Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S2 aby lohkolämmittimen paikka?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S2 aby lohkolämmittimen paikka?

    Ajattelin tuommoisen herkun asentaa autoon. Missähän päin se tulppa siellä lohkon kyljessä mahtaa lymyillä, mihin toi vastus pitäisi survoa?
    Termostaatin vaihto on meneillään, samoin jakohihna ja ne vermeet siihen. Olisi nyt samalla hyvä laittaa, kun koneesta on nesteet pihalla.
    Valaisu asiaan olisi kiva, niin ei tarttisi ihan niin paljon etsiä. Joku tulppa ainakin on siinä startin likellä, mutta näyttäisi siltä, ettei ainkaan tuo vastus siihen rakoon sovi. (lohkon ja startin väliin)

    #2
    Nyt on ihan pakko sanoa, että koitapa hakua. Aiheesta löytyy paljon vanhaa asiaa.

    Comment


      #3
      Lainaanpa vähän tätä topiccia. Minun autoon laittoivat huollossa lohkiksen siihen lohkon viimeiseen pakkastulpan reikään edestäpäin lukien, joka ei kai ole se suositeltavin vaihtoehto. Enpä ihmettele, että siihen menivät lämppärin laittamaan. Asennustilojen/mahdollisen lämppärivastuksen vaihdon suhteen se on merkittävästi ystävällisempi paikka, kuin se toinen pakosarjan ja turbon kätköissä oleva lohkiksen paikka.

      Ymmärtääkseni tuo asennuspaikka on joillakin aiheuttanut käynnistysongelmia pakkasella sen vuoksi, kun lohkis liian lähellä motronicin lämpöanturaa ja aivolaatikolta mennyt pasmat sekaisin kylmäkäynnistysrikastuksien suhteen, kun mokoma ei tiedä onko ulkona kylmä vai kuuma.

      Noh eipä ole ollut minkäänlaisia käynnistysongelmia edes näillä pakkasilla mitä viime päivinä on ollut. Onko jollakin ABY-koneen omistajalla ollut pakkasaamuina lohkolämppäriperäisiä käynnistysongelmia, kun lämmityselementti on ollut asennettuna viimeiseen pakkastulpan reikään?

      Comment


      • #4
        Startin taakse laitettiin ja hyvin toimii.

        Comment


        • #5
          Viimeisessä reiässä on mullakin, eikä mitään ongelmia ole ollut.

          Comment


          • #6
            Alkuperäinen kirjoittaja porkkis
            Nyt on ihan pakko sanoa, että koitapa hakua. Aiheesta löytyy paljon vanhaa asiaa.
            Kyllä hakua käyttelin, mutta ei sellaista käypäistä topickia sattunut kohdalle. Ei ole kyllä tarkoitus suotta ylimääräisiä topickeja aukoa.
            Kuitenkin eilen nykäisin sen startin pois tieltä ja ehkä se vastus kuitenkin juuri ja juuri mahtuu olemaan siinä välissä. Nyt pitää vaan jostain hommata joku vekotin, jolla sen tulpan saa pois.

            Comment


              #7
              Enpä osaa pikkukorisesta enempää sanoa, mutta AAN:ssä toinen proppu edestäpäin.

              Edit: http://www.audiclub.fi/audifinns/vie...ol%E4mmittimen

              Comment


              • #8
                Reikä keskelle ja lähtee nätisti naputtelemalla ulospäin koukun kanssa. Älä vaan koita saada kääntymään koputtelemalla nurkasta, audin valussa proppu lepää olaketta vasten.

                Comment


                  #9
                  Itse otin ihan oikealla ulosvetimellä ja oli muuten niin tiukassa ettei muulla tavalla olisi niin ahtaasta kolosta lähtenytkään.

                  Comment


                  • #10
                    Näytti suosittelevan tuota toista reikää edestäpäin tuo defan nettisivu. Kuitenkin asennuspapereissa oli piirros startin vieressä olevasta vastuksesta, joten siihen sen iskin. Sain oikean ulosvetäjän lainaa, niin lähti helposti se tulppa irti.
                    Lueskelin noita ilmausohjeita ja ongelmia muilta, niin saas nähdä miten äijän käy, kun tuon nippuun laitan. No toivotaan parasta.
                    Kiitos vinkeistä.

                    Comment


                    • #11
                      on se niin vitun väärin ku meikäläinen asennutti pirun kalliin eberin juuri sen takia ku luulin et ei lohkista saa. ylivieskan anttiroikolle vein lohkis asennukseen niin soittivat melkeen heti perään et ei onnistu ku lähtee joku putki siittä lommista mihin lohkis pitäs laittaa. tästä siis 2.5 vuotta jo aikaa ja onhan se polttoainelämmitin aivan mukava lisävaruste.

                      Comment


                      • #12
                        Enpä osaa pikkukorisesta enempää sanoa, mutta AAN:ssä toinen proppu edestäpäin.
                        Niinhän siinä ohjeessa lukee, että toinen proppu edestäpäin, mutta mulla jouduttiin laittamaan ensimmäiseen proppuun edestäpäin, kun toisen propun edessä on jotain öljypytkia tms.

                        Comment


                        • #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja aapo
                          on se niin vitun väärin ku meikäläinen asennutti pirun kalliin eberin juuri sen takia ku luulin et ei lohkista saa. ylivieskan anttiroikolle vein lohkis asennukseen niin soittivat melkeen heti perään et ei onnistu ku lähtee joku putki siittä lommista mihin lohkis pitäs laittaa. tästä siis 2.5 vuotta jo aikaa ja onhan se polttoainelämmitin aivan mukava lisävaruste.
                          Olisi sen saanut laitettua toiseenkin päähän konetta, (olisikohan ollut 1 tai 2:n reikä) mutta olisi vaatinut varmaan öljynsuodattimen ja ehkä myös suodattimen jalan pois edestä ottamista. Ilmastoinnin kompura olisi varmaan kans pitänyt siirtää pois edestä.
                          Kattelin, että ei jaksa alkaa repimään kaikkea irti ja laitoin sinne helpompaan paikkaan. Ei oikein innostanut vanhoja ilmastoinnin putkia taivuttelee, ettei rapsahda poikki. Nehän on vissiin lähes ilmaisia?

                          Comment


                          • #14
                            niin soittivat melkeen heti perään et ei onnistu ku lähtee joku putki siittä lommista mihin lohkis pitäs laittaa.
                            Onko uudemmassa lohkossa sit turbon jäähdytysnesteen paluu erilailla(=eri lommissa) kuin vanhemmissa 3B?? Kyllä siellä pitäis vielä kaksi mahdollista paikkaa olla,lommien puolesta.

                            Comment


                              #15
                              Ihan vastaavat mahdollisuudet on 3B/ABY/ADU. AAN:ssä on erilaiset koneen korvat ja jutut, joten siinä eri proput.

                              Comment


                                #16
                                On siellä koneen etupäässä yksi vapaa paikka. Sitä vaan ei pääse näkemään saati käpistelemään irroittamatta jonnin verran osia.

                                Comment


                                • #17
                                  Olisi eilen muuten saanut paketin nippuun, mutta se pienempi jäädytin unohtui korjata. Pois ottaessa katkesi pari hyvin ruostunutta pulttia, niin piti niitä korjailla.
                                  Ilmeisesti suomen oloihin hieman turha koko jäähdytin. Ajattelin jos rosteriputkesta tekisi siihen semmoisen kierukkaputken. Pääsisi yhdestä turhasta hapettuvasta komponentista eroon.
                                  Kennon kunto kun ei ole enää mikään järjin hyvä.
                                  Onko kukaan poistanut tuota jäähdytintä/korvannut sitä jollain muulla?

                                  Comment


                                    #18
                                    Monetkin. Letkut kun tulppaa eikä viritä mitään putkea niin ei pääse varsinaisen syylärin ohi virtaamaan kuumaa.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Auto on jälleen ajossa ja lämmintäkin tulee koppiin paremmin kuin ennen. Lämmöt nousee nyt hyvin ja kulutuskin tippui aika kivasti, kun uusi termari pitää lämmöt kohdillaan.
                                      Onneksi lueskelin tuosta ilmauksesta, niin sai semmoisessa jyrkähkössä ylämäessä ilmat pois systeemistä.
                                      Tuli siinä samalla lievä etenemistestikin tehtyä. Oli semmoinen metsätie, jota tietysti ei ollut aurattu. Hyvin tuntuu tuo nelikko kolaavan pienet lumet pois tieltään. ;)

                                      Comment

                                      Working...
                                      X