Mitään varmaa tietoa ei asiasta ole, mutta vikakoodin luku ei tarvi lisenssiä, joten voisin epäillä että sitä ei silloin myöskään kysytä vaan vasta kun yritetään koodata jotain
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
VCDS (vanhalla nimellä VAG-COM)
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja pta Näytä viestiOnko tuo fakta? Eikö piraatit toimikaan edes vikakoodien luvussa?
Jossain vaiheessa FTDI (=virtuaalisarjaporttipiirivalmistaja) teki samaa, mutta perääntyi, kun laitteiden rikkominen ei ollutkaan hyvä bisnes. Myöhemmin taas päivittivät drivereitä, mutta en tiedä nykytilannetta.
Jos nyt oikein syvälliseksi mennään, niin sen piraattipuhan firmwaren pystyy kyllä päivittäämään ohjelmointilaitteella takaisin toimivaksi (esim. Willem GQ-4X), vaikka VCDS olisi sen fläshännyt "piloille"..
Comment
-
Mä olen tota kokeillut, tuohonhan löytyy "VCDS Clone interface repair / update tool / Update EEPROM" softaakin korjaamaan nuo nollatut kaapelit. On tästä kuitenkin useampi vuosi aikaa mutta softa oli silloin VCDS 12 tms. Ja koneelle asennettu aito ohjelmisto oli täysi versio, ei lite.
Comment
-
Onkos kelläkään tietoa saako tuosta Audi A6 (C8) koodattua automaattisen takalasinnaarmuttimen pois päältä? Perin ärsyttävää, kun takalasipyyhin alkaa automaattisesti pyyhkimään ikkunaa peruutettaessa sadesäällä. Tässä ei näköjään auta edes se, että kytkee pyyhkijät pois ennen pakin kytkemistä päälle.
Comment
-
Saa koodattua pois, vilkaise tuo minun auton topic.
E. No laitetaan se tähänkin. :)
Rear wiper when reverse off
[09 - Central Electrics] [Coding - 07]
Select Long Coding helper
Select Byte 12
Bit 6-7
Select rear_wiper, not_active
Comment
-
Eilen tuli testattua HEX-V2 yhteensopivuutta A6 2022 kanssa. Hyvin pelittää vaikka dongeli on jo varmaan 8v ikäinen. Kunhan on kohtuullisen tuore VCDS softa tietsikalla. Minulla oli 23.11 release. Mutta, eipä saanut asetettua tuota takalasin naarmuttimen toimintaa halutunlaiseksi. Muutos ei tarttunut auton softaan, koska HEX-V2 dongelissa ei ollut vapaita VIN-paikkoja. Kaikki kolme VIN paikkaa jo käytetty eikä se taida onnistua, että poistaisi yhden vanhan VINin ja laittaisi sinne uuden?
Eli lisenssiostoksille joutuu. Pitää vissiin hommata se unlimited VIN-lisenssi niin vastaava ongelma on historiaa. Pitää tiedustella Ross-Techiltä uutta lisenssiä vai onko muitakin paikkoja jotka niitä myyvät?
Comment
-
-
Tänx, HEX-V2_3 VIN Upgrade lisenssi tuli tilattua Turboteciltä kokonaisedulliseen 329€ harrastajahintaan :( Noh, eiköhän tuo hintansa hauku Audin säätämisen ja vikakoodi-ihmettelyjen muodossa tuota pikaa.
Edit: No niin, nyt on HEX V2 unlimited VIN-lisenssi hallussa ja konffattuna HEXiin. Kävin myös säätämässä Audista tuon takalasinraaputtimen pois päältä. Ei kytkeydy enää peruutettaessa mutta eipä se kytkeydy päälle enää lainkaan tuolla: rear_wiper, not_active asetuksella. No eipä se haittaa, kun ei sille oikeastaan mitään käyttöä ole ja ainahan sen saa kytkettyä takaisin toimivaksi.Viimeksi muokannut Ilkka L; 24.11.2023, 07:07.
Comment
-
Löytyisiköhän koodausapua tähän ongelmaan. Potilaana A6 C8 -22. Ärsyttää näin talviaikaan tuo sivupeilien kääntyminen ikkunoita vasten auto pysäköitäessä. Selvä jäätymisriskin/rikkoutumisen paikka eikä tuosta oikeastaan mitään hyötyä edes ole. Saako tuon toiminnon kytkettyä VCDS:llä pois päältä?
Comment
-
Onko tiedossa saako A6 C8 55 TFSi e -22 autosta pois tuota ärsyttävää pakin merkkiääntä. Siis se, kun kytkee pakin päälle niin auto päästää vooimakkaan "BLING" äänen. Varsin ärsyttävä ominaisuus. Jos tuota ei saa kytkettyä kokonaan pois niin auttaisi sekin, jos äänen voimakkuuden saisi säädettyä selvästi hiljaisemmaksi. MMI:stä en ole löytänyt tuohon asetusta mutta onnistuisiko sen pois koodaus VCDS:llä?
Comment
-
Eli osaisko joku antaa hyvän kattauksen, että mitä kannattaa ehdottomasti tutkia vanhasta autosta? Ja miten? Hommasin tuollasen käytetyn VCDS laitteen (eilen), ja olis mukava tarkastaa nuo omat kulkineet mahdollisimman perusteellisesti, ja tehdä ehkä jopa jotain muutoksia, jos siihen on syytä. Eli varmaan ainakin MAF, IQ ja Boost. Audista vielä DPF. Sitten varmaankin se torsion value, jolle ei tunnu löytyvän yksimielistä oikeaa arvoa, vaan osa vannoo miinusmerkkisten , kun taas toiset vannoo plusmerkkisten arvojen eteen. Osa on sitä mieltä että tasan nolla on paras. Mitä tarkistuksia/säätöjä itse ruukaatte tehdä ja miksi?
Potilas 1.
Audi A4 2.0TDI (150HV CJCD; CSUA?) 2014. Mittarissa jo 308tkm. Ei tiedossa olevia vikoja ennen skannausta, mutta pätkäajon takia varmaan tuon DPF:n saa aika usein polttaa puhtaaksi manuaalisesti? Ja auton lämmöt nousee myös hitaasti, eli varmaan termostaatti pitäis vaihtaa, mutta millä sen saa vahvistettua? Ei tuo kyllä oman järjen mukaan voi mistään muusta johtua.
Potilas 2.
VW Golf 1.9TDI (105HV, BKC) 2004. Mittarissa vasta 408tkm. Ei muita vikoja kuin se, ettei lähde lämpimänä kovin hyvin käyntiin (vaatii välillä 3-4 sekunnin starttauksen). Varmaankin starttimoottori alkaa vetelemään viimeisiään, mutta onko jotain, jota kannattaa nyt ensin kokeilla tehdä tuolla VCDS:llä, kun ei tämä auto meillä luultavasti enää kauaa ole, eikä kiinnostaisi siihen enempää rahaa laittaa.Viimeksi muokannut op76; 28.2.2024, 13:51.
Comment
-
Golfin osalta kovaa ajoa vaan. Oletan että olet tehnyt auto-scanin ja varmasti satunnaisia koodeja löytyy.
Audin osalta jos DPF:stä kyse löytyy ihan oma ketju mihin keskustelu voi viedä: https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...40441-dpf-vcds
Comment
-
Miten tunnistaa aidon esim hex usb can piuhan? Jos on turboteciltä aikoinaan tilattu niin näkyykö kuitissa sen kaapelin koodi ja se näkyy myös kaapelissa itsessään?
Jostain lueskellut että torx ruuvit ainakin aidoissa on?
Lukeeko license statuksessa vaan: Valid / Activated
Että ei oo "unlimited vins"Viimeksi muokannut a1pp4; 13.3.2024, 14:14.
Comment
-
a1pp4 kyllä aidossa on torxruuvit.
Paras tapa varmistaa on kytkeä autoon, klikkaa VCDS päälle, valikosta "ABOUT" jolloin aukea ikkuna jossa lukee serial number. License Status Valid/Activated -- Unlimited Vins.
Registered to: Xxxxx Xxxxxxx, Espoo, FI
Tästä syystä en ole uskaltanut ostaa netistä tuntemattomilta katsomatta/kokeilematta paikan päällä. Pari viikkoa sitten oli Torissa myynnissä vastaava ja pyyntö oli 300 euroa.
- 3 tykkäystä
Comment
Comment