Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

MMI äänet hävisivät (A7, 2011) UPDATE: Tulivat takaisin :)

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• MMI äänet hävisivät (A7, 2011) UPDATE: Tulivat takaisin :)

Auto on A7 (2011). Aamulla kun laitoin virrat päälle, radio rätisi. Ajattelin että on huono signaali kun olin vielä hallissa. Ajettuani ulos tilanne ei parantunut. Kokeilin CD:tä ja jukeboksia mutta sama ongelma jatkui. Hetken päästä hävisivät äänet kokonaan. MMI toimii muuten ihan normaalisti ja screeniltä näkee että MMI toistaa kappaleita (kappaleiden sekunnit juoksevat ruudulla).

Ainoa ääni minkä saan tulemaan ulos, joskin hieman rätisten, on navigaattorin "heleä" naisääni.

Olen kokeillut MMI:n buuttausta, mutta ei auttanut.

Mikä voisi olla vialla? Vahvistin?
    Viimeksi muokannut trigy; 10.10.2014, 12:21.

Vikakoodit kannattaa tarkistaa. Mikähän firmware versio siinä MMI:ssä on?

Comment

Kuulostaa vahvistinvialta.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja Ghousti Näytä viesti
        Vikakoodit kannattaa tarkistaa. Mikähän firmware versio siinä MMI:ssä on?
        Mistä näen firmwaren version? Mikäli ongelma on vahvarissa, näkyykö tämä vikakoodien yhteydessä?

Comment

Vahvistinviat ei välttämättä näy vikakoodeissa, ellei ole täysin pimeä.
          Ainakin TT mk2:ssa bosevahvarit tykkää ottaa kondenssivettä sisäänsä ja päätekivet kärähtää. Ei näy vikakoodeissa.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viesti
            Vahvistinviat ei välttämättä näy vikakoodeissa, ellei ole täysin pimeä.
            Ainakin TT mk2:ssa bosevahvarit tykkää ottaa kondenssivettä sisäänsä ja päätekivet kärähtää. Ei näy vikakoodeissa.
            Minä kun en ole hifi-miehiä, enkä siis ymmärrä tuon-taivaallista niistä hommista, jos kyse on mainitsemistasi päätekivistä niin voiko niitä vaihtaa tai vahvaria muuten korjata vai onko uuden hankinta edessä? Ja jos kyseessä on kondenssivedestä, niin aika ikävää on vaihtaa vahvareita aina 3,5 vuoden välein. Eikö näissä vehkeissä (siis autoissa) pitäisi tuo kondenssivesi olla hallinnassa niin että ei käräyttele sähkölaitteita? :)

Comment

Riippuu mikä vahvari sulla siellä on, Bosevahvarin osia mulla on ja olen niitä vaihtanut, mutta A7:ssa voi olla eri vahvari ja eri viat.

Eikö näissä vehkeissä (siis autoissa) pitäisi tuo kondenssivesi olla hallinnassa niin että ei käräyttele sähkölaitteita? :)
              Niinhän sitä vois kuvitella. Käytäntö on jotain muuta.

Toi on sen verran uus, että vois käydä merkkitiskillä ja vedota virhevastuuseen tms. Vahvarin elinikä pitäs olla pidempi kuin 3,5 vuotta. Jonkinlaisen goodwill takuun saattas saada.

Comment

Kävin äsken kokeilemassa josko olisi tapahtunut ihmeparaneminen. Virrat päälle ja vóla! Radio/CD/Jukeboks toimivat moitteettomasti! :)

Aiemmin on kyllä ollut sellaista oiretta että MMI käynnistyy todella hitaasti kun laittaa virrat päälle. Joskus näyttö ei heti tule ylös vaan vasta esim. 10-15 sekunnin kuluttua. Ruutu voi joskus olla 15 sek pimeä ennen kun alkaa toimimaan ja välillä MMI:n valikot ovat aluksi hitaita.

Viittaa softapuoleen?

Comment

Heitän puolimutuna, että gateway jne vikakoodeja löytyy vikakoodien luvussa.

Softavikaakin noissa on. Ainakin kasin MMI joskus harvoin menee vähän sekaisin, mutta buutti on aina auttanut.

Comment

Working...
                  X