Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

a6 kitisee takaa

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

a6 kitisee takaa

Nyt riittää kitinä, aikansa kuuntelin sitä mutta nyt saa riittää.
    Onkohan a6:ssa sama lähde kuin on muilla ollu a4:ssa?
    Eli takapenkin joku tappi??
    Mulla kuuluu se kitinä takaa ja vänkärin puolelta, ihankuin takaselkänojasta??

Kitinää vai kuivaa natinaa.....

Noh, minulla takakotin luukun tiiviste oli kuivahtanut ja piti ääntä.

-JK

Comment

Noh, kitinää/natinaa joka tapauksessa.
      Ja kyllä se sisältä kuuluu (sedan).

Mahtaako siellä olla kans se jokin tappi tuossa takapenkin istuinosassa?

Tai sitten ääni tulee jostain oven ja t-penkin välistä!

Comment

Takapenkin istuisosa on kiinni neljällä lankalenkillä, jotka menevät muovisen pidikkeen uraan snaps. Ja on kohtuullisen vaikea irrottaa, kiinnikkeen saa melkein uusia.

Mulla kans sedanissa jollain erityisen kuoppaisella tiellä takaluukun kansi pitää jotain ääntä. Lukon säädöllä voisi saada kuriin (löysempi vai kireämpi??)

Comment

Mullakin kitisi jokin A6:n takana ja ketjun "Nitinä takapenkiltä/ takakontista A4 B6 avant" pohjalta laitoin silikonirasvaa. Selvästikin äänilähde oli takapenkin akseli, se jonka varassa penkki kääntyy. Nyt tosin kitinän sijaan hieman natisee, mikä on hieman kovempi ääni kuin alkuperäinen... pitää ajella viikko pari ja kuunnella miten tilanne kehittyy, ehkä sittenkin laitoin väärää ainetta (tai väärään paikkaan). [e] Pidemmällä aikavälillä natinat ja nitinät katosivat kokonaan. Autokin tosin siirtyi yöksi halliin joten en voi tietää varmasti, mitä yöpakkaset tekisivät asialle nykyään.
          Viimeksi muokannut ssavol; 12.3.2007, 12:38.

Comment

Itse huomannut että silikoni ei ole hyvä poistamaan kitinöitä vaan esim. crc on huomattavasti parempi ja pitempiaikaisempi ratkaisu. Tosin käyttöpaikkaa pitää crc:llä harkita tarkemmin vaikka ei tuo silikonikaan ole kuin vähemmän paha ratkaisu.

Comment

Hmm. nyt kovemmilla pakkasilla ei ole kitinöitä kuulunut, uhkailu taisi auttaa.
              En siis kerennyt tekemään mitään.

Keli tosin lauhtuu nyt, saa nähdä ilmestyykö kitinät takas.

Comment

vähän menee OT, mut kysytään kuitenkin.

Onko kenelläkään kuvaa/ohjetta tuosta a6:sen takapenkin irroituksesta?

Comment

penkin etureunasta nostamalla lähti ainakin itsellä.
                  Kaksi kiinikettä sain rikki, neljä muistaakseni yhteenä
                  pussi jossa 4kpl:tta kiinnikkeitä maksoi muutaman euron, jos vahinko sattuu ;)

Tuolta voi tutkia tarkemmin.
                  klik

Comment

Working...
                  X