Tänään tuli testattua pesureita, toi ei pese pitkään pidettäessä viiksestä, vaan ainoastaan sen joka esim. kahdeksas kerta. Vitun perseestä.......saiskohan tuota mitenkään muutettua?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
VCDS (vanhalla nimellä VAG-COM)
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja Peke78 Näytä viestiPystyykö väylästä ohjaamaan valoja esim. vilkkuja niin että ne palaa todella himmeänä, onko tälläinen mahdollista?
auto myynnissä joten kysy häneltä miten se onnistuu, jos onnistuu.
Comment
-
Yritin hakea mutten löytäny tyhjentävää vastausta.
Kertokaahan aloittelijalle minkälainen arsenaali(piuha, ohjelmisto jne) täytyy hankkia jotta saan yhteyden autoon läppärillä jossa win7 64bit. Auto on A8 -95. OBD-portissa näyttää olevan vain neljä pinniä?? Tarkoitus siis lukea ja nollata vikakoodeja jne. Mitä ja mistä kannattaa hankkia?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Peke78 Näytä viestiTänään tuli testattua pesureita, toi ei pese pitkään pidettäessä viiksestä, vaan ainoastaan sen joka esim. kahdeksas kerta. Vitun perseestä.......saiskohan tuota mitenkään muutettua?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja LommoLordi Näytä viestiKertokaahan aloittelijalle minkälainen arsenaali(piuha, ohjelmisto jne) täytyy hankkia jotta saan yhteyden autoon läppärillä jossa win7 64bit. Auto on A8 -95. OBD-portissa näyttää olevan vain neljä pinniä?? Tarkoitus siis lukea ja nollata vikakoodeja jne. Mitä ja mistä kannattaa hankkia?
Itselläkin sama setti ja Win 7 64bit, toimii kuin junan vessa
Comment
-
Ellei sitten kasissa ole samantyylinen 2x2 systeemi kuin kutosessa jolloin vaatisi adapterin väliin.. Mutta viisaammat varmaan valistaa, itsellä kun ei noista kaseista ole tietoa :)
Comment
-
Kasissa on aina obd-pistoke. Sen verran "uusi" mallisarja ja ainakin yritys olla aikansa high-tech :) V8:ssa 2x2.
Vanhempaan kasiin aika varmasti käy mikä vain KKL-adapteri ja 409.1 tai 311.2 VAGcom. Ei ole vaikeita bokseja eikä CANia. Pätee muihinkin karkeasti -95->2000-taite välin peleihin. 64bit W7:kan kanssa tosin eivät vanhanliiton ohjelmat oikein tykkää toimia. VCDS lite toiminee, mutta sitten onkin jo lompakon kannalta melkein sama ostaako ihan oikeasti HEXcanin.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jassoVeikkaisin, että koodaa:
09 - Central Electronics -> Long Coding -> Byte 07 -> Kirkkaus prosentteina
"Additional function blinker front left / right as Parking Light Front Left / Right (United States and United Kingdom)"
Alkuperäinen kirjoittaja salonenmPeriaateessa tuo pitäisi olla säädettävissä välillä 2-8 sekuntia, toisten dokkarien mukaan vähän eri väliä ja kyllä sen pitäisi toimia, että vedät viiksestä tarpeeksi pitkää. Mielestäni ei koskettu sellaiseen koodaukseen, että tuo olisi kokonaan tippunut pois päältä. Löysin kyllä vähän lisää dokkareita asiasta, joten voitaisiin tietty joku ilta taas kokeilla noita koodauksia, jos nyt lähistöllä liikut.
Niin ja ei toi kyllä tunnu pesevän vaikka vetäs viikseä puol minuuttia...
Nyt se pesee käynnistyksen jälkeen aina eka kerran tuulilasia pestessä ja sit aina oliko se nyt joka 8 vai 9 kerta, niin ku laitettiin...
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jassoVeikkaisin, että koodaa:
09 - Central Electronics -> Long Coding -> Byte 07 -> Kirkkaus prosentteina
"Additional function blinker front left / right as Parking Light Front Left / Right (United States and United Kingdom)"
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Peke78 Näytä viestiNyt on koodattu turvavyöstä piipittävä ääni pois+samalla lähti se valo mittaristosta, takalasin pyyhkijä+pesuri poissa, tuulilasin pyyhkijöiden jälkipyyhkäisy poissa ja lisäksi harvennettu etuvalojen pesureiden toimintaa. Oli joka neljäs kerta, nyt joka kahdeksas...
Onko tuossa viiksessä lisäksi jotain aikaan sidottua toimintaa esim. jos vetää tarpeeks pitkään viikseä itseen päin, niin peseekö myös valot? Tuo valojen pesurin toiminta on minusta aika järjetöntä, että joko pitää pestä ns. pakosti tai sit jos sen koodaa pois, ei pestä ikinä. Ihanteellinen ainakin mun käyttöön ois sellanen ratkaisu, että jos vedät pesunestettä lyhyen aikaa tuulilasille, valoja ei pestä KOSKAAN. Sit jos pidät viikseä pitkään pesuasennossa, sanotaan vaikka 5s niin sillon pestään myös ajovalot. Näin valoja ei tarttis turhaan pestä täällä kotinurkilla pyöriessä kun taas pitkällä matkalla valoja vois pestä vaikka niin usein ku huvittaa. Saako tuota pesuväliä harvennettua vaikka kuinka paljon? Onko 0 = ei ollenkaan vai peseekö se sit joka kerta? :)
Pystyykö väylästä ohjaamaan valoja esim. vilkkuja niin että ne palaa todella himmeänä, onko tälläinen mahdollista?
Comment
-
Valitettavasti netistä löytyneet ohjeet eivät toimi RS3:ssa. Ihan eri juttuja säätyy niissä mainituista adaptation channeleistä. Esimerkkinä myös tuo jasson mainitsema long coding, missä kyseisessä bytessä oli ihan eri juttuja.
Tätä vag-com apua kun antaa ties mille autolle, niin ei todellakaan ole expertti jossain autossa, vinkkejä otetaan vastaan tuon RS3:n tapaukseen. Googlea toki osaan käyttää, mutta kun auto ei ole omassa pihassa, niin ei pysty kokeilemaan noita koodauksia, kuin erikseen Peken täällä käydessä.
Comment
-
VCDS:kö ei sano mitään millekään bitille mitään tähän liittyvää, kun selailee? CECMin osanumerolla voisi lähteä etsimään, onko muissa VAGineissa käytetty samaa boksia. Jos olisi käytetty jossain yleisemmässä korimallissa samaa. CECMin longcodingin kautta uskoisin sen kuitenkin löytyvän.
Openobd alkaa kieltämättä olemaan vanhentunutta tietoa ja Ross-Techin sivujen sisällön liisäminen ei ole ollut kovassa huudossa pitkään aikaan.
Comment
-
Kyllä tuli selattua long codet ja adaptation channelit läpi ja katsottua moduleita jotka on edes sinnepäin, että löytyiskö mitään. Mutta joo, nyt mulla on toi modulin koodi ylhäällä, niin googlaan sillä lisää.
Pakko kyllä vielä kerran todeta, että on se RS3 vaan pirun siisti auto.
Comment
-
Saakos 2001 A6:ssa (4B pre-facelift) koodattua tuon jälkipyyhkäisyn jotenkin toimintaan? Ja samoin kiinnostais, onko mahdollista saada tuota ajovalojen pesua toimimaan vain n. 3 sek. lasin pesulla? Vai onko nämä noita uudempien autojen hienouksia?
Ja jos riittää ross-techin piuha ja VCDS koodaamiseen niin myös ohjeita otetaan vastaan jos nuo ovat mahdollisia :)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jasso Näytä viestiMiikka, eikö 8P1 955 119F ole pyyhkimien boksi, mihin tuo Wischerkin viittaa? Siis se on pyyhkimien moottorin kanssa samaa pakettia.
Comment
-
Mistä engine load -arvo koostuu? Millaiset lukemat ovat startatessa normaaleja?
Kysyisin myös, kuuluuko MAF-anturin antaa startatessa jonkinlaisia arvoja. AHU-koneinen Passat antaa jonkinlaisia arvoja, mutta sen sijaan S4 B5 näyttää arvoksi pelkästään 0.00g/s.
Mitä kanavia olisi hyödyllistä katsoa VCDS Lite 1.1 -ohjelmalla, kun epäilyksen alla on että sytytysennakoissa saattaisi olla jotain erikoista? Ongelmana on, että auto (S4 B5) ei käynnisty.
Comment
-
Koodin lukua ja nollausta
Eli huolto valo vilkkuu ja ja olis kiva saada se nollattua Tiedän että myydään pelkkiä huolto nollaimia mutta olisi kiva pystyä lukemaan myös vikakoodeja. Autohan on siis A4 1.8 -97 eli minkä niminen liitin siihen sopii se on käsittääkseni siinä keskikonsolin takaosassa. Eikös niitä myyty pelkkiä johtoja millä sai kytkettyä sen tietokoneeseen jossa on joku ohjelma mikä pystyy lukee ja nollaa koodit. Mistäköhän näitä ohjelmia löytäs windows 7?
Comment
-
Nyt kun itsekkin viimein tuohon läppäriaikakauteen olen siirtynyt, niin olisi myös tarkoitus jonkinlainen lukija/kooderi hommata. Autoina siis tuo -04 Touran (CAN väyläinen) ja -01 A3 (onko myös CAN väylällä)? Läppärissä Win7. Joskus olen kavereiden vanhojen läppäreiden ja kaapelien kanssa touhaillut (-98 A6 TDI) ja silloin pelitti ihan hyvin ns. piraattikaapeli ja VAG Com netista ladatuna. Nyt näiden nykyisten autojen kanssa olen käyttänyt toisen kaverin V-checker pro lukijaa ja se toimii kyllä todella hyvin (myös CAN modessa)... Tosin ehkä tuo Vag com graafisine käyttöliittymineen on huomattavasti selkeämpi ja helpompi käyttää.
Eli mikä olisi nyt se järkevin vaihtoehto (hinta, ominaisuudet)? Ainakin nuo "aidot" Ross Techin sivuilta löytyvät kaapelit ovat melko hintavia, kun päätarkoitus olisi kuitenkin vain vikakoodien luku ja nollailu sekä joidenkin anturitietojen tarkastelu. Tietenkin jos jossain vaiheessa esim. tuohon A3:een tulee vakkarin viiksi laitettua, niin silloinhan sekin pitäisi enabloida. Lisäksi olen ymmärtänyt että jonkinlaisia ongelmia tuon Win7 kanssa on.
Muutenkin kaikki VCDS Lite yms. jutut on aika hepreaa, niin jos saisi sellaisen lyhyen selvityksen mikä tekee mitä ja kuinka.
Comment
-
Tuo CAN-väyläsen kanssa ei oikein muu toimi kuin aito kaapeli, ja se ei oo kallis usko pois... A3 pistää OBD:stä muuta pihalle kuin CANiä, mutta käsittääkseni aito kaapeli osais tuon vahemmankin tekniikan hanskattua. Ja tuon cruisen enablointi onnistuu vain lisenssoidulla softalla, joten tämäkin puoltaa aitoa kaapelia. Niin ja aidon kaapelinhan mukana joissain tapauksissa tulee toi softan lisenssi, kun se kaapeli toimii dongelina. Ja voihan ton sitten myydä eteenpäin, jos tarve katoaa.
VCDS ja VCDS-lite toimii WIN7:ssa, lite on tehty lähinnä noille tyhmille 3rd-party kaapeleille WIN7 silmällä pitäen.
Comment
-
Mulla oli käytössä VCDS 908.1, jonka päivitin nyt 912 -versioon. Tukee myös uusia autoja HEX+CAN -piuhalla, mutta samalla lukee kaikki vanhatkin joissa vain on OBD2-portti.
-04 Touran vaatii jo tuon HEX+CAN -setin, koska autossa on kaikki ohjainlaitteet väylässä. -01 A3:ssa taas toimisi vanhempikin versio, esim. VAG-COM 311.1 tai 409.1.
Comment
Comment