Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

VCDS (vanhalla nimellä VAG-COM)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Viime aikoina halvimmalla on saanut turboteciltä. Suoraan Ross-techiltä tilattaessa näyttää rahti olevan aika kallis.

    Kolmosiini koodasin cominghome/leavinghome -valot toimintaan. Ne toimivat kuitenkin xenoneissa. Osaako joku kertoa, saako jostain jotenkin valita mitkä valot ch/lh-valoina edessä toimivat? Esimerkiksi sumuvalot tuntuisivat käytännöllisimmiltä kuin xenonien jatkuva räpsyttely. Käytössäni on siis USB-HEX+CAN.

    Comment


    • Nyt joutuu tyhmä kysymään, mikähän piuha omaani passaisi,auto: A4 1,8TQ

      tuollainenko

      http://cgi.ebay.com/ebaymotors/USB-V...motiveQ5fTools

      siihen sitten ilmeisesti 409 softa

      kiitos ja anteeks

      Comment


      • Löytyykö vikakoodeja, kanavanumeroita yms. jostain sellaisessa muodossa ettei tartte nettiyhteyttä? Lataisin mielelläni tuohon samalle läppärille missä on softa niin olisi helpompi etsiä eri juttuja.

        Comment


          Lataat ross-wikin ja openobd:n sivustot koneelle ja selaat off-linena.

          Comment


          • Mikäs tuo control module address on minkä voi syöttää tuonne vähän joka paikkaan? 2-merkkinen heksa-arvo siis. Ohjeet puhuvat että pitäisi korjaamokäsikirjasta katsoa mitä ne tarkoittaa.

            Comment


              Siis ohjainyksikön osoite? ECU = 01, Automaattivaihteisto = 02, ABS = 03, ..........

              VAGin omilla laitteilla, varsinkin vanhemmilla, joissa ei ole kunnon näyttöä tekstille, pelataan noiden osoitteiden kanssa. VAG-COMissa niistä ei tartte välittää, kun niille on selkokieliset nappulat.

              Jos nyt oikein ymmärsin, että mitä osoitetta kyselit.

              Comment


              • Sitä varmaan tarkoitin... :) Hämäsi kun se ilmoittaa että address word (01-7F)
                7F desimaaliarvona 127, eli kolmenumeroinen. Ajattelin että olisiko se sama kuin "group" joka on kolminumeroinen arvo. Mutta ilmeisesti eri asioista on kyse.

                Comment


                • Tuli ongelmia saada yhteys autooni, jossa kaapelini on ennen toiminut moitteetta. Muutoksena on nyt tosin uusi kannettava, joten sillä voi olla jotain tekemistä ongelman kanssa.

                  Kaapelina USB-liitäntäinen FTDI- piirillä oleva kaapeli. COM- portti löytyy VAG-COMista, sekä test- painike toimii, mutta mihinkään ohjausyksikköön ei saa yhteyttä.

                  COM- portissa oli vakiona seuraavat asetukset. Ovatko nämä ok?




                  koitin noita arvoja muutellakkin, mutta ei apua. mistä voisi vikaa etsiä. Kaapeli siis on aiemmin toiminut kyseisessä autossa moitteetta. VAG-COM versio on 3.11-N.

                  Comment


                  • Eikö muilta löydy kokemuksia samanlaisista ongelmista? Tosiaan ODB2- liittimessä oleva ledi syttyy, kun liittimen törkkää kiinni. Olisiko vinkkejä, mitä läppäristä pitäisi testata, jotta ongelma löytyisi? koitan ensi viikolla myös toisella kannettavalla, jos ongelma paljastuisi. Raportoin tänne sitten.

                    Comment


                      Hakuammuntaa: onko radio vaihtunut? Oletko kokeillut ilman radiota? Onko OBD2-pistokkeen
                      sulake ehjä? Onko asentamasi ajuri sama kuin edellisessä läppärissä? Ei sinulla kai vain ole vista? :)

                      Comment


                        Latency kannattaa laittaa 8ms. Tuskin on kuitenkaan tuon ongelman perimmäinen syy.

                        Comment


                        • Hakuammuntaa: onko radio vaihtunut? Oletko kokeillut ilman radiota? Onko OBD2-pistokkeen
                          sulake ehjä? Onko asentamasi ajuri sama kuin edellisessä läppärissä? Ei sinulla kai vain ole vista? :)
                          Radio ei ole vaihtunut (sama aftermarket- radio edelleen)
                          En ole kokeillut ilman radiota.
                          Ajurina olen käyttänyt muistaakseni XP:n omaa ajuria molemmilla kerroilla. Pitää vielä koittaa kaapelin mukana tullutta CD:tä. Tässäkin ketjussa ollut netistä ladattava FTDI ajuri ei suostunut asentumaan (ei löytynyt yhteensopivaa ohjainta). Ja ei ole Vistaa käytössä ollut.

                          Mistä näkisin tuon ODB2- pistokkeen sulakkeen? onko se samassa muiden sulakkeiden kanssa? ODB-pistokkeen ledi tosin syttyy, kun sen törkkää autoon kiinni, että kyllä sinne varmaan virtaa tulee.

                          Comment


                          • Saako tällä ajovaloautomatiikan kytkettyä pois? Tai vielä parempi olisi jos saisi valojen 0 asennossa valoille saman virran kun valot päälle asennossa. Tällöin ei nämä jälkiasennetut xenonit räpsyisi.

                            Toinen juttu, saako kaksialueista aut. ilmastointia synkkaamaan siten että molempien puolen lämpötilat olisi samat mutta vain jommalla kummalla tarttisi ruuvailla plussaa ja miinusta.

                            Comment


                              Meillä ainakin B6 A4:ssa tuo kaksialueinen ilmastointi toimii niin, että kun painaa muutaman sekunnin AUTO - nappia niin silloin kummatkin puolet muuttuu samaan asteeseen ja jos sen jälkeen painelee plussaa tai miinusta kuskin puolelle niin sama lämpötila muuttuu pelkääjällekin.
                              Jos sen jälkeen pelkääjä muuttaa lämpötilaa, niin sitten molempia säädetään erikseen kunnes taas painaa AUTO painiketta muutaman sekunnin. Samoin jos pelkääjän puolelta painelee ensin AUTO painikkeen painamisen jälkeen, niin se puoli on määräävä kunnes kuskin puolen nappeja painelee.

                              Comment


                              • Alkuperäinen kirjoittaja juutasqsa Näytä viesti
                                Meillä ainakin B6 A4:ssa tuo kaksialueinen ilmastointi toimii niin, että kun painaa muutaman sekunnin AUTO - nappia niin silloin kummatkin puolet muuttuu samaan asteeseen ja jos sen jälkeen painelee plussaa tai miinusta kuskin puolelle niin sama lämpötila muuttuu pelkääjällekin.
                                Jos sen jälkeen pelkääjä muuttaa lämpötilaa, niin sitten molempia säädetään erikseen kunnes taas painaa AUTO painiketta muutaman sekunnin. Samoin jos pelkääjän puolelta painelee ensin AUTO painikkeen painamisen jälkeen, niin se puoli on määräävä kunnes kuskin puolen nappeja painelee.
                                Jees kiitoksia, toimii!

                                Comment


                                  EAS:

                                  Tallissa vuosituhannen vaihteen Voyager josta tekisi mieli lukea vaihteiston vikakoodit. VCDS versiossa 8.05 on tuo OBD-II ruutu mutta siellä ei ole muuta kuin päästöjuttuja, ne toimivat kyllä.

                                  Käytössä HEX-USB+CAN, tallista löytyy myös MB ja BMW yhteensopivat Carsoft adapterit (sarjaporttiin). Pääseekö millään näistä adaptereista tuohon autoon ja millä softalla ?

                                  Comment


                                  • En ny mistää löytäny varmuutta onko mun auto Can väylänen... tai siis toimisko siinä tämä http://www.elekma.com/index.php?main...4eb6c9659dbfa0 kaapeli?
                                    Eli autohan oli A4 1.8T -04 BFB koneella. Ei tuo myyjäkään ollu varma kaapelin sopivuudesta. Tai jos toimii ni toimiiko kaikki ominaisuudet vai onko rajoitettu jotenkin kun ei ole can yhteensopiva kaapeli?

                                    Comment


                                      Ei ole CAN-väyläinen. Minulla toimii www.obd.fi:stä ostettu OBD-DIAG 3001 on toiminut tosihyvin.

                                      http://www.ross-tech.com/vcds/canbus.html

                                      Comment


                                        Ei ole CAN-väyläinen.
                                        Tai siis on mutta sitä ei tarvita tuossa adapterissa.

                                        Comment


                                          Tietääkö joku jonkin paikan, mistä löytyisi Login-koodit? Ross-Tech viittaa tehtaan huoltomanuaaliin, mutta ainakaan minulla ei ole pääsyä moiseen.

                                          Joutuu varmaan koodaamaan vakkarin ja ajotietokoneen käyttöön jossain kohtaa. Vakkarin koodit löytyy kyllä. Vastaisuudessa noita tulee varmaan lisääkin..

                                          Comment


                                          • Radio ei ole vaihtunut (sama aftermarket- radio edelleen)
                                            En ole kokeillut ilman radiota.
                                            Ajurina olen käyttänyt muistaakseni XP:n omaa ajuria molemmilla kerroilla. Pitää vielä koittaa kaapelin mukana tullutta CD:tä. Tässäkin ketjussa ollut netistä ladattava FTDI ajuri ei suostunut asentumaan (ei löytynyt yhteensopivaa ohjainta). Ja ei ole Vistaa käytössä ollut.

                                            Mistä näkisin tuon ODB2- pistokkeen sulakkeen? onko se samassa muiden sulakkeiden kanssa? ODB-pistokkeen ledi tosin syttyy, kun sen törkkää autoon kiinni, että kyllä sinne varmaan virtaa tulee.
                                            Kirjoittelen nyt tähän sen ratkaisun vielä, eli Asuksen EEE 900 mallin kannettava ei suostunut millään toimimaan oman VAG kaapelini kanssa. HP:n perusläppäri samalla ajurilla samoilla asetuksilla löysi heti yhteyden. En ymmärrä, mistä voisi johtua, mutta voisiko USB- porteissa olla sitten jotain eroja?

                                            Comment


                                              Mulla vanhassa Amilossa toisen USB-portin kautta ei löydy oikein mitään, kun taas toisesta löytyy melkein kaikki. Kai niissä jotain eroa sitten on.

                                              Jossain oli läpinää siitä, että sarjaportti olisi luotettavampi liitäntä näissä hommissa.

                                              Comment


                                              • Joo, muistelin samaa ilmiötä pöytäkoneessani. Jossain portissa toimii tietyt muistitikut, joissain ei. Mutta tässä Asuksen läppärissä kävin kaikki 3 porttia läpi, eikä mikään auttanut. Harmillista, kun tuo masiina olisi muuten hyvän kokoinen.

                                                Comment


                                                  Tuli ongelmia saada yhteys autooni, jossa kaapelini on ennen toiminut moitteetta. Muutoksena on nyt tosin uusi kannettava, joten sillä voi olla jotain tekemistä ongelman kanssa.

                                                  Kaapelina USB-liitäntäinen FTDI- piirillä oleva kaapeli. COM- portti löytyy VAG-COMista, sekä test- painike toimii, mutta mihinkään ohjausyksikköön ei saa yhteyttä.

                                                  COM- portissa oli vakiona seuraavat asetukset. Ovatko nämä ok?
                                                  Allekirjoittaneella on myös ongelmia ton kaapelin kanssa. Asensin FTDI-ajurit ja kun testaa softasta porttia, niin tulee että Port OK. Mutta ei se mitää laitetta sieltä löydä, pitääkö kaapeli olla autossa kii, että se jonkin laitteen sieltä löytäisi?

                                                  Comment


                                                    Kyllä, adapteri saa virtansa autolta.

                                                    Comment


                                                    • Plääh, tarttis lukee vikakoodit, kun mittaristossa palaa In1 merkkivalo ja kone ei sysää! Ahtopainemittari odottaa asennusta yms. seliselii ja sit vielä läppäri otti loparit, eikä oo tota piuhaa, eikä softaa... Missä sais edukkaasti koodit luettua täällä PK-seudulla? Oli semmonen testi tuossa, että vitosvaihteella rundit ~2000, lusikka pohjassa ja kuulin aivan selvästi, että ahdin kyllä pyörii, mutta ne paineet katoaa jonnekin, ts. ahtopaineet "katkoo". Kaverikin totes, että toi lossi ei kulje niinku pitäs. Kone on vakio AEB vm -97. Ahdin kyllä pyörii, mutta ei ahda kuin vasta jossain 4k rpm ja sittenkin meno on melko laiskaa, eli joutuu antaa rundeja että kulkee ja vääntö tipotiessään. Voiko joku jelppii?

                                                      Comment


                                                        Pistä mailia, niin voin lukasta koodit. Jäsenpuolelta löytyy yhteystietoja niistä, joilla on tarvittavat vehkeet.

                                                        Comment


                                                          Se In1 ei sitten ilmoittele mitään vikaa vaan laskuri vain on mennyt nollaan sitten viime huollon.

                                                          Comment


                                                            Jotain mätää taitaa olla vielä asetuksis. VCDS:n LED-testerillä saa diskon päälle adapteriin, mutta ei kyllä minkäänlaista yhteyttä koko laitokseen. vai ei kai tuo palikka voi olla virheellinen. TT:n portti kuiteskin toimi OK katsastuksen aikana...

                                                            Comment


                                                              Radio voi olla syypää tuohon. Koita onkia soitin kolostaan ja virrat irti siitä vagkoomailun ajaksi. Ainakin omassa B5:sessa oli noin.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X