Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 2.8 v6 vm.2000 ESP ja ABS valot palaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A6 2.8 v6 vm.2000 ESP ja ABS valot palaa

    Moro!
    Tämmöne ongelma autossa ko auton laitttaa käyntiin, niin kolme kertaa piippaa ja ajotietokoneessa vilkkuu punainen huutomerkki. Jotain siinä abs:stä sanotaan mutta vikaa ei löydy. Ajossa välillä taas auto nytkähtää vähän ja auto pelaa täysin normaalisti. Sitä tapahtuu harvoin.
    Kaikki anturit on käyty mittaamalla läpi ja ABS boksi vaihdettu. ABS boksiin ei vikakoodin mukaan saa yhteyttä. Mistä tähän osaa hakea vikaa vielä?

  • #2
    Saman ilmiön saa toimivassa autossa aikaan poistamalla ABS:n sulakkeen. Kai se on ehjä? (Onko jotain kätevää konstia varmistaa ABS-boksin asianmukainen virransaanti?)

    Comment


    • #3
      Joo sulakkeetki on moneen kertaan katottu ja ehjäksi todettu

      Comment


        #4
        ABS boksi vaihdettu.
        Vaihettiinko käytettyyn? Jos vaihdettiin käytettyyn, niin ne kaikki Bosch 5.3:set hajoaa jossain vaiheessa. Kannattaa korjauttaa, on halvempaa ja kestävämpää.

        http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=109030

        Comment


        • #5
          Onko manuaali? Vaihelaatikon kupeessa on pyörintänopeus anturi joka saattaa olla syyllinen myös. Vikakoodilla ilmoittaa tuosta anturista, jos pääset lukemaan jossain.

          Comment


          • #6
            Kyllä on manuaali. pitääpä tutkia nämä asiat! Kiitos tähänastisesta jo :)

            Comment


              #7
              ABS boksiin ei vikakoodin mukaan saa yhteyttä.
              Yksikkövikaan nämä oireet viittaa.

              Korjaus: eipä viittaakaan, koska otsikon mukaan yksikössä ESP.

              Vikakoodi tänne näytille, niin annetaan parempi arvaus.
              Viimeksi muokannut amalin; 12.11.2014, 09:27.

              Comment


              • #8
                Nyt on käyny pörhöllä mutkan ja viat luettu. Absin kohdalla kertoo että ohjainyksikön koodaus virheellinen.
                Ja joku kulma-anturin kohdistus tms. On tekemättä. Mitähän tämä tarkoittaa ja miten kohdistus tapahtuu?

                Comment


                  #9
                  Ihan perusjuttuja mitä pitää tehdä ohjainyksikön vaihdon yhteydessä:

                  http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...28Bosch_5.7%29

                  Ompas tässäkin taas tehty paljon turhaa työtä ihan perusasioiden takia.

                  Comment


                  • #10
                    No nyt on auto kunnossa. Kauan vikaa etsittiin ja lopulta vika löytyi ilmamassamittarista joka oli rikki. Kiitos taas kuitenkin kaikille! ??

                    Comment


                      #11
                      Siitäkin oli varmaan vikakoodi.

                      Comment


                      • #12
                        Pörhöllä ne sen vian löysi :D

                        Comment


                          #13
                          Oikeat diagnoosivälineet helpottaa kummasti vianhakua ja vähentää turhaa työtä.

                          Comment

                          Working...
                          X