Niin kun tuo muka fiksu lämppäri/ilmastointilaite aina säätää itsestään itseään kovemmalle kun moottorin lämpötila nousee, niin onko mitään keinoa "lukita" puhallin puhaltamaan jollain tietyllä nopeudella? Aina sama virsi kun kylmällä (no piuhalämpimällä) autolla lähtee ja laittaa puhaltimen puhaltaan noin 2/3-teholla, niin eikös kohta jo puhalla täysiä. Sitten säätö takaisin 2/3 ja kohta taas täysillä ärr. Haluaisin itse päättää kuinka kovaa puhalletaan!
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 B5 lämppärin puhallus
Collapse
X
-
Jep, kiva tuo automatiikka. Ei tarvitse itse ajatella enään mitään.
Itselläni lämmityslaitteen puhallus kyllä tottelee B5:sessa, kun vähennän sieltä miinus- painikkeesta metelin huumatessa ajonautintoa, jolloin se pomppaa manuaalitilaan. Siellä se pysyy niin kauan, kunnes sen taas kuittaa "auto"-napilla. Tämä kenties jo tuttua sinulle? Tällöin tosin lasit alkaa keräämään pakkasella jääkukkasta ikkunaan turistiluokassa.
Minkäslaisia lämpötiloja olet paneeliin asetellut? Itse naputtelen lähtiessä noin +17 astetta, jolloin
masiina ei heti ala epätoivoisesti kuumentamaan hyttiä hirvittävällä puhalluksella ja metelillä. Yksin ajaessa vähempikin lämpö riittää, sillä talvellahan siellä yleensä istutaan matkasta riippuen talvivaatetus päällä.
Tuntuu huimalta istua jonkun kyydissä, joka yrittää lämmittää matkustamoa lähelle + 30 astetta. Ensin hitonmoinen meteli, jalat palaa, paita kastuu, lattiamatot lainehtii ja tuloksena kasvihuoneilmiö.
-
Kyllähän tuo lämpötila on HI kun auton käynnistän. Vaikka säädän puhaltamaan sitä tietyllä teholla ja lämppäri siirtyy manuaalitilaan, niin kyllähän se kuitenkin sitä puhallustehoa lisää sitä mukaa kun auto lämpenee. Sitä ihmettelinkin, että minkälainen manuaali se semmonen on joka itsestään kuitenkin säätää puhallustehoa. Kun lämpötilanäytön saa "koodattua" vaikka nopeusmittariks, niin luulisi löytyvän joku kikka millä manuaalin sais.. no manuaaliksi!
Pyrin siihen että sais hytin mahdollisimman nopsaan lämpöseks ja sitten vähennän lämpötilaa. Vaikka siihenhän se automatiikkakin varmaan pyrkisi pienemmilläkin lämpöasteilla. Saako siihen näyttöön edes noin pieniä lukemia kun +17? En nyt muista mikä se alaraja on, mutta eikös se noilla nurkilla ole jo LO. Harvemmin tulee itse muuten käytettyä noita penkkigrillejä. Tuntuis että rattilämmittimestä ois useammin hyötyä, kun hanskojen kanssa ajaminen tuntuu niin kankeelta :).
Comment
Comment