Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

VCDS (vanhalla nimellä VAG-COM)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Pientä ongelmaa. Tutkailin tuota 98 2.5 TDI A4:sta enkä löytänyt liittimelle paikkaa vaikka oli oikein ohjeet noin kymmenestä paikasta kädessä. Jos jollakulla on sama auto, niin please kerro mihin sen töpselin tökkään.

    Comment


      Keskikonsolissa takapenkkiläisten roskiksessa on vasemmassa reunassa pieni suojamuovi. Sen alla liitin.

      Comment


        Poistettu keskustelua piraattikaapeleista. Koittakaa pärjäillä tai ostakaa kunnon vehkeet.

        Comment


          Muutama kysymys koskien aihetta, toivottavasti näitä ei ole jo kyselty. Yritin kyllä selailla ketjun läpi.

          - Toimiiko aito VCDS (HEX-USB+CAN) kaikissa uusissa - vm. 2011 - Audeissa?
          - Jos hankin aidon kaapelin ja tarvitsen siihen myös 2x2-adapterin, käykö mikä tahansa markkinoilla oleva vai kuuluuko adapterinkin olla "aito"?

          Ja kysynpä vielä, onko Suomessa kaapelille muita jälleenmyyjiä kuin obd.fi ja Turbotec?

          Comment


            Aidossa kaapelissa tulee aina uusimmat päivitykset, joten oletettavasti toimii kaikkein uusimmissa autoissa myös.
            2x2-adapteri on mallia "tyhmä", eli on vain liitinadapteri. Kenen tahansa valmistama käy.

            Comment


              En varauksettomasti allekirjoita tuota adapterijuttua. Uskoisin niitä olevan parilla eri kytkennällä olemassa. Oma vuosia sitten hankittu adapteri ei toimi vuosi sitten hankitun aidon kamppeen kanssa. Vanhat autot luen itse vanhalla 'jaripetteri'-kaapelillakin.

              Comment


                Minusta niissä 2x liittimessä on aina yhdessä ylhäällä +12V ja alhaalla maa, lopuissa ylhäällä K ja alhaalla mahdollinen L. OBD puolestaan on aina sama.

                Comment


                • aloittelia kaipaa apua!!!!

                  Mkähän tota mun ohjelmaani mahtaa vaivata kun ei suostu lukemaan moottorin koodeista kuin n75, abs ja joku kolmas en nyt muista minkä.

                  n75:sta anto open circuit mut ei mitään koodia (auto käynnissä)
                  abs :sta no faults found
                  ja kolmas oli kans no faults found (ei moottoriin liittyvä)

                  lopuksi antaa vain varoituksen et ei voida lukea kaikkia osioita tai jotain vastaavaa

                  Comment


                    onko rekisteröimätön ohjelma?

                    Comment


                    • no voihan prkl ei näköjään ole rekisteröity. siin se vika sitten on

                      Comment


                      • Onko kokemuksia toimiiko VCDS-Lite versio Audi A4 B6 korimallin kanssa vai onko tuossa jo käytössä CAN-väylä? Lähinnä pitäisi saada luettua ratista sen boksin mallikoodi vakkaria varten?

                        http://www.ross-tech.net/VCDS/downlo...lityCharts.pdf
                        Viimeksi muokannut miccomus; 30.3.2011, 12:47. Perustelu: Itse itselleni vastaten...

                        Comment


                          Mitä lämpötiloja VCDS mahtaa näyttää Engine->Measuring Blocks->Group 7 (kuva)? Auto on A6 3.0 TDI 4F.
                          Attached Files

                          Comment


                            Itsellä ainakin Golfissa on muistaakseni syylärin ulostulon lämpö, moottorin ulostulon lämpö, ulkolämpö ja polttoaineen lämpö.

                            Comment


                              Eilen törmäsin sellaiseen ongelmaan että uudessa 1.2tsi (siemensin ecu) moottorissa ei pääse moottorin alta katsomaan ollenkaan 8. Mess Blocks alle, nappi on harmaana ja käytössä on aito ross-techin kaapeli ja uusin softa. Olisin vaan mielenkiinnosta katsonut mitä kyseinen verme ahtaa ja millaiset lämmöt imupuolella on, mutta mistä noita pitäisi kattoa nyt.

                              Comment


                                Alkuperäinen kirjoittaja jasso Näytä viesti
                                Itsellä ainakin Golfissa on muistaakseni syylärin ulostulon lämpö, moottorin ulostulon lämpö, ulkolämpö ja polttoaineen lämpö.
                                Tuo kolmas tuskinpa on ulkolämpö, jos mitään ei ole rikki, kun auton mittari näytti ainakin kymmentä astetetta vähemmän kuvanottohetkellä. Toinen ja neljäs ovat pitkähkön matkan jälkeen lähemmäs 90C, mikä lienee normaalia. Ensimmäinen ja kolmas ovat suurin piirtein samaa luokkaa kuvan kanssa.

                                Comment


                                  Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viesti
                                  onko rekisteröimätön ohjelma?
                                  Aloittelija täälläkin. Ohjelma lukee sieltä sun täältä, mutta ei läheskään kaikkia moduleita. Herjailee vaan "No response from controller". Ostin kaapelin Turbo-teciltä ja kun menee ohjelman about-osiooon, siellä kyllä on License status: fully registered / activated mutta en ole sitä erityisemmin rekisteröinyt minnekään, tökännyt vaan autoon kiinni. Pitääkö tää siis vielä erikseen rekisteröidä valmistajalle että alkaa pelittämään?

                                  Comment


                                    Eka on aika varmasti syylärin ulostulo. Toinen ja neljäs voisi olla 1 ja 2 lohkon ulostulot. Kolmas sitten polttoaine. Jos siis nuo ovat yhtään kuten 2.0tdi:ssä.

                                    VCDS:ää ei tarvitse erikseen rekisteröidä vaan kaapeli toimii avaimena.

                                    Comment


                                      Täytyypä joskus pitkän matkan jälkeen käydä tankkaamassa ja katsoa tuota kolmosarvoa. Noita muita voisi tarkkailla vaikka webastoidessa.

                                      Tämä nyt voi vaikuttaa hieman hölmöltä, mutta olethan miiahone varma, että autossa on ko. ohjaimet. Ainakin A6:ssa tuo sanoo suoraan, mitkä ovat olemassa mutta esim. manuaali Passatissa en päässyt käsiksi automaattivaihteistoon, vaikka kuinka yritin ja vastauksena taisi olla juurikin tuollainen "No response from controller".

                                      Comment


                                      • Aloittelija täälläkin. Ohjelma lukee sieltä sun täältä, mutta ei läheskään kaikkia moduleita. Herjailee vaan "No response from controller".
                                        Huomathan että läheskään kaikkia moduleita ei kaikissa autoissa ole. Eli esimerkkinä jos autossa ei ole ilmastointia niin tuskin ilmastoinin kontrollerikaan vastaa. Tai voi olla vähän eripaikassa mistä hakee. Aja full scan valiten oman auton korimalli ja se hakee kaikki kontrollerit mitä autossa on.

                                        Jos tuo ei ole ongelman syy niin autonkin puolella väylällä voi olla ongelmaa. Tuo HEX (olettaen että adapterisi on HEX) on yleensä se joka pääsee kiinni autoon jos joku ja sen asetustenkaan kanssa ei tarvitse kikkailla.

                                        Ross-Techille voit rekisteröidä adapterin tietojen mukaan ja saat sieltä suoraan sitten tukea mahdollisiin ongelmiin mutta se ei ole mitenkään välttämätöntä ja tuntuvat vastailevan kyssäreihin vaikka ei olisi rekisteröitynytkään.

                                        Comment


                                        • Uudemmissa autoissa voi valita "use CAN only", jolloin ohjelma tunnistaa ensin väylästä mitä kaikkea on asennettu ja lukee sen jälkeen vain nuo ohjainlaitteet. Vanhemmissa ohjelma taas yrittää automaattisesti kaikkiin ja jos laitetta ei ole sanoo VCDS juuri "no response from controller".

                                          Comment


                                            Huomathan että läheskään kaikkia moduleita ei kaikissa autoissa ole.
                                            Kyllä mun autossa on esim tuulilasinpyyhkimet (moduli 68), mutta silti No Response. Mut jos lasinpyyhkijät tosiaan löytyvätkin jostain muualta, niin millä ihmeellä mä sen selvitän paitsi käymällä kaikki yksi kerrallaan läpi ja katsomalla mitä löytyy?

                                            Ajoin Auto-Scanin ja kokeilin Chassis type: Auto-detect niin eipä löytänyt mitään. Auto on A4 B7 (vm 08) eli ei kuitenkaan ihan kauhean vanha mutta onko tosiaan niin ettei tuossa ole CAN-väylää? Mutta jos auton väylässä on vikaa, niin se lienee paskempi juttu vai voisiko se toimia toisella kaapelilla?

                                            Piuhassa lukee HEX+CAN, Dual-K & CAN. VCDS versio 10.6.3.

                                            Kylläpä on paljon tyhmiä ajatuksia mutta tä nyt on tälläistä....

                                            Comment


                                              Vaikka sulla on tuulilasinpyyhkimet, se ei tarkota, että niissä olis jotain omaa diagnostiikkaa. Nuon niin automallikohtasia. Esim nelivedon diagnostiikkaa ei ole torsenissa, koska se ontäysin mekaaninen. Eria asia on vaikka saman vuosimallin haldexeissa, joissa on sähköistä ohjausta nelivedon yhteydessä.

                                              Tuossa vuosimallissa tuulilasinpyyhkijöiden sadetunnistinta yms. älyä säädetään muuta kautta. Oisko ollu central electrics tai joku comfort electronics.

                                              Kyllä sulla on CAN-väylä.

                                              Comment


                                                Ross-techin sivuilta saa jotain ideaa mitä moduleita löytyy, tuossa esim A4:
                                                http://www.ross-tech.com/vag-com/car...ions/a4s4.html

                                                Comment


                                                • Autoscan hakee ja tunnistaa autossa olevat modulit.

                                                  Comment


                                                    Ihq! Jo alkaa käyttölogiikka hahmottumaan omassakin päässä. Iso kiitos neuvoista! Vielä kun malttais pysyä työpaikallaan eikä sännätä läppäri kourassa auton kimppuun... ;)

                                                    Comment


                                                    • Onkos kellään neuvoa, että miten B7 A4:sesta saisi takalasin pyyhkijän pyyhkäisyn koodattua pois siinä tilanteessa kun sulla on pakki ja tuulilasin pyyhkijät päällä...?Tämä ominaisuus on kuitenkin oletettavasti jo tehtaalta lähtöisin...?

                                                      Comment


                                                      • Central Electronics ohjainlaitteelta:
                                                        Channel 013: Wiper Setup

                                                        • Standard: 115

                                                        • +001 = Speed Reset
                                                        • +002 = Short to Plus Monitoring
                                                        • +004 = Rain Sensor active
                                                        • +008 = Long Post Wiping after Washing (Drop/Tear Wiping)
                                                        • +016 = Speed dependent Wiper interval active
                                                        • +032 = Headlight Washer System active
                                                        • +064 = Reverse Gear Wiping active

                                                        Comment


                                                        • Ktoos, ei muuta kun näppäilemään...:)

                                                          Comment


                                                            Mitä oheinen vika mahtaa tarkoittaa?

                                                            Address 08: Auto HVAC Labels: None
                                                            Part No SW: 8J0 820 043 S HW: 8J0 820 043 S
                                                            Component: J255 Klima 1 Zone 0060
                                                            Coding: 1572868
                                                            Shop #: WSC 01236

                                                            1 Fault Found:
                                                            00003 - Control Module
                                                            003 - Mechanical Failure - Intermittent
                                                            Freeze Frame:
                                                            Fault Status: 00100011
                                                            Fault Priority: 2
                                                            Fault Frequency: 1
                                                            Mileage: 42365 km
                                                            Time Indication: 0
                                                            Date: 2011.03.25
                                                            Time: 09:57:28

                                                            Freeze Frame:
                                                            Temperature: 13.0°C

                                                            Comment


                                                              Ilmastoinnin ohjain mahdollisesti kaput. "Boottaus" eli akku irti ja basic settingsien ajolla voi yrittää kokeilla, josko olisi vain bitti nurin.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X