Tukeeko kyseinen ohjain Long codingia?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
VCDS (vanhalla nimellä VAG-COM)
Collapse
X
-
Olet varmaan ottanut yhteyttä mukavuus boksiin. Niitä on eri autoissa erilaisia, joten tietämättä versiota, ei pysty sanomaan, että onko boksissa normaali coding vai long coding.
Jos long coding helper ei ole aktiivisena on koodaus aikavarmasti "vanhatyyppinen" viiden numeron koodaus. Joissakin ohjainyksiköissä on myös "aliohjaimia", jotka näkyy alasvetovalikkona coding ikkunassa.
VCDS kyllä kertoo aika hyvin kaikki vaihtoehdot koodaukseen kun vie hiiren kentän päälle.
Comment
-
Hieman apuja tarvitsisi, juuri Vag-com neisyyden menettänyt nuorimies :)
Ostin hetken mielijohteesta Dealextreme.com:sta Obd-usb kaapelin. *Kliks*
Ongelmana on, etten saa yhteyttä autoon Vag-comin kautta.
Kaapelin matkassa ei tullut ajureita ollenkaan.
Matkassa tuli kyllä cd-levy, joka sisältää ainoastaan jonkin sortin diagnostiikka/flash softan.
Kaapelin ledi syttyy, kun sen kytkee autoon kiinni. Tietokone tunnistaa myös kaapelin, kysyen ajureiden asentamista.
En ole tähän mennessä ajureita mistään löytänyt, koneelta löytyi Windowsin oma ajuri, muttei silläkään toiminut.
Laitehallinnan kautta ei päässyt muuttamaan kaapelin virtuaalista com-väylää. Tämä olisi oikein ymmärtääkseni tarpeellista, jotta Vag-com "näkee" kaapelin, koska ilmeisesti ajureiden puuttuessa ilmestyy nyt vain usb-laitteiden puuhun.
Autosta nollattiin uudenvuoden taitteessa ilmastoinnin vikakoodit (kiitos Gizmo:lle!) vastaavalla kaapelilla ja Vag-com/VCDS:llä, joten ei auton päässä pitäisi ainakaan vikaa olla.
Vag-com on 311.2 freeware, joka on asennettuna 8 vuotta vanhaan Dellin läppäriin, jossa pyörii Windows XP.
Comment
-
-
Kiitos Mikko!
En tuollaisia tajunnut edes etsiä. Etsin vain piuhan tietojen avulla...
Edit:
Ajurit asennettu, piuhalla pystyy nyt vilkuttamaan led testillä moottorin vikavaloa.
Mutta mitäs nyt pitäisi tehdä, kun Com-väylä testi ilmoittaa näin:
"COM Port Status: Ok
Interface Status: 3 - Not Found or Not Ready!"Viimeksi muokannut terroristiristo; 16.1.2012, 20:33.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja petteri77 Näytä viestiOletko kokeillut eri järjestyksessä laittaa, eli ensin vagcom käyntiin sitten piuha kiinni autoon ja sitten vasta virrat päälle? Ja ilmeisesti com portti asetukset on ok, kun status niin näyttää.
Baudien, bittien ja cpu-usage härpäkkeiden kanssa myöskin kaikkea kikkaillut. Millään en tunnu tuota saavan toimimaan :(
Piuhaa jo epäilin rikkinäiseksi, mutta kun tuota engine check valoa pystyy vilkuttamaan.
Voiko olla mahdollista, että piuha/adapteri olisi vain "osittain" hajalla?
EDIT: VilkkuS:n velipojan Biturboon kokeilin piuhaa ilman 2x2 liitintä ja sama viesti ilmaantui.
"COM Port Status: Ok Interface Status: 3 - Not Found or Not Ready!"
Led-testi oli ohjelman mukaan ok, muttei autossa mitään valoja ainakaan vilkkunut.
Comment
-
Samantapaisia ongelmi minulla aikoinaan silloisessa B5:sessa. Siinä oli ongelmana jälkiasennettu radio joka jotenkin häiritsi muistaakseni K-linjaa. Nimenomaan tuollaisella kiina-adapterilla ja VAG-com 311.2 versiolla piti aina ottaa radiosta liittimet irti ennen kuin sain yhteyden. Virheilmoitus juurikin tuo not ready.
Voihan siellä olla jokin muu laite joka maattaa sen diagonstiikka-piuhan.
Comment
-
Kiitti vinkistä, täytyy kokeilla!
Jälkiasenteinen mankka löytyy ja tuo onkin ainut siitä virheilmoituksen kohdista ("K-line stuck" tms.), jota en ole edes ajatellut.
Comment
-
Oisko kellään tampereella vagcomia, pitäis pikkuinen säätö saada tehtyä, sekä yhden avaimen koodaus. Tampereella voin joku päivä tulla illalla käymään vaikka.
Toinen vaihtoehto on hki-vantaa akseli, jossa liikun paljon päiväsaikaan..
ensisijaisesti kylläkin kyselen että onko tampereella sitä kellään?
Comment
-
Onhan niitä. Jäsenpuolella pääsisit lukemaan ketjua joissa on puhelinnumeroineen päivineen avuliaitten tiedot. Toinen vaihtoehto on paukkia kahvittelumiittiin Pirkkalan ABC:lle. Siellä on yleensä aina jollain vehkeet mukana.
Minkäs korinen A6 on kyseessä? Jos kyse on ajoneston koodauksesta niin menee monimutkaiseksi, jos taas kaukosäädön parituksesta autoon niin siihen ei välttämättä edes tarvita vag-comia.
Comment
-
Vastaan vaikka ei oma auto kyseessä. Eli ainakin kaukosäädön paritus tarvii tehdä. En osannut neuvoo tuota ilman VagComia suoritettavasta parituksesta, kun en moista ole tehnyt. Sen tiedän että VagComilla ainakin onnistuu helposti&nopeasti.
Kertokoon paremmin, kun itse pääsee tänne.
Comment
-
Oisko vinkkejä, että missä mättää, kun VCDS antaa options valikon alta test -nappulan jälkeen kaikkiin kohtiin OK, mutta lukee myös, että hex firmware pitää päivittää. Tämän jälkeen avautuukin ikkuna, että päivitetään firmware (ei vaadi nettiyhteyttä jne).
Päivitys menee "läpi" ilman virheitä, mutta viimeiselle riville "new firmware", tulee se sama mikä oli alunperinkin sisässä. Eli loppujen lopuksi päivitys ei onnistu.
lisäys: kuvasta näkyy miten tuo homma tyssää: http://dl.dropbox.com/u/2412448/temp/vcds.pngViimeksi muokannut Jatama; 6.2.2012, 21:03.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja KimmoH Näytä viestimutuilua: tarkottaneeko tuo ettei vaadi internet yhteyttä siinä vaiheessa kun koneellasi on tuo uudempi firmwware jo olemassa jossain päin VCDS:N asennuskansiota?
Comment
-
No niin, näyttäis, että VCDS alkoi taas rokata. Asensin uusimman eli 11.11.2 version. Ekalla yrityksellä vanha virsi. Sitten kokeilin uudelleen ja otin mukaan 32-bit ruksin. Nyt ainakin lähtee käyntiin. Toivottavasti ei nyt ota nokkiinsa tästä viestistä. Oliskohan tuossa nyt auttanut se, että uusin versio osaa poistaa kaikki vanhat driverit? Niin, ja tuo 32-bit ehkä myös, vaikka mulla lieneekin 64-bit Win7.
Comment
-
Huollossa löytyi seuraavanlainen vikakoodi:
01638 - Crash sensor for side airbag, rear driver side
008 - implausible signal - intermittent - mil on
...
Mileage: 197807km
....
Samassa raportin alussa lukee auton mileage: 129850km.
Onko tuo ero jotain mystiikkaa Audin tapaan vai onko joku ronkkinut kilometrimäärää? Huoltokirja on kyllä hyvin väärennetty Audi Centerin leimoilla, jos näin on käynyt. On vielä alle 6kk ostosta, joten pääsen vielä myyjäliikkeen kanssa juttusille, jos syytä on.
Comment
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja turbokiisseli Näytä viestiKumpi lukema täsmää matkamittarin kanssa?
Comment
-
Kannattaa tuo ainakin ottaa myyjäliikkeen kanssa puheeksi. Oma auto antaa natsaavan mittarilukeman kaikkiin kohtiin. Uudempi VCDS näyttää väyläautoissa mittarilukeman vikakoodien lukulistan alussa ja jokaisen yksittäisen vikakoodin yhteydessä.
Comment
-
Kaveri oli kesällä Saksassa autonhakureissussa ja lähetti muulle vikakoodilistauksen ehdokkaasta, josta oli jo käsirahan maksanut, siinä kanssa oli isompia kilomertimääriä vikakoodeissa kun mittarissa. Hieman selvitettiin niin ajokertymä mätsäs päivämäärien kanssa sillai että autosta oli rontti 30tkm napattu pois että näyttäisi ettei viimeinen huolto olisi jäänyt tekemättä. Eivät sitten viitsineet poistaa vikakoodeja... kaveri käveli likkeeseen seuraavana päivänä ja peru kaupat. Hieman kitisivät käsirahan takaisin maksusta mutta kun näytti listauksen jossa näky kilometrit niin palautti rahat. Kaveri toi sitten toisen auton.
Tuossa oli useampi koodi vielä tallessa ja niistä neljä taisi olla isommilla kilometreillä. Yksi vaihtoehto on myös se että ohjain on vaihdettu toisesta autosta mutta koodauksen yhteydessa olisi kyllä vikakooditkin poistettu.
Comment
-
En ollut ihan varma, laitanko tänne vai tuonne tyhmät kysymykset-ketjuun, mutta;
Voiko mittariston vaihto vaikuttaa siihen, että ajovalopesurit lakkaavat toimimasta? Onko noilla kahdella asialla koodauksellisesti mitään tekemistä keskenään? Voiko jostain tarkistaa vag-comilla, että onko pesurit enabloitu (kyllä ne aikaisemmin toimivat)?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja turbokiisseli Näytä viestiKannattaa tuo ainakin ottaa myyjäliikkeen kanssa puheeksi. Oma auto antaa natsaavan mittarilukeman kaikkiin kohtiin. Uudempi VCDS näyttää väyläautoissa mittarilukeman vikakoodien lukulistan alussa ja jokaisen yksittäisen vikakoodin yhteydessä.
Comment
-
Itselleni vastaten...
Huoltohistoria ja omistajahistoria varmistuivat oikeiksi. Airbagin tunnistin on vaihdettu aikanaan ja ilmeisesti tehdaskunnostettuun osaan, ja jostain syystä sen vanhat kilometrit näkyvät vikakoodeissa. Sama selitys useammalta taholta, joten uskon hyvin mielin.
Syvä huokaus. Ei tarvitse alkaa kinaamaan rahoista.
Comment
Comment