Moi!
Autona Audi A6 2.0 tfsi vm 2007 226 tkm ajettu. Tänään töihin ajaessa syttyi laturin vikavalo mittaristoon. Valo paloi kerrallaan 10 sekunnista pariin minuuttiin ja sammui sitten. Tämä toistui n. 5 kertaa. Aamulla täällä oli melkoisen kostea keli. Iltapäivällä valo ei syttynyt enää ajon aikana, käynnistettäessä normaalisti.
Tutulta huoltamolta kysyin - sanoivat vian olevan melko varmasti laturissa. Laakkoselta sanoivat, että vika voi olla laturissa, hihnassa tai sitten kosketushäiriössä. Toinen nyrkkipaja arvioi viaksi myös laturin.
Laturin hinta oli vaan melko suolainen - paikasta riippuen 400-500 euroa. Mitä te tekisitte, seuraisitte, että syttyykö valo vielä, vai ajaisitteko suoraan huoltamolle ja sammuttaisitte valon seteleillä? Taustaa sen verran, että talouden autojen erilaisia vikoja on aiemmin korjattu monella eri huoltamolla (myös Laakkonen) metodilla "ei me mitään vikaa löydetty, mut vaihdettiin nyt sitten osa x ja hintaa 400 euroa". Ja sitten sama uudestaan. Ja uudestaan. Eli onko tuo laturin valon syttymisen syy aina laturissa, vai voiko joku kosketushäiriökin sen sytyttää? Osaavatko korjaamolla etsiä vian, vai alkavatko taas vaihtaa osia summanmutikassa?
Autona Audi A6 2.0 tfsi vm 2007 226 tkm ajettu. Tänään töihin ajaessa syttyi laturin vikavalo mittaristoon. Valo paloi kerrallaan 10 sekunnista pariin minuuttiin ja sammui sitten. Tämä toistui n. 5 kertaa. Aamulla täällä oli melkoisen kostea keli. Iltapäivällä valo ei syttynyt enää ajon aikana, käynnistettäessä normaalisti.
Tutulta huoltamolta kysyin - sanoivat vian olevan melko varmasti laturissa. Laakkoselta sanoivat, että vika voi olla laturissa, hihnassa tai sitten kosketushäiriössä. Toinen nyrkkipaja arvioi viaksi myös laturin.
Laturin hinta oli vaan melko suolainen - paikasta riippuen 400-500 euroa. Mitä te tekisitte, seuraisitte, että syttyykö valo vielä, vai ajaisitteko suoraan huoltamolle ja sammuttaisitte valon seteleillä? Taustaa sen verran, että talouden autojen erilaisia vikoja on aiemmin korjattu monella eri huoltamolla (myös Laakkonen) metodilla "ei me mitään vikaa löydetty, mut vaihdettiin nyt sitten osa x ja hintaa 400 euroa". Ja sitten sama uudestaan. Ja uudestaan. Eli onko tuo laturin valon syttymisen syy aina laturissa, vai voiko joku kosketushäiriökin sen sytyttää? Osaavatko korjaamolla etsiä vian, vai alkavatko taas vaihtaa osia summanmutikassa?
Comment