.
Ei käsittääkseni ole kuin parin arvon muuttaminen VCDS:llä. Itsellä ei vaan tuollaista alkuperäistä Ross-techin kaapelia ole, joka ilmeisesti näihin uudempiin CAN-väylä autoihin tarvitaan.
Voin toki tarvittaessa hieman pidemmällekin täältä Salosta ajella ja vaivanpalkkaakin vaikka kympin laittaa. Jos jotakuta sattuisi kiinnostamaan, niin privaa tulemaan.
Comment
-
Ross-Tech aito kaapeli?
En jaksa kahlata viestiketjua läpi. Mistä huomaa onko kaapeli aito Ross-Tech vai ns. piraatti kaapeli. Itsellä käsi kapula ja sillä tullut toimeen, mutta nyt ajattelin hommata aidon kaapelin. Tilasin netistä piraatti kaapelin ja jotenkin katkoo yhteyttä ja antaa virhe ilmoituksia. `Nyt olisi tarjolla käytetty aito kaapeli, mutta millä sen todennan helpoiten?
Comment
-
Ross-techin sivuilla on tunnistus ohjeet, enkä jaksa hakea kännyllä. Nyrkkisääntö, jos se on halpa se ei ole aito... ;)
Comment
-
Ei henkeä
Auto A6 C5 ja ihan aito rosstech piuha ja kaikki softa upattu viimeisiin versioihin.
Oli juuri takaluukun lukko rikki ja auton oma näyttö näytti vain takaluukun punaista varoitusta. Tänään auto oli huollossa ja takaluukku ok. Eipäs kuitenkaan herännyt tuo mittariston näyttö. No läppäri autoon ja skannaus päälle. Pari pikkujuttua löytyi mutta ei mitään tästä pikku ropleemista:
toinen huolta aiheuttava viesti:
Onko nyt joku ihan iso juttu rempalaan? Yritin päästä nollaamaan vikaviestejä mutta kun tuon viestin mukaan rosstech ei ole edes koplattuna juttelemaan autoin tietsikan kanssa.
P.S. Takakontin lukko oli vaihdettu Auto Jalosen toimesta ja tämänaamuinen meni sitten 2v. takuuseen ja aikaa paloi yht 40 min.
Comment
-
Autoscan oli ainut joka toimi. Muilla toiminnoilla tuli joko yhteysvirhe tai sitten ilmoitus, ettei auto ole OBDC yhteensopiva VAG-konsernin auto ollenkaan. Kylä Audi A6 C5 vaikka jo vanha onkin on volkkarikonsernin tuote!
Comment
-
Tuo eka ilmoitus tarkoittaa että auto ei ole OBD2-yhteensopiva ja se varmaankin pitää paikkansa. Ota siitä alkuvalikosta vasemalta ylhäältä suoraan moottoriin ja mittaristoon yhteys ja kerro mitä valittaa jos ei saa yhteyttä. Ja autossa virrat päällä...
Comment
-
No nyt ajelin sen instrumenttihaun.
Haku löysi seuraavat värkit:
Address 01: Engine
Address 02: Auto Trans
Address 03: ABS Brakes
Address 08: Auto HVAC
Address 15: Airbags
Address 17: Instruments
Address 25: Immobilizer
Address 45: Inter. Monitor
Eli jahka aurinko hieman hellittää, niin menen kaivelemaan tuota instruments osastoa lisää. Nyt ensikaivelulla yksikään Rosstechin instruments ei vastannut kyselyyn. Eli 17 ja 45 tutkinnan alle.
Kojelaudan näytössä on vain jarrun kuva katkennutta jarrupalan johtoa muistuttamassa ja automaatin valitsimen osoitus. Se iso keskinäyttö (uusittu vuosi sitten) on täysin pimeänä.
Comment
-
Kyllähän tuo sen mukaan saa Mittaristoon yhteyden, kun 17: instruments löytyy.
...automaatin valitsimen osoitus. Se iso keskinäyttö (uusittu vuosi sitten) on täysin pimeänä.
Ootko painanut ajotietokoneen "reset" nappulaa viiksen alla. Kokeileppa sitä painaa lyhyesti.
Comment
-
Eli valoautomatiikka pois, että palaa vain kun kytkimestä kääntää päälle? Himmennyksen säätö löytyy 09 - Central Electronicsin alta Long Codingista, mutta sillä ei valoja saa kokonaan pois. Samaa kautta löytyy kyllä myös valoautomatiikan kokonaan poiskytkeminenkin. VCDS kertoo kyllä mikä arvo tekee mitäkin.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viestiKyllähän tuo sen mukaan saa Mittaristoon yhteyden, kun 17: instruments löytyy.
Ei se ole täysin pimeänä, jos kerran valitsimen näyttö toimii.
Ootko painanut ajotietokoneen "reset" nappulaa viiksen alla. Kokeileppa sitä painaa lyhyesti.
Comment
Comment