Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 4F, ACC:n disablointi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 4F, ACC:n disablointi

    Suomessa liikuttaessa kyseinen varuste on käyttökelvoton ja moottoritien vasentakaistaa käytettäessä jopa hengenvaarallinen, ainakin kyydissä oleville lapsille joiden niskat eivät tykkää kun pellikan mummut oikealta kaistalta kiilaa eteen.
    Testailin jo pikaisesti VCDS:llä koodailla tuota ihanuutta pois käytöstä mutta sain koko vakkarin delaamaan.
    Löytyiskö täältä apu kuinka muuttaa tuo normaaliksi vakkariksi, ilman etäisyystunnistinta?

    Autona vm.2010 A6 4F avant

  • #2
    Ihan loistava kapistushan tuo on, kun osaa vaan "hiukan" ennakoida. Olisikohan tästä apua? Channel 001
    http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...d_Front_(High)
    Viimeksi muokannut okkim; 13.10.2014, 23:11. Perustelu: Linkki korjattu

    Comment


    • #3
      Osaksi offtopic... Itse ajelen tällä hetkellä vain Saksan motareilla mutta tunnistan kyllä ongelmasi täälläkin. Eikös tässä toimisi se, että säädät etäisyydeksi sen minimin mitä ACC:lle voi säätää koska manuaalisesti sinun pitää se tutkatonkin cruise pudottaa sitten pois päältä jos joku kaistalle tulee? Näin itse ajan, koska jos on se defaulttietäisyys niin se tosiaan reagoi "kaistanvaihtelijamummoihin" liian herkästi. Lyhyimmällä asetuksella mummot eivät uskalla tulla väliin. Tämän defaulttietäisyyden voi koodata.
      Viimeksi muokannut trajanie; 13.10.2014, 20:33.

      Comment


      • #4
        Alkuperäinen kirjoittaja JUSBEN
        Ihan loistava kapistushan tuo on, kun osaa vaan "hiukan" ennakoida. Olisikohan tästä apua? Channel 001
        http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...d_Front_(High)
        Ei ole loistava eikä tuosta apuakaan juuri ollut.
        Tietysti jos tuon ACC:n kanssa samassa varustepaketissa tulisi kristallipallo tai muita ennustajan vehkeitä niin tilanne saattaisi olla toinen :)
        Valitettavasti vaan suomen teillä tämän varusteen kanssa paras ennakointi on jättää se käyttämättä.
        Attached Files
        Viimeksi muokannut okkim; 13.10.2014, 23:12. Perustelu: Linkki korjattu

        Comment


        • #5
          Hyvä laite se on ja toimii mainiosti suomessakin, kun oppii käyttämään. Itsellä ainakin tulee pidettyä aiempaa pidempää välimatkaa edelläolevaan enkä jaksa stressata jos motarilla joku puskee väliin. Kaasullahan sen saa myös ohitettua tilapäisesti näppärästi.

          Comment


          • #6
            Koen että jo ajetut 30tkm olisi riittänyt sopeutumiseen-vaan ei.
            Viikonloppuna kun tuli ajeltua mäntyharjuun ja takaisin niin kyllä välillä säälitti lasten niskat kun auto jarruttelee heti kun pellikanmummu kääntää 100kmh vauhdista micran keulaa ohituskaistalle missä jono etenee 125-130kmh.
            Lisäksi ehkä ihan inan pistää vituttamaan kanssa autoilijoiden puolesta kun jarruvalot vilkkuu em. tilanteissa, ei muuten mutta kaikkihan me tiedämme mitä tälläinen jarruvalojen vilkahdus kesäperjantaiden ruuhkassa nelostiellä tarkoittaa. Mulla vilahtaa jarruvalo ja takana on 2km jonoa, 1km kohdalla se jono pysähtyy sen vilahduksen takia.

            No niin tai näin, palataan aiheeseen miten tän saa pois käytöstä?

            Comment


            • #7
              tuosta linkistä pitää itte laittaa perään ) niin toimii, näkyy muutakin kuin "sivua ei saatavilla".
              Mene ja tiedä vaikuttaako MMI nyt suoraan tuon toimintaan, epäilen että ei, vaan pitäisi itse cruisen ohjainta puukottaa/koodata.
              Toki helppo tapa voisi olla yksinkertaisesti napsasta irti liitin anturilta keulasta (en tiedä kyllä toimiiko normi kruise tämän tempun jälkeen) ?

              Comment


              • #8
                Minä tiedän, ei toimi. Talvella tutka "muurautui" lumesta umpeen eikä vakkari enään toiminut.

                Kesällä testailin siis rattiputken ohjainlaitteelle seuraavanlaisen kikan mutta tällöin tuloksena oli mittaristossa teksti "acc not available" tms.

                0xxxx?x: Board Computer / Cruise Control System (CCS) / Adaptive Cruise Control (ACC)
                0 = No Board Computer - No Cruise Control System (CCS) - No Adaptive Cruise Control (ACC)
                1 = with Board Computer
                2 = with Cruise Control System (CCS)
                3 = with Adaptive Cruise Control (ACC)
                4 = with Board Computer and Cruise Control System (CCS)
                5 = with Board Computer and Adaptive Cruise Control (ACC)
                Viimeksi muokannut dr_ink; 13.10.2014, 22:21.

                Comment


                • #9
                  ACC kytkeytyy moottorin ohjainlaitteeseen, CAN-väylään, rattiakselin ohjainlaitteeseen, mittaristoon ja MMI:n. Jos sen haluaa koodata kokonaan pois täytyy koodaus muuttaa näissä kaikissa ohjainlaitteissa. Sitä en osaa sanoa toimiiko ACC:n viiksi tavan cruiselle koodattuna, uskoisin että toimii.

                  Comment

                  Working...
                  X