Tuon ikäisessä ei enää pitäisi vaatia konetta käyntiin, mutta ei se haittaakaan. Toinen mahdollinen ongelma on auton iästä johtuen halpiskaapelin yhteensopimattomuus ECUn kanssa. Latensseja kikkailemalla mahdollisesti paranee. Selaa tätä ketjua tai koita hakua, niin löytyy.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
VCDS (vanhalla nimellä VAG-COM)
Collapse
X
-
Selasin tämän topicin läpi mutta en kyllä löydä USB-RS232 -ajurin asetuksista "latenssi" aikaa mitä säädellä 8 ms:ään?
Kokeilen huomenna myös tätä Asus miniä ac-adapterilla kun tähän mennessä kokeillut vain akulla.
USB-RS232 -adapteri on Sandbergin -adapteri ja piirivalmistajana lukee ajurissa Prolific.
Laitehallinnassa näkyy COM1:ä ja VAG-COM 311.2:ssa on optionseissta säädetty myös COM1:ksi.
Testin jälkeen tulee kuitenkin tämä:
COM port status: OK
Interface status: 0-found ready
Fast-synch compatible: no
Kaapeli on obd.fi:stä
2x2 - OBD2 -väliadapteri
ja
OBD2-RS232 OBD2 -adapteri
Edellisellä omistajalla tämä kaapeli ja joku VAG-COM versio on toiminut kyllä kun läppärissä on ollut RS232 -liitäntä...eli ehkä sen ThinkPad:n hankinta saattaakin tulla eteen jos ei joku jotain poppakonsteja kerro...heh
Comment
-
Onkohan mistään mahdollista saada VCDS 812.4 beta versio? Pitäs saada tuo piuha toimimaan windows 7 kanssa.
edit: 812.4 Beta löytyi mutta ei toimi mun piuhalla. Onkos kukaan saanu täällä toimimaan tota 409.1 win 7 kanssa? Jostain olen ollut lukevani että kikkailemalla toimis. Mutta miten?
edit2:409.1 version saa kyllä asennettua, mutta käynnistymään ei suostu millään, vaikka kuinka muuttelis ominaisuuksia.
Nyt koittanu versioita 704.1 , 812.4 , 805.0 ja nämä ei suostu toimii windows 7.
Sitten koitin 512.4 ja se suostuu toimimaan, kun asettaa ominaisuuksista windows xp ja suorittaa järjestelmän valvojana.
Ja piuhahan oli HEX USB CAN VAG-COM for 812.4. mallia china.
Comment
-
YES, sain jonkin asteisen yhteyden pelaamaan.
-ac adapteri kiinni miniläppäriin
-poistin laitehallinnasta kaikki bluetooth virtuaali com-portit
-valitsin usb -adapterille com3 portin
-com3 portin lisäasetuksista Vastaanottopuskurin ja Siirtopuskurin 8:aan, en sitten tiedä mitä toi edes tarkoittaa...
Pääsen nyt vain Common ja Drivetrain -välilehdiltä Engineen.
Mistä pääsisin katsomaan lambda arvoja joko logista tai ajossa?
Saisin hieman osviittaa millaisilla seoksilla mennään?
Niin ja Ilmastointiin pääsin myös sisään....
Comment
-
805 toimii ainakin minulla hienosti Windows 7:kassa ilman mitään kikkailuja.
-95 vuosimallissa ei kauheasti ole noita ECUja, jotka ymmärtäisivät diganostiikasta. Enginestä selailet measure blockeja läpi. Sieltä löytyy lambdan arvo, jos löytyy.Viimeksi muokannut jasso; 14.5.2010, 00:40.
Comment
-
Measure blockkeja selailin ja monesta groupista löytyi joku lambda arvo mutta mikä niistä olisi oikea?
Kaikki kun näytti tyhjäkäynnillä tai täyskaasulla 0,980-1,000 välillä. Uskon, että noi lambda arvot ovat ehkä vain tyhjäkäynniltä. Haluaisin löytää arvon täyskaasulla...
311.2 käyttöohjeet löysin kyllä, ja sitä täytyy opiskella seuraavaksi. Valitettavasti sielläkään ei ollut tarkemmin erotoltu mistä groupista löytyy mitäkin.
Comment
-
Oge, kiitos selvennyksestä!
Täytyy laajakaista lambda hommata jossain vaiheessa.
Ilmeisesti imu ilman lämmön näkee ainakin mutta mitä luin netistä niin tässä vanhemmassa 311.2:ssa ei siellä groupeissa sanota mikä lämpötila on kyseessä, joten täytyy arvuutella.
Mitäköhän se pitäisi olla näin +20 ulkoilmassa, että se olisi jotenkin tyydyttävä lämpötila?
Onkohan se ennen cooleria vai coolerin jälkeen oleva lämpötila?
Yritän kaivaa netistä jos jostain löytyisi vinkkejä...
Comment
-
-
Vag com 409.1 toimii W7 moiteetta huutonetin kaapelilla http://huuto.net/kohteet/obd2-usb-vi...4091/136850810
A4 2003. Kyhäsin siihen pienen Crackin ja sain sen toimimaan täysversiona. Nyt pitäis asentaa ajotietokone siihen kunhan ehtis.
Comment
-
Vag com 409.1 toimii W7 moiteetta huutonetin kaapelilla http://huuto.net/kohteet/obd2-usb-vi...4091/136850810
A4 2003. Kyhäsin siihen pienen Crackin ja sain sen toimimaan täysversiona. Nyt pitäis asentaa ajotietokone siihen kunhan ehtis.
Omassa 7 x64 Ultimatessa ei toimi 311.2 eikä 409.1. Kumpikaan ei käynnisty millään kikkailulla. VCDS Liten saa käyntiin ja kaapelitesti menee läpi, mutta ohjelma sammuu kun ajaa diagnosin läpi. Pitänee vissiin alkaa miettimään Vistan asentamista takaisin.
Comment
-
Mikä versio seiskasta on kyseessä?
Omassa 7 x64 Ultimatessa ei toimi 311.2 eikä 409.1. Kumpikaan ei käynnisty millään kikkailulla. VCDS Liten saa käyntiin ja kaapelitesti menee läpi, mutta ohjelma sammuu kun ajaa diagnosin läpi. Pitänee vissiin alkaa miettimään Vistan asentamista takaisin.
Comment
-
Itellä oli sama vika mut 512.4 suostu toimimaan win 7
Kaapeli on tollain FTDI-piirinen USB-OBD. Eli tuleeko täs nyt sitten se, että toi kaapeli ei toimi noin uudella ohjelmalla, eli pitäis olla joko se 311.2 tai 409.1?
EDIT: Luovutin ja pistin koneeseen takaisin Vistan ja 311.2.Viimeksi muokannut AatuA4; 26.5.2010, 09:28.
Comment
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja nomoreford Näytä viestiSanokaapas, mitä tarkoittaa ahtopaineiden logituksessa D.cycle MAP?
N75 Duty Cycle this is given as a %, the highest it reads to is 94% and the lowest is around 30% . A low duty cycle equates to the ECU asking for more boost from the turbo, and a high duty cycle means the ECU has too much boost already and is requesting the boost be lower. As accellerator is pressed, more fuel is injected and more boost is requested, as the boost is requested you will see the duty cycle go down, the boost will then rise to the required value as the turbo spools up and then the duty cycle will increase as you go up the revs. it does this because the amount of air flowing through the turbo is increasing, and with that increasing the need for the the vanes to close and build more boost is decreasing, hence the duty cycle rising.
Comment
-
-
Tuo VCDS Lite pelaa tähänastisten kokemusten pohjalla ilman kikkailuja Vistassa ja Seiskassa ja tosiaan korvaa nuo vanhemmat versiot. Käytännössä VCDS Lite taitaa olla sama kun VAG-COM 409.1:nen ja käännetty vain yhteensopivaksi uudempien Winkkareiden kanssa.
Comment
-
Mulla on kaluston päivitys menossa. Vanha Fujitsu Amilo saa tuolla aftermarket USB-kaapelilla ja 409.1-softalla hienosti kiinni melkein kaikki, mitä on keksinyt kokeilla, mutta sen korvaajaksi hankittu mini-PC ei tavoita uudemmasta A3:sta kuin ksenonit. On vaihdettu porttia ja säädetty niiden asetuksia, On jopa kokeiltu molempia softaversioita, vaan ei. Voisiko tämä olla noita jälkiasennetun soittimen aiheuttamia murheita, vai onko jollain jotain pettämätöntä vinkkiä?
Comment
-
Kokeile ottaa miniläppäristä virransäästöominaisuudet pois päältä. Olen törmännyt tapauksiin joissa ne aiheuttavat VAG-COM:n kanssa ylimääräistä kuormaa prosessorille joka johtaa hitauteen ja vääristää ajoituksia yhteydessä.
Comment
-
Kone kyllä tahmaa välistä vähän joka asiassa, varsinkin muistikorttia käytettäessä on liikenne yhtä tuskaa. Hämmennystä aiheuttaa se, että pikkukoneella sai kyllä V8:n Motronikin kiinni ihan hienosti ja laatikkoonkin se sai pätkittäin yhteyden. Tuo loota on ollut aika hankala tavoitettava.
Pitää kokeilla iltasella kuitenkin. Kaikki kikat on nyt käytettävä. =)
Edit:
Tarkentava kysymys; mitä tarkoitetaan noilla virransäästöominaisuuksilla? Otin pois käytöstä kovojen sammutuksen, näytönsäästäjät jne. ohjuspanelista, mutta sepä ei ainakaan auttanut. Koitin myös donglen ajurin uudelleenasennusta, mutta ei.
Kone jää välillä miettimään. Esim. kirjoittaessa tämä puutuu välillä ja yht´äkkiä näyttöön ilmestyy puoli riviä tekstiä. Ihan kuin joku pollaisi väylän tukkoon tms. Muistanpa erään Asuksen isomman läppärin Visvalla, joka teki samaa jäätyilyä. Kai se tuolla ajuripuolella jossain on tuo vika..Viimeksi muokannut arto s; 9.6.2010, 22:06.
Comment
-
Comment