toivottavasti ei tarvi tota conserttoa tuolta kaivella..., no yks pätevä mahollinen syy löyty. Joku taitava oli sitten asentanu tuoreimman version VAG-comista ja se ei taida oikein tykätä 3rd party-palikoista. joten tänään illalla koittaa uusiksi ottaa savuja pihalle.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
VCDS (vanhalla nimellä VAG-COM)
Collapse
X
-
-
Vieras
Mulla lakkasi ei-alkuperäinen HEX-USB+CAN piuha toimimasta (kyllä, ei saisi käyttää kopioita, mutta ostaessani tyhmänä ajattelin että satasen piuhanpätkä on jo sen hintainen että täytyy olla aito). Kävin auton mukavuusohjaimen adaption kanavia läpi, ja alkoi tiedonsiirtovirheitä tulla huolella. Hetken päästä ei enää yhteys toiminut ollenkaan. Kokeilin toisessa tietokoneessa uusimman VCDS:n kanssa, ja tällöin vielä löytyi kaapeli, muttei saanut yhteyttä autoon.
Nyt kun kytkee mihin tahansa tietokoneeseen, löytyy vain "unknown usb-device", eikä minkään VCDS/VAG-COM version ajurit toimi tuon kanssa. Voi toki olla että epäaito piuha sekosi kun kokeilin uusinta VCDS:ää paketin mukana tulleen 6.xx version sijaan, mutta todennäköisintä lienee että kaapelin USB-ohjainpiiri hajosi.
Onkohan tuolle tehtävissä jotain, vai onko ainoa vaihtoehto investoida 300? Rosstechin HEX-USB+CAN -kaapeliin?
Comment
-
Täälä vika tarkentui liian tuoreeseen softaan :) , eli kerrankin näin päin... Vanhemilla VAG-comisoftilla toimii kivasti toi kaapeli
Comment
-
Näyttää olevan hiukka ongelmallista löytää CAN väylää tukevaa kaapelia ellei sitten orginaalia lähde tilaamaan (300?), nyt pitäisi kuitata huolto pois ja säädellä muutenkin palikoita autosta.
- päivävalot toimimaan myös takavaloissa
- Huollon kuittaus
- BT koodaaminen (en tiedä mikä on "salasana")
- mankan koodin voisi poimia talteen, jos akkupääsee tyhjenemään.
- ja muutenkin käymään vehkeen läpi, jos sieltä vaikka jotain löytyisi.
Tuo V-Checker PRO ei ole se paras vekotus näin uuteen autoon.. vanhemmissa toimii oikein hyvin ja saa tuolla nuo CAN väylät luettua, mutta huoltoa ei kuittaa ja jotenkin on hankala noita laitteita sillä laitella. Tosin se taitaa olla enemmän käyttäjästä kiinni.
Comment
-
Vähän ongelmaa täälläkin.. portin kyllä löytää testiohjelmalla mutta tämmöstä herjaa Interface Status 3 - Not found or Not ready!! Mistä voi lähteä etsiin vikaa ? Portin nopeuksia on muunneltu ja kaikki 4 usb väylää on kokeiltu. Johtoina toimii OBD.fi:stä ostettu OBD2 kaapeli ja siihen adapteria 2x2 ja autona Audi 100 2.5 TDI AAT
Comment
-
-
Ei saa yhteyttä edes ABS-boksiin. On kokeiltu myös A4 B5 koriseen tietenkin ilman tuota adapteria, eikä saanut yhteyttä. Noin vuosi sitten sai vielä yhteyden sen jälkeen ollut käyttämättömänä ja nyt aloin kokeileen niin ei mitään.. Tähän koneelle on asennettu se uudempi ja vanhempi versio vanhemmalla on toiminut sillon aikaisemmin ja uudempi asennettu jälkeenpäin. Voikohan olla että tuo uudempi vähän sekottaa tuota hommaaa tuossa sitten.
Comment
-
Itse lähtisin selvittelemään tuota vanhempaa softaa. Molemmat asennukset pois. Jolloin pitäisi saada myös ajurit pois. vanha softa sisään ja sen ajurit lataat vaikka kone löytäisikin valmiiksi uudemmat/vanhat. Näin kaapeliin sopivat ajurit pitäisi olla koneessa. Pahimmassa tapauksessa voi olla että ODB kaapeli on ottanut osumaa uusimmista ajureista ja siitä on tullut entinen. (koskee lähinnä aivan uusimpia softia/kaapeleita.)
Comment
-
Oli tarkoitus yrittää lukea vikakoodeja kun ilmastointi ei lykkää kylmää...tuli ilmoitus:
COM port status: OK
Interface status: 0-found ready
Fast-synch compatible: no
ei toimi, mitenköhän saisi toimimaan?
Auto C5, Vag-com 311-2, partcon obd-rs232 kaapeli, T43 thinkpad XP:llä...
Comment
-
_jone_: Samanlainen ongelma oli asuksen EEE 900 miniläppärillä. Kokeilin thinkpadillä, ja tällä lähti toimimaan. koitin myös asuksella muutella noita latensseja / baud ratea, mutta ei mitään vaikutusta.
Asuksessa oli asennettuna winXP home. thinkpadissä XP Pro. voisikohan olla vaikutusta?
Comment
-
Patakoski
Auton päivityksessä oli se hyvä/huono puoli, että kaapelinkin joutui vaihtamaan. Itse ostin tuossa vasta tuon virallisen VCDS:n (HEX-USB+CAN) ja ohjelmana uusin 805.3 ja koneena HP:n dv4-1110eo
Ennen oli kaapelina RS232 liittimellä oleva halpiskaapeli ja piraatti 311.2 versio jolla joutui koko ajan tapella, että saako yhteyttä kaikkiin autoihin ja lukeeko se kaikki ohjainlaitteet.
Nyt ei ole kertaakaan ollut ongelmia, joten voin kyllä suositella tuota virallista vaikka hintava onkin.
Comment
-
Pystyykö VAG-COM:lla sopeuttamaan B6:n nopeusmittarin? Nyt näyttää 5km/h liikaa ja olisi mukava saada tuo "just eikä melkein".
Comment
-
Niinhän se taitaa olla, mutta onko tätä mahdollista säätää niin, että virhe olisi edes pienempi?
Comment
-
Onko kukaan ropannut Autoenginuityn OBD2 lukijan kanssa? Omalla softalla saa kyllä auton kiinni, mutta ei osaa lukea vikakoodeja. Osaa tosin näyttää kierrokset, veden lämpötilan, lambda arvot tms, mutta ei ahtopainetta. VAG-COMin kanssa ei ala skulaan, koska (USB) laite ei näy laitehallinnassa kun sen kytkee usb porttiin eikä oma softakaan löydä sitä ennen kuin kytkee kaapelin autoon kiinni. Sittenkään ei näy laitehallinnassa että saisi asennettua ja taivuteltua sen virtuaaliseen com porttiin...
Olisiko vinkkiä millä lukijan saisi "kaivettua esiin" ja väännettyä vcp:n? Vai pistänkö suosiolla eri kaapelin tilaukseen?
Comment
Comment