KimmoL ehtikin ensin..
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
VCDS (vanhalla nimellä VAG-COM)
Collapse
X
-
DLR Only in Auto Mode
Select Control unit 09 (Central Electrics)
Security access
Access Code 31347
Adaptation
Channel (9) - Select daytime running lights only in switch position auto
Put emphasis on active
De Activation of DRL with Hand Break
Select Control unit 09 (Central Electrics)
Security access
Enter access code 31347
Adaptation
Select off when handbrake daytime running lights - channel (5) - Daytime Running Lights
Put emphasis on active
Comment
-
https://www.stemei.de/pages/coding/a...i-bedienen.php
Tuolla ohjeella saa ainakin MMI:hin ruksattavaksi, onko DRL:t päällä kun valokytkin nollassa. Auttaisko tuo?
Comment
-
Kokeilin tuota ja MMI:hin tuli valinta jonka vaikutusta en kyllä huomannut, DRL:t loimottivat päällä vaikka MMI:stä otti ruksin pois. Auto oli koko ajan parkissa enkä ajanut sillä koodauksien jälkeen mutta kai tuo nyt olisi parkissakin näkynyt.
Voitoksi kääntyi kuitenkin kokeilu sillä tuolla kolmostavussa oli ruksattavana tuo muutos mitä alunperin etsinkin. Nyt voi kääntää autosta valot pimeäksi laittamalla valokytkimen nollaan käsijarrun ollessa päällä. Ei tarvitse häiritä muita ihmisiä noilla varsin kirkkailla DRL:illä.
Comment
-
Autona A6 C7 facelift. Saako koodattua, että xenonit ei syty kun keskuslukituksen avaa? Eli pelkät ledit riittäis. Koittanut googlettaa, mutta paras löyty on youtube video jossa kyseistä toimintoa esitellään, mutta ei sitä, että miten se tapahtuu.
Toinen asia, että saako koodattua piippauksen pois kun kuljettajan oven avaa auton käydessä? Senhän saa ratista kuitattua, mutta kohtuu ärsyttävä ominaisuus.
Comment
-
Kyllä saa koodattua CH/LH-valot vain päivävaloihin, esimerkiksi tällä ohjeella:
https://www.stemei.de/pages/coding/a...-ueber-tfl.php
Siihen auto käynnissä ja ovi auki -piipitykseen ei valitettavasti ole tiedossa lääkettä VCDS:llä.
Comment
-
Vaatii vähän VCDS:ää kehittyneempiä ohjelmointityökaluja, jotta Stronicin vaihtokohtia voisi muuttaa. Tähän asiaan voi auttaa monet virisoftia tarjoavat yritykset, kuten esimerkiksi Erikoismoottori tai TVS Engineering ja näiden jälleenmyyjät.
Comment
-
Tuossa vcds:llä koitin taas säätää, niin tuli vastaan pari ongelmaa.
1. Green menu. kanava 06 arvo 0 --> 1 , save. Mutta kun painan uudelleen read, niin näyttää ettei ole tallentanut tuota ykköstä. Koitin useasti ja aina sama. Jäikö nyt jotain huomaamatta vai mikähän on ongelma?
2. Video in motion. Kaikissa ohjeissa pitäisi löytyä advanced id kohdasta serial, mutta ei tässä autossa? Siitä pitäisi saada koodi security accesiin ja sitten adaption valikon kautta kanava 48. Pääsin jollain netistä löytyneellä koodilla tuonne, mutta en saa luettua kanavaa 48? Onko mahdollista, että kun ei ole dvd soitinta tuossa, niin video in motion ei ole edes mahdollinen? Oli ajatuksena AMIn kautta laittaa chromecast...
Comment
-
Jos sulla on facelift-4G, kuten profiilissa lukeva vuosimalli 2015 antaisi olettaa, niin käsittääkseni kumpikaan noista ohjeista ei päde siihen, vaan ne koskevat prefaceliftiä. Video in motionin saa faceliftiin tehtyä ainakin OBDeleven-mokkulalla. Näytti samassa härvelissä olevan oma koodauksensa myös green menulle. Sitä ei tosin tullut kokeiltua, kun ei ole ollut itselle käyttöä.
Comment
-
Moi
a6 allroad c7 2014 ja uutena vcds omistajana olisin seuraavaa kysellyt miten ohjelmoidaan
- se ettei käsijarru menisi automaattisesti päälle kun auton sammuttaja p asennossa
- ettei piippaisi kun avaa oven auton ollessa käynnissä
- ilmajousituksen saisi asetettua siihen matalampana asentoon ilman että ajaa yli sataa
- muuta mitä kannattaisi koodata?
tätä kun opin vähän käyttämään niin Leviltä löytyy unlimited vcds. Tänään vähän aloin treenailla ja laptimerillä aloittelin.
Comment
-
Vaikka tuosta katselemaan mitä haluat:
https://www.stemei.de/pages/coding/audi-a6-4g.php
Varovasti ja harkiten sitten, auton voi saada pahastikin sekaisin jos ei tiedä mitä tekee.
E. Sivun oikeasta reunasta Search ikkunan alta saa sivun käännettyä englanniksi jos saksa ei taivu
Comment
-
Comment
-
Terve.
Enpä löytänyt haulla mitään kovin tuoretta ketjua aiheesta ja tekniikka kehittyy... Niin millaisia vaihtoehtoja olisi, jos hankkii koneen juuri tuon viimeisimmän VCDS:n käyttöön.
Ensimmäisenä ajattelin että jo tässä vaiheessa olisi arkipäiväistä kytkeä raspberry pi hansikaslokeroon, mutta ei taida onnistua ainakaan kohtuullisella vaivannäöllä?
Ketuttaa lainailla emännän läppäriä vcds liten takia, ja täysversiolle saisi olla sellainen kone ettei tarvitse parin vuoden päästä siirrellä, kun se parittaa itsensä ko. koneen kanssa.
Ideaalihan olisi tabletti/minikone win10:llä jota voisi autossa käyttää pysyvästi, mutta ei taas viitsi mitään marketin halvinta muovihärpäkettä laittaa, joka särkyy ensimmäisen talven jälkeen.
Yksi android tabletti olisi turhana, mutta ei varmaan pyöritä vcds:ää?
Comment
-
Vcds pyörii vain windows käyttiksellä. Täysversio lisenssi on kaapelissa, ohjelma voi olla asennettuna niin monessa koneessa kuin haluaa. Vcds toimii esim. 8" tuuman windows tabletissa OTG adapterilla tai melkein missä tahansa koneessa mistä löytyy windows 7,8,10
Vcds Hex-Net toimii myös mobiilisti androidilla, mutta käyttöliittymä ei niin hyvä minun mielestä ja myös rajoitetumpi.
- 1 like
Comment
-
-
VCDS ei ole muuttunut, mutta autojen ohjainyksiköt kehittyy. Uudemmissa UDS-protokollaa käyttävissä moduuleissa ei ole enää numeroituja adaptaatiokanavia, vain valmis valikko jossa tekstiselitteet kanaville. Myös measuring blocks on harmaana näissä moduuleissa ja mittausarvot löytyvät listamuodossa Adv. meas. values napin takaa.
Tähän toiminnallisuuteen ei ole VCDS vaikuttanut mitenkään, vaan autonvalmistaja. Vanhemmassa kalustossa kaikki on edelleen kuten ennenkin, vaikka käyttäisikin uusinta VCDS:n versiota.
Lisää aiheesta esim: https://forums.ross-tech.com/index.php?threads/1905/
Comment
Comment