Pientä ongelmaa. Tutkailin tuota 98 2.5 TDI A4:sta enkä löytänyt liittimelle paikkaa vaikka oli oikein ohjeet noin kymmenestä paikasta kädessä. Jos jollakulla on sama auto, niin please kerro mihin sen töpselin tökkään.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
VCDS (vanhalla nimellä VAG-COM)
Collapse
X
-
Keskikonsolissa takapenkkiläisten roskiksessa on vasemmassa reunassa pieni suojamuovi. Sen alla liitin.
Comment
-
Muutama kysymys koskien aihetta, toivottavasti näitä ei ole jo kyselty. Yritin kyllä selailla ketjun läpi.
- Toimiiko aito VCDS (HEX-USB+CAN) kaikissa uusissa - vm. 2011 - Audeissa?
- Jos hankin aidon kaapelin ja tarvitsen siihen myös 2x2-adapterin, käykö mikä tahansa markkinoilla oleva vai kuuluuko adapterinkin olla "aito"?
Ja kysynpä vielä, onko Suomessa kaapelille muita jälleenmyyjiä kuin obd.fi ja Turbotec?
Comment
-
En varauksettomasti allekirjoita tuota adapterijuttua. Uskoisin niitä olevan parilla eri kytkennällä olemassa. Oma vuosia sitten hankittu adapteri ei toimi vuosi sitten hankitun aidon kamppeen kanssa. Vanhat autot luen itse vanhalla 'jaripetteri'-kaapelillakin.
Comment
-
aloittelia kaipaa apua!!!!
Mkähän tota mun ohjelmaani mahtaa vaivata kun ei suostu lukemaan moottorin koodeista kuin n75, abs ja joku kolmas en nyt muista minkä.
n75:sta anto open circuit mut ei mitään koodia (auto käynnissä)
abs :sta no faults found
ja kolmas oli kans no faults found (ei moottoriin liittyvä)
lopuksi antaa vain varoituksen et ei voida lukea kaikkia osioita tai jotain vastaavaa
Comment
-
Onko kokemuksia toimiiko VCDS-Lite versio Audi A4 B6 korimallin kanssa vai onko tuossa jo käytössä CAN-väylä? Lähinnä pitäisi saada luettua ratista sen boksin mallikoodi vakkaria varten?
http://www.ross-tech.net/VCDS/downlo...lityCharts.pdf
Comment
-
Eilen törmäsin sellaiseen ongelmaan että uudessa 1.2tsi (siemensin ecu) moottorissa ei pääse moottorin alta katsomaan ollenkaan 8. Mess Blocks alle, nappi on harmaana ja käytössä on aito ross-techin kaapeli ja uusin softa. Olisin vaan mielenkiinnosta katsonut mitä kyseinen verme ahtaa ja millaiset lämmöt imupuolella on, mutta mistä noita pitäisi kattoa nyt.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jasso Näytä viestiItsellä ainakin Golfissa on muistaakseni syylärin ulostulon lämpö, moottorin ulostulon lämpö, ulkolämpö ja polttoaineen lämpö.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viestionko rekisteröimätön ohjelma?
Comment
-
Täytyypä joskus pitkän matkan jälkeen käydä tankkaamassa ja katsoa tuota kolmosarvoa. Noita muita voisi tarkkailla vaikka webastoidessa.
Tämä nyt voi vaikuttaa hieman hölmöltä, mutta olethan miiahone varma, että autossa on ko. ohjaimet. Ainakin A6:ssa tuo sanoo suoraan, mitkä ovat olemassa mutta esim. manuaali Passatissa en päässyt käsiksi automaattivaihteistoon, vaikka kuinka yritin ja vastauksena taisi olla juurikin tuollainen "No response from controller".
Comment
-
Aloittelija täälläkin. Ohjelma lukee sieltä sun täältä, mutta ei läheskään kaikkia moduleita. Herjailee vaan "No response from controller".
Jos tuo ei ole ongelman syy niin autonkin puolella väylällä voi olla ongelmaa. Tuo HEX (olettaen että adapterisi on HEX) on yleensä se joka pääsee kiinni autoon jos joku ja sen asetustenkaan kanssa ei tarvitse kikkailla.
Ross-Techille voit rekisteröidä adapterin tietojen mukaan ja saat sieltä suoraan sitten tukea mahdollisiin ongelmiin mutta se ei ole mitenkään välttämätöntä ja tuntuvat vastailevan kyssäreihin vaikka ei olisi rekisteröitynytkään.
Comment
-
Uudemmissa autoissa voi valita "use CAN only", jolloin ohjelma tunnistaa ensin väylästä mitä kaikkea on asennettu ja lukee sen jälkeen vain nuo ohjainlaitteet. Vanhemmissa ohjelma taas yrittää automaattisesti kaikkiin ja jos laitetta ei ole sanoo VCDS juuri "no response from controller".
Comment
-
Huomathan että läheskään kaikkia moduleita ei kaikissa autoissa ole.
Ajoin Auto-Scanin ja kokeilin Chassis type: Auto-detect niin eipä löytänyt mitään. Auto on A4 B7 (vm 08) eli ei kuitenkaan ihan kauhean vanha mutta onko tosiaan niin ettei tuossa ole CAN-väylää? Mutta jos auton väylässä on vikaa, niin se lienee paskempi juttu vai voisiko se toimia toisella kaapelilla?
Piuhassa lukee HEX+CAN, Dual-K & CAN. VCDS versio 10.6.3.
Kylläpä on paljon tyhmiä ajatuksia mutta tä nyt on tälläistä....
Comment
-
Vaikka sulla on tuulilasinpyyhkimet, se ei tarkota, että niissä olis jotain omaa diagnostiikkaa. Nuon niin automallikohtasia. Esim nelivedon diagnostiikkaa ei ole torsenissa, koska se ontäysin mekaaninen. Eria asia on vaikka saman vuosimallin haldexeissa, joissa on sähköistä ohjausta nelivedon yhteydessä.
Tuossa vuosimallissa tuulilasinpyyhkijöiden sadetunnistinta yms. älyä säädetään muuta kautta. Oisko ollu central electrics tai joku comfort electronics.
Kyllä sulla on CAN-väylä.
Comment
-
Ross-techin sivuilta saa jotain ideaa mitä moduleita löytyy, tuossa esim A4:
http://www.ross-tech.com/vag-com/car...ions/a4s4.html
Comment
-
-
Central Electronics ohjainlaitteelta:
Channel 013: Wiper Setup
- Standard: 115
- +001 = Speed Reset
- +002 = Short to Plus Monitoring
- +004 = Rain Sensor active
- +008 = Long Post Wiping after Washing (Drop/Tear Wiping)
- +016 = Speed dependent Wiper interval active
- +032 = Headlight Washer System active
- +064 = Reverse Gear Wiping active
Comment
-
Mitä oheinen vika mahtaa tarkoittaa?
Address 08: Auto HVAC Labels: None
Part No SW: 8J0 820 043 S HW: 8J0 820 043 S
Component: J255 Klima 1 Zone 0060
Coding: 1572868
Shop #: WSC 01236
1 Fault Found:
00003 - Control Module
003 - Mechanical Failure - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100011
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 42365 km
Time Indication: 0
Date: 2011.03.25
Time: 09:57:28
Freeze Frame:
Temperature: 13.0°C
Comment
Comment