Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 laturi 120A vs 90A

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B5 laturi 120A vs 90A

    Eilen jätti pari kertaa latauksen merkkivalon palamaan käynnistäessä; eka kerralla uudelleen käynnistys korjasi asian, toisella pieni kierrosten nosto. Hiilien hiipumiseen tuo kai viittaa. Kun mittarissa on 280tkm, lienee koko laturin vaihto järkevä toimenpide, mistä päästään kysymykseen:

    Alkuperäinen laturi on (varustekoodin mukaan) 120A, kaupasta löytyisi hyllystä 90A laturi mutta pärjääkö sillä? Potilas on A4 vm 2000 1.8 (AVV), ilmastoinnin ja lämpiävien peilien lisäksi ei hirveästi "mausteita" löydy.

    Toisaalta, Motonetin listaus näyttäisi noita olevan jopa 70A laturilla.

  • #2
    Pärjää 90A laturillakin, mutta tyhjäkäynnillä voi latausjännite jäädä kesähelteillä vähän pieneksi. Itse laitoin vianhaun takia testiksi A6 C5:seen 90A laturin kun semmoinen sattui löytymään hyllystä. Kesäkuumalla flekti ja puhallin siinä vie niin paljon sähköä että alle 1500rpm ei laturissa virta riitä, 120A laturilla en muista tämmöistä efektiä olleen. A4:ssa kyllä on varmaan kertaluokkaa pienemmät sähkölaitteet, että voi toimiakkin moitteetta.

    Comment


    • #3
      Tuohon on hiilien vaihto niin helppo juttu että en edes miettisi muuta. Parin euron panostuksella kuntoon.

      Comment


      • #4
        Väärä tapa "korjata" loppuun ajettua laturia uusimalla vain hiilet. Hetken päästä olet taas tienposkessa ja hinauksen hinnalla olisi ostanut uuden laturin.

        Laita sellainen laturi mikä siellä ennestäänkin on.

        Comment


        • #5
          -No kannattaa ainakin tarkistaa liukurenkaiden kunto ennen kun hiiliä alkaa uusimaan, ja tietysti laakeritkin voi olla valmiit joten niitäkin vois vähän kuulostella ensiksi -kaikkihan noi voi sitten tietysti uusia jos siinä kunnossa ovat ja harrastaneisuutta riittää mutta kannattavuudesta en tiedä.

          Comment


          • #6
            Kiitokset kommenteista! Jep, olisi voinut vaihtaa hiilet ja laakerit ja sorvauttaa liukurenkaat... Tässä on kyseessä huushollin ainoa auto, jonka pitäisi olla käytettävissä taas maanantaina, joten hain sen 90A laturin ja koetan huomenna äpästellä sen paikalleen :) Eivät kaivanneet vaihtolaitetta, joten ehkä tuon vanhan voisi kunnostella sitten ajan kanssa.

            Comment


            • #7
              Mittaas jännite ennen ja jälkeen laturin vaihtoa.B5 korikin alkaa olla sitä ikäluokkaa että en ihmettelis vaikka akun kenkä/latauskaapeli olisi hapettunut niin että ei enään lataa kuten itsellä kävi A8 kanssa.Laturin vaihto ei korjannut tilannetta.Akunkengän ja kaapelinpätkän vaihdolla korjaantui.

              Comment


              • #8
                Hyvä pointti. Pitääpä tarkistaa tuo.

                Comment

                Working...
                X