Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Jälkiasenteinen VAG-parkkitutka

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Joo, helma on näköjään tyyppikohtainen ja vaihdettavissa, hinta n. 40,-. Parkkitutkan antureille on reiät upotusten kera = siisti eikä antureita tarvi maalata.

    Sitten onkin vuorossa seuraava kysymys:

    Sopiiko cobran anturi audin helman orggisreikään?

    Comment


      #32
      VAG-COMilla muuten näkee jokaisen anturin matkan "esteeseen" senttimetreinä. Omassa autossani, kun on tietokone asennettuna, niin joskus tullut tuota katsottua.

      Yhtäjaksoinen piipityshän alkaa kun matkaa "esteeseen" on 30cm jäljellä. Joskus pakiti niin kauan, että yksiantureista näytti 5 cm, sitten ei enää uskaltanut pakittaa. No autosta noustuani ja tilanteen tarkistettuani, takana olevaan autoon oli ehkä oikeesti juuri sen 5cm matkaa... Oli kyllä oma auto se takana olevakin auto, joten ei siellä mikään ferrari ollut koekaniinina.

      Pitäisi olla vaan sellanen yksinkertainen ohjelma, jolla saisi näytölle noi tutkien etäisyydet helposti, tuolta VAG-COMista niitä ei jaksa aina kaivaa.
      Viimeksi muokannut Killeri; 17.9.2023, 14:49. Perustelu: Viesti palautettu.

      Comment


      • #33
        Bilteman halpistutkasta semmoisia kokemuksia että muuten OK, mutta sateella ja sateen jälkeen piipittelee joskus omiaan. Ei jaksa käydä vaihtamassa, kun on niin kova vaiva raksia irti. Ja seuraava on kuitenkin ihan yhtä huono.

        Eli voisin suositella hieman paremman (=kalliimman) hankkimista. Tämä taisi olla 29 Euroa.

        Comment


          #34
          Pitäisi olla vaan sellanen yksinkertainen ohjelma, jolla saisi näytölle noi tutkien etäisyydet helposti
          Noinkohan joku Malinen esimerkiksi ottaisi seuraavaksi projektiksi... :D

          Comment


            #35
            Noinkohan joku Malinen esimerkiksi ottaisi seuraavaksi projektiksi... :D
            Juu, Mulla on tossa vähän laajempi projekti, jossa jo luen Bilteman parkkitutkan dataa Nokiasta revittyyn LCD-näyttöön. Sieltä tulee ulos sarjamuotosta dataa, jossa on kaiun saavan anturin tunniste ja etäisyys.

            Comment


              #36
              Mitenkähän tuo Audin Parktronic eroaa näistä jälkiasennustutkista?

              EDIT: Näyttäisi tuo originelli Parktronic olevan Valeon tekele.

              Comment


              • #37
                Alkuperäishelman reiän halkaisija on 22,5 mm. Cobran anturin ulko-osan halk. 25 mm. joten kokonaan sisään ei sitä saa. Helmassa oleva kotelo on putkimainen, joten se on joko sahattava kokonaan pois, tai sitten anturi on kiinnitettävä muuten. Kumiletkulla tms.

                Comment


                  #38
                  Audi A4 avant, peruutustutka

                  Tiedän, että asiasta on paljon keskustelua foorumilla, mutta...

                  ..olen ajatellut asentaa pysäköintitutkat (mahd. eteen ja taakse). Onko Audissa valmiina joitain johtosarjoja joillekin tietyille merkeille ja jos on, niin mistä kyseistä mallia voisi ostaa? Kysyessäni Laakkoselta hintoja, kerrottiin että alkuperäisen asennushinta oli n.250? (taakse) ja tarviketuotteen hieman kalliimpi kun joutuu tekemään enemmän sähkötöitä.

                  Esim. Cobra vs. Biltema -onko hinnan erolle vastinetta? Onko Cobrassa jotain selkeästi parempaa?

                  Comment


                  • #39
                    Mä laitoin Cobran taakse samalla kun vetokoukun asentelin. Johdotuksessa ei ollut mitään erikoista, pakkivalolta ryöstettiin käyttöjännite tutkalle. Muista merkeistä ei ole kokemuksia ja mitään pahaa sanottavaa Cobrasta puolen vuoden käytön jälkeen ole.

                    Comment


                    • #40
                      Minä laitoin Bilteman viime kesänä, eli vuoden ollut nyt käytössä. Sahköt oli tosi helpot, virtaa peruutusvalolta, ja maata jostain. Asennusta varten paketissa oli mukana oikean kokoinen pora, jolla reikien teko muovipuskuriin oli helppoa.

                      Laite on toiminut OK, lukuunottamatta sitä että joskus sadekeleillä ja talvella keleillä jolloin lumi tarttuu perään, piipittelee omiaan. Samaa vikaa tuntui olevan quattro-tourilla tyypitetyllä uudenkarhealla S6:llakin, joten tämä lienee pelkästään ominaista peruutustutkille? Bilteman laitteessa on lisäksi ominaisuutena pieni vingahdus kun virta laitteelta häviää (otettaessa pakki pois päältä). Tämä ei ole itseäni häirinnyt.

                      Comment


                      • #41
                        Tässä haaveilen itse että kun nykyinen jonain päivänä vaihtuu farkkuun on sinne vaan askarreltava kyseinen keksintö.
                        Kyllä sitä ilman on pärjätty nykyisellä mutta farkku on farkku...ja naiset naisia:)
                        Joo muijani takiahan mä vaan....

                        Comment


                          #42
                          Itselläni on tehtaan tutka kiukutellut silloin tällöin. Takaa on kolme neljästä anturista vaihdettu takuusen yksi kerrallaan. Nyt taas toimii. Keulassa on ollut ok. Seuraavaan autoon en välttämättä tuollaista tilaa. Ellei nyt pakosti jossain varustepaketissa mukana tule...

                          Comment


                            #43
                            Onko Audin orkkis tutka Cobran valmiste tai samanlainen..jääkö anturit pintaan, vai uppoakoo siististi puskurin tasalle? Peruutustutka toimii kaiketi, kun lyö pakin päälle, mutta onko etututkan toiminnasta kokemuksia?

                            Comment


                              #44
                              Ainakin B5 Avantissa tutkan anturit ovat takana puskurin alalipassa, pinnan tasolla. Ei siis mitään ulkonevia osia.

                              Etu+takatutkat jälkiasenteisina toimivat yleensä siten, että peruutettaessa molemmat tutkat päällä, jarrulla saa etututkan päälle noin 10 sekunniksi myös eteenpäin ajettaessa.

                              Comment


                                #45
                                Parkkitutkan asennus

                                Hyllyssä on ollut jo pitkään Valeon Beep&Park Display 8 Front/rear parkkitutka. Vielä ei ole oikein ollut aikaa heittää tuota paikalleen, mutta emännän jatkuva motkotus mukamas auton hankalasta parkkeerattavuudesta on taas nostanut tuon projektin prioriteettia. Lisää intoa tuohon antaa se, että kummankin pään puskurit on juuri maalattu...vähentää hiukan noiden uusien kolhujen mahdollisuutta.

                                Hommahan on sinänsä helppo, puskurit pois, hiukan merkkausta, muutama reiän poraus ja itse vaikein homma on vetää nuo piuhat edestä ja takaa nätisti eli lyhyesti sanottuna puoli autoa pitää riisua. No ei isompi juttu tuokaan, sillä tuo on jo tehty muutamaan otteeseen.

                                Kysynkin, että onko muilla kokemuksia asiasta? Jotain mitä tulisi ottaa huomioon?

                                Comment


                                  #46
                                  Ne anturit kannattaa asentaa mahdollisimman pystysuoraan pintaan, varmaan siellä asennusohjeessa neuvotaankin toleranssit asennolle.

                                  Laittelin yhteen vetokoukulliseen Sharaniin tutkan mutta keskimmäiset anturit jäivät liikaa alaviistoon kun koukun takia ei ollut muualla tilaa, nyt hälyttää liian herkästi esim pihan kallistuksesta.

                                  Comment


                                    #47
                                    Tuota kallistusta hiukan mietinkin. Vakoilin noiden anturien paikkoja 8:sta jossa nuo on jo tehtaalta paikoillaan, mutta vielä en ole löytänyt tuota vanhaa mallia 8:sta jossa olisi edessäkin parkkitutka. Riittävän tasaisia paikkoja löytyy, mutta onko takana esim jotain alumiinirakenteita tukina? Anturit on matalia, mutta jonkin verran pitää olla tilaa jotta piuhat sun muut mahtuu..

                                    EDIT: Jeps ohjeissa tuo max kulma on 5 astetta....
                                    Viimeksi muokannut Jari74; 3.2.2008, 14:44.

                                    Comment


                                    • #48
                                      A6:een ostin uuden puskurin alahelman, jossa on alkuperäiset anturien paikat ja kiinnitin Cobran anturit siihen. Kulmat oikeat ja hyvin toimii.

                                      Comment


                                        #49
                                        Entisessä 6:ssa oli tutkat edessä ja takana. Takana nuo oli tosiaan sellaisessa erillisessä lipassa, mutta 8:ssa ne on itse puskurissa eli joutuu porailemaan.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Tuollaisen sähkömagneettisen sarjan hankin lötköön, johon en halua porailla reikiä. "Laboratorio-olosuhteissa" vaikutti toimivalta, vaikka suuri epäilys olikin. Caravellessa on ultraäänitutkilla toimiva halppisversio.

                                          Comment


                                            #51
                                            Tämä aihe alkaa olemaan taas ajankohtainen, joten jatketaanpa sitä hieman.
                                            Uteliaisuuttani pengoin hieman alkuperäisen parkkitutkan schemaa ja näyttää sille, että sen keskusyksikköön liittyy L-linja (tai K-linja, vuosimallista riipuen), CAN BUS Low ja High, nopeussignaali mittaristolta, peruutusvaihteen valokytkimeltä karva, joku Multi-function switch (mikähän lienee) ja yllättäen takasumuvalolta johto Cut-out -toimintoon.

                                            Olen harkinnut laittaa Cobran Park Masterin A6:een joten kysymys kuuluu; onko kukaan laittanut Cobraa autoonsa siten, että se on integroitu samalla tavalla kuin alkuperäinen parkkitutka?

                                            Comment


                                            • #52
                                              Eikös parkkitutkan asennus onnistu aivan hyvin siihen takapuskurin alahelmaankin? Näköjään joissakin audeissa on siihen laitettu. Mittailin hieman, ja alahelman yläreunaan on maasta 50cm. Eikös tuo alahelma ole melko helppo irroittaa ja heittaa anturit siihen? Ettei tarvitsisi koko puskuria irroittaa, säästyisi paljon rahaa ja aikaa.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Tänään tuli sitten ähellettyä eikä siitä mitään tullut. Tuo takapuskurin alahelma on vissii sillai kiinni että pitäs kaikki verhoilut irroittaa takakontista.
                                                Sivuverhoilut lähtivät kun uskalsi käyttää riittävästi voimaa. Kovaa riuhtomista niin lähtee...

                                                Ihmettelin tuota parkkitutkaa. Otin sille virrat pakkivalolta ja musta johto maihin. Sitten yksi anturi kiinni yksikköön ja näyttö päälle. Näyttöhän tässä on langaton mutta tupakansytyttimeltä ottaa virtansa. Niin anturi kädessä sitten ihmettelin miten se piippailee. Ei tuohon oikein järkeä saanut, piippaili vähän miten sattui, yritin pitää sitä jonkin lähellä tms. mutten saanut mitään säännönmukaisuutta siihen. Pitääkö nuo anturit olla puskurissa kiinni että ne toimivat vasta oikein/kunnolla? Itse en niitä vielä ehtinyt laittaa puskuriin kiinni, ajattelin testailla ensin toimivatko. Sama homma joka anturilla. Näyttö välillä piippasi jotain ja joku lukema tuli...
                                                Viimeksi muokannut Olmi; 16.11.2008, 22:27.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Anturit kiinni puskurin alahelmassa ja setti toimii, mutta anturit ovat liikaa alaviistoon vaikka käytössä on ne alusrenkaat jotka mukana tulivat. Tuo alalippa on sen verta kaareva että täytyisi keksiä jonkinmoinen ratkaisu tuohon. Tulkitsee nyt maata kun liikaa alas näyttävät. Vieläkö tässä joutuu uuden alalipan ostamaan prkl. Olisko jollain ehdottaa jotain viisasta?

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Oletko kysellyt koneistamoista hintaa tommosille rinkuloille jossa olisi vähän jyrkemmät kallistukset?

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Enpä ole kysynyt. Nuo nykyset on ihan muovia. Yksi mahdollisuus tietty olis muokata noita nykyisiä, mutta voi olla että sitten ne vasta pilalla onkin. Muokkausvarakin on aika pieni. Yläpuolelta ohennusta.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Asenna itse peruutustutka

                                                        Tarkoitus olisi itse asentaa Cobran ParkMaster -peruutustutka. Onko kellään kokemusta sen asentamisesta Avanti -06:een? Ottaako kyseinen tutka häiriötä vetokoukusta? Miten puskuri on kiinnitetty (kuinka monella ruuvilla)?

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Menee hieman ohi, sillä asensin itse edelliseen Passatiini peruutustutkan. Autossa oli juurikin kiinteästi asennettu koukku, eikä se siinä ottanut häiriötä eikä tutka "nähnyt" koukkua. Tietysti peruuttaessa peräkärryn kanssa piippasi aina, mutta siinä mallissa ei asialle voinut mitään.

                                                          Nyt kun audiin asennettiin irroitettava vetokoukku, niin siinä sähköt on niin viisaasti vedetty, että ei piippaa kun kärry on perässä (Audin sähkösarja koukussa).

                                                          Asennus oli itsessään helppo:
                                                          Teippi puskuriin (tai minä vedin reiät puskurissa olleeseen mustaan muovilistaan) ja siihen mitataan paikat. Reikäporalla reikä ja anturi johtoineen sisään. Johdot vedin siten puskurin takana nippusiteillä kiinni ja valmiista läpivientikumista johdot sisään. Passatin perässä oli parikin käyttämätöntä valmista läpivientiä, josta valita.
                                                          Puskuria en ottanut irti, pohjamuoveja vain piti pari irroittaa, jotta ylettyi rei'istä roikkuviin anturin johtoihin.

                                                          Kaapelit sitten ryöstäjällä kiinni peruutusvaloon ja kaiutin hattuhyllyn pohjaan ääntä päästelemään ja johdot siististi piiloon. Hyvin toimi.

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Onko kenelläkään kokemusta Meta Targapark peruutustutkasta?

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Tuli asennettua tuo Meta Targapark. Käyttökokemuksia ei vielä ole, mutta asennus oli kieltämättä helppo. Farkussa oli tosin melkoinen homma saada piuhat vedettyä luukusta, mutta sinänsä mitään vaikeeta ei hommassa ollut. Kunhan käyttökokemuksia kertyy, niin yritän muistaa raportoida.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X