Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lämpeämis ongelmat

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Lämpeämis ongelmat

    Mul on Audi 80 1.8E vm.88/89.
    Lämpeämisen kanssa siis ongelmia.Lämmöt kyllä näyttää olevan normaalit,mutta ei oikein kunnon lämmintä puhalla.Vaihdettii tuossa kuukausi sitten kenno tuohon audiin.
    Auto on joskus tuotu suomeen yk-joukoista.

    Missähän vika vielä mahtaa olla?Onko mitään eroja lämmityslaitteissa?

  • #2
    Onkos termostaatti vaihdettu milloin? Ilmaa jäähdytys järjestelmässä?

    Comment


      #3
      Ilmaa järjestelmässä, joten vesi ei kierrä kunnolla kennossa. Ilmaus auttanee...

      Comment


        #4
        lämpeämis ongelmat...

        termostaatti on nyt tuossa syksyllä vaihdettu...Termari on ilmeisestikin vain tarvike mallia....

        Viel sitte tyhmänä kysymää et kui tää ilmaus tapahtuu? xD

        Comment


          #5
          Toivottavasti ei haittaa että hieman lainaan tätä threadia 8)

          Auto siis 1.6 Sportback ajettu 15 000km.
          Lämmöt eivät nouse kuin tuonne 70 tienoille, jonka jälkeen auton lämpeneminen erittäin hidasta, varsinkin näillä pakkasilla. Kaupunki ajossa tuo 70 on aivan maksimi ja liikenne valoissa sekin tippuu.. Pitemmällä matkalla saattaa lämmetä tuonne 90 tietämiin mutta ei tuota viivaa ikinä tavoita, sittenkin pysähtyessä tippuvat nopeasti tuonne 70 tietämille.
          Onko uuden auton sisällä todella tarkoitus olla kylmä, vai pitäisikö huolestua?

          Comment


          • #6
            Ei kait siinä termostaatissa vika oo, kun kerran lämmöt kuitekin normaal.
            Ilmausta vaan...

            Comment


            • #7
              Kuulemma FSI-koneet ovat aika dieselmäisiä lämpöominaisuuksiltaan..

              Comment


                #8
                Ei A3:a tuoda Suomeen 1.6 FSI:llä.

                Comment


                • #9
                  Tuohon jäähdytysjärjestelmän ilmaamiseen....kättä pidempää löytyy paljon vaikka hakusanalla "ilmaaminen".
                  Kyseessä on siis jäähdytysjärjestelmän sopukoihin mahdollisesti muodostuneitten "ilmataskujen" poistamisesta. Jos tällainen tasku jää järjestelmään, jäähdytysneste ei kierrä normaalisti->pahimmassa tapauksessa tulee kuumenemisongelmia niissä osissa konetta missä jäähdytysnestä ei pääse kiertämään.

                  Yleisvinkki: Aja moottori "lämpöiseksi", parkkeeraa auto (kone käynnissä koko ajan) johonkin ramppiin tai mäkeen niin että auton keula on ylämäkeä kohden.....ilmataskun pitäisi tässä tilanteessa ajautua ylimpään kohtaan (eli syylariin)->tätä kautta paisuntasäiliöön. Jäähdytysnesteen lisääminen tässä auton asennossa pitäisi poistaa mahdollisen ilmataskun.
                  Ongelmana on se jos lämmöt eivät nouse tarpeeksi, eikä termostaatti auken avatakseen kaikki kanavat...ai niin, lämmitys pitää laittaa täysille, jotta varmistuu jäähdytysnesteen kierto myös lämmityslaitteen kennolle.

                  Comment

                  Working...
                  X