Ei löytynyt haulla vastaavaa kysymystä, joten aloitin uuden ketjun.
Eli olen nyt jonkin aikaa ajellut tuollaisella B8 2.0TDi Multitronicilla, ja tuo vakionopeudensäätimen "jarrutus"-toiminto on tietyissä tilanteissa osoittautunut sangen ärsyttäväksi. Kysymys onkin, saako sen koodattua pois? Auton saatuani luin manuskan läpi, mutta en huomannut että onnistuisi MMI:stä ainakaan.
Muutama esimerkki: Mäkisellä tiellä vauhtia hidastetaan turhan aktiivisesti aina alamäessä, joka ilmenee epämiellyttävänä nykäyksenä. Toinen on nopeusrajoituksen vaihtuessa esim 100 -> 80, ja jos alennan vakionopeudensäätimen myös arvosta 100 -> 80, niin vauhti hiljenee myös ärsyttävän nopeasti, tuon "jarrutus"-nykäyksen kera. Kiertotie näille on kytkeä vakkari pois päältä kyseisissä tapauksissa, ja jatkaa/asettaa uusi nopeus kun vauhti on sopiva. Tällöin vauhti myös hidastuu mukavan tasaisesti, ja myös kulutusmittari näyttää nollaa, joten ei myöskään ole mitenkään taloudellinen ominaisuus?
Eli olen nyt jonkin aikaa ajellut tuollaisella B8 2.0TDi Multitronicilla, ja tuo vakionopeudensäätimen "jarrutus"-toiminto on tietyissä tilanteissa osoittautunut sangen ärsyttäväksi. Kysymys onkin, saako sen koodattua pois? Auton saatuani luin manuskan läpi, mutta en huomannut että onnistuisi MMI:stä ainakaan.
Muutama esimerkki: Mäkisellä tiellä vauhtia hidastetaan turhan aktiivisesti aina alamäessä, joka ilmenee epämiellyttävänä nykäyksenä. Toinen on nopeusrajoituksen vaihtuessa esim 100 -> 80, ja jos alennan vakionopeudensäätimen myös arvosta 100 -> 80, niin vauhti hiljenee myös ärsyttävän nopeasti, tuon "jarrutus"-nykäyksen kera. Kiertotie näille on kytkeä vakkari pois päältä kyseisissä tapauksissa, ja jatkaa/asettaa uusi nopeus kun vauhti on sopiva. Tällöin vauhti myös hidastuu mukavan tasaisesti, ja myös kulutusmittari näyttää nollaa, joten ei myöskään ole mitenkään taloudellinen ominaisuus?
Comment