Tuohon samaan tuli jumituttua oman kiinakaapelin kanssa. Ei ole jaksanu edes yrittää talven jälkeen kokeilla uudestaan. :/
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
VCDS (vanhalla nimellä VAG-COM)
Collapse
X
-
-
Onko omavalmiste optoilla toteutettu? Voi olla 409.1:nen liian nopea adapterillesi. Kokeile VCDS Lite:llä ja katso mitä porttitesti antaa erroriksi.
Comment
-
Kaapelista ei oo mitää hajua, käytettynä oon sen ostanu. Tällästä tuli Litella. Kertooko mitää?
http://i288.photobucket.com/albums/l...uweri/lite.jpg
Comment
-
Tuon mukaan Optoilla toteutettu joten liian hidas 409.1:selle. Käytä VCDS Liteä, se on muutenkin parempi.
Comment
-
Jos 409.1:n haluaa toimimaan niin tämäkö pitää hommata?
http://www.obd.fi/index.php?page=sho...mart&Itemid=29
Comment
-
Tuolla toimii kaikki kolme, 311.2, 409.1 & VCDS Lite. Tai sitten VAG-KKL joka on USB:hen liitettävä, sarjaportti usein luotettavampi. Toki auton puoleltakin voi olla nirso kontrolleri vastassa mutta optoilla nyt ei ainakaan toimi 409.1.
Comment
-
Minkä ikäsis autois tuo Lite pelaa ja kannattaako rekisteröidä? Onko jotain mitä Litellä EI voi tehdä? Tarve ois lähinnä koodaus ja tietysti vikamuistien lukeminen/nollaus. Tärkeimpänä ominaisuutena pidän sitä et olis ne ohjeet ku selailee esim. adaptationia. Nyt 311.2N ja sen takia pitää aina olla kyselemäs mistä ja miten joku asia koodataan.
Comment
-
Tuolla Ross-Techin sivuilla noista tietoa http://www.ross-tech.com/vcds-lite/index.html
Lite toimii autoissa joissa ei ole CAN-väylää, esim A4 B6:ssa.
Comment
-
Miten oon saanu sen käsityksen et B6:ssa olis CAN-väylä? Jossain radioon liittyväs keskustelus tuli moinen vastaan. Voiko väylä olla vain osittain? Mistä vuosimalleista lähtien Audeis on CAN-väylä?
e: B7:ta lähtien vissiin A4:n osalta on CAN?Viimeksi muokannut horch; 24.5.2012, 20:55.
Comment
-
Tässä copypaste Ross-Techin sivuilta autoista, joissa on käytössä CAN-väylä vikadiagnostiikassa:
All Golf-5 platform cars (A5 platform) including:
2003+ VW Touran (1T chassis)
2004+ VW Golf (1K chassis)
2004+ VW Caddy (2K chassis)
2004+ Audi A3 (8P chassis)
2004+ Seat Altea (5P chassis)
2004+ Skoda Octavia (1Z chassis)
2005+ Seat Toledo (5P chassis)
2005+ Golf Plus (5M chassis)
2005+ Seat Leon (1P chassis)
2005.5+ Jetta (1K chassis)
2006+ Eos (1F chassis)
2003+ Audi A8 and A8L (D3 platform, 4E chassis)
2005+ Audi A6 (C6 platform, 4F chassis)
2005+ Audi A4 ("B7" platform) (some control modules)
2005.5+ VW Passat (B6 Platform, 3C chassis)
2006+ Audi Q7 (4L chassis)
2007+ Audi TT (8J chassis)
Comment
-
Horchille vinkiksi, että CAN-väylää löytyy kyllä vanhemmistakin autoista, mutta sitä käytetään ainoastaan eri ohjainboksien väliseen ns. sisäiseen keskusteluun. Vikadiagnostiikan lukemiset puolestaan voivat silti hoitua täysin ilman CAN:ia. Eli kaikki maininnat CAN-väylästä eivät tarkoita vikadiagnostiikkaa.
Comment
-
Onko Ross-Techin kaapeli edelleen de facto jos halutaan hallita ajokkinsa diagnostiikkaa, vai onko olemassa muitakin vaihtoehtoja? Jaripetterillä on vaikka minkä näköistä kaapelia tarjolla.. Ihmettelen, miten olen tähän asti selvinnyt ilman kaapelia noiden paskojen kanssa. Tänään tuli viimenen niitti, joten täytyy varmaan joku hässäkkä hommata.
Niin ja sellanen tuli vielä mieleen, että pystyykö jollain konstilla näyttämään live-diagnostiikkaa kesken ajon jonkun näppärän käyttöliittymän kautta?
Comment
-
Tällästä vikaa antaa Vag-comilla, nollasin vian mutta oli seuraavana päivän tullut takasin.
Control Module Part Number: 06A 906 033 BD
Component and/or Version: SIMOS33 1.6l 2VG00HS4582
Software Coding: 00211
Work Shop Code: WSC 06435
Additional Info: WAUZZZ8L23A064245 AUZ5Z0BD068136
1 Fault Found:
17811 - EGR System: Regulation Divergence
P1403 - 35-10 - - - Intermittent
En tiiä liittyykö tuohon mitenkään, mutta tänään aamulla kun käynnistin niin tyhjäkäynnillä kierrokset seilas hetken 400-1000rpm ja auto meinasi sammua. Polkasin kaasua ja tyhjäkäynti tasottu normaaliksi. Mitä pitäisi tehdä?
Comment
-
Nyt tulisi vaikea kysymys...
Asensin (yritin asentaa) sähköikkunat taakse, muuten toimii täydellisesti, mutta kun avaa oven niin vilkuttaa vaan mittaristossa sitä oviauki kuvaa. Eli ei oikein tunnista että ovi on auki. Ei myöskään syty sisävalot takaovista.
Onko paikkaa mistä koodata jotain päälle?
Auto siis A4 B6 -02
Täältä löytyy kaiketi Skodaan koodaus:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1441.45;wap2
koodit, joissa valitaan onko 2 vai 4 sähköikkunaa.
Muuten noi mun toimii, avaimesta avautuu kaikki ikkunat, kuskinoven lukitus takaikkunoille toimii jne.
Comment
-
Mulle oli kaveri tuikannu vagcomin koneelle ja nyt kokeilin kaverin octaviaan sitä ja luki moottorin ohjauksen ja abs.n mutta sen jälkeen kyseli rekisteröinti koodia.. onko tuohon porukoilla jemmassa jotain keygen tyyppistä ratkaisua vai miten toteutetaan, laittakaa tänne tai yv.tä.
Comment
-
-
Sain ystävältäni lainaksi tuollaisen OBD-piuhan, jonka hän oli ostanut aiemmin ja pitäisi olla ihan aito piuha. Liittimessä lukee 805.1 ja ilmeisesti joku Dual k & can <<< USB ja kyseessä HEX kaapeli. Jonkun softalevyn se löysi, josta sai asennettua VCDS 409.1 version. Piuha toimi siinä, mutta softa sotii vastaan ja vaatii aktivointia. Latasin sitten ross-techin sivuilta uudemman ohjelmiston (11.11.3), joka kyllä tunnistaa piuhan, jos se ei ole autossa kiinni. Autoon kun piuhan lyö kiinni, niin "interface not found". Kun sen irrottaa autosta, niin laite löytyy hienosti ja huomauttaa vain "interface not plugged in to car", mutta löytää tuon johdon hienosti. Saako tälle piuhalle jostain nyt ladattua tuon toimivan softan vai pitääkö tuon piuhan mukana tullut cd etsiä jostain kissojen ja koirien kanssa?
Comment
-
Liittimessä lukee 805.1 ja ilmeisesti joku Dual k & can
Comment
-
Aidossa HEX:sissä on lisenssi ja toimii uusimmalla versiolla. Osaa päivittää adapterin sisäisen ohjelman myös eli näin ollen adapterikin päivittyy uusimmaksi. Tästä syystä Ross-Techillä ei ole tarvetta pitää vanhempia versioita ladattavissa.
Comment
Comment