Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Huoltonäytön kuittauslaite

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Huoltonäytön kuittauslaite

    Onko kukaan nähnyt jossain Fixus-ketjun tarvikeliikkeessä "huoltovalon kuittauslaitetta", tuote
    290-A1-403 VAG, josta on juttua yhdellä toisella audifinns-palstalla.

    Yhdessäkään Oulu-Kemi-Roi Fixus-liikkeessä sitä ei ole ja Oulun Tarviketorilta sanoivat, ettei laitetta saa enää Koivuselta.

    Jos joku muistaa bonganneensa ao. laitteen jossain Fixus- tai muun tarvikeliikkeen hyllyssä, vihje on tervetullut!

    #2
    Ei mitään hajua, mutta ei audifinns-palstoja ole kuin yksi.

    Siirsin pois osto-osastolta, koska siellä ei voi höpistä kuin yksikseen.

    Comment


    • #3
      Ja miksi ostaa moinen laite kun huoltoherjat saa muutenkin helposti kuitattua...?

      Comment


      • #4
        Ok, tnx Petri.

        Aki: kerropa sitten miten nollaus tapahtuu!

        Comment


        • #5
          Asiasta on kerrottu tällä foorumilla monta kertaa ja myös käyttöohjekirjasta löytyy ohjeet.

          Comment


          • #6
            Jep, mukailen edellistä vastaajaa. Itse löysin tältä foorumilta searchilla vastauksen kun homma piti hoitaa ja myöhemmin tosiaan ohjekirjastakin ;)
            Mutta tuossa tuo nyt on, jolla omani onnistuin nollaamaan.

            Edit: Olipa sattunut kämmi, elit sanat väärässä järjestyksessä. Korjattu.

            Comment


              #7
              Eikös longlife huollon kuittaamiseen tarvita vähän muutakin kuin mittariston nappulat?

              Comment


              • #8
                Ehkä, mutta miten longlife-systeemi muutetaan normaalliin huoltointervalliin? VAG-Comilla varmaan, mutta onko joku tehnyt?

                Comment


                • #9
                  Jotain tietoa longlifesta tässä.
                  Yritän jossain vaiheessa katsoa mitä ELSA kertoo longlifesta, siitä kun en turhan paljoa löytänyt foorumilta tietoa. Samaten Ross-Tech kertoi hyvin lyhyesti Audin tapauksessa tästä, tai sitten en osannut etsiä.

                  Comment


                    #10
                    Eikös se muutu pois longlifesta silloin kun kuitataan mittariston nappuloista.

                    Comment


                    • #11
                      Jees, ymmärsin ELSAsta että kun huoltovälin nollaa longlife-autoissa mittarin napeista niin tulee automaattisesti käyttöön kiinteät huoltovälit. Jos haluaa pitäytyä longlifessä, pitää välit määritellä VAG-COMilla tai muulla diagnostiikkatyökalulla.
                      Tuo longlifen nollaus kiinteäksi ei menekkään samalla tavalla, kuin esim. mun autossa kiinteiden välien nollaus, vaan:
                      - switch ignition off
                      - press and hold reset button for trip counter in dash panel insert
                      - switch on ignition whilst pressing button
                      - release button

                      "SERVICE!" is displayed after releasing trip recorder button

                      - press clock adjuster knob in dash panel insert within 5 seconds until message is reset to "SERVICE IN 15000 KM"
                      - switch off ignition

                      Näin on eri kanavat kovakoodattu normaalille huoltovälille. Ja noin se pitää jatkossakin tehdä autoissa joissa on mahdollista myös longlife, siis vaikka huoltovälit oliskin kiinteät.

                      Comment


                      • #12
                        Pitää kokeilla. Edellisestä LL-huollosta on 14 tkm, joten kohta voi alkaa harkita. Paitsi, että tuontiauto on nyt "pukeilla" odottamassa sedanin myyntiä.

                        Comment


                        • #13
                          Juu eipä toimi tuo yhdessä em. viestiketjussa mainittu proseduuri, kokeiltu jo kauan sitten! Kuiteskin soitin tänään Koivuselle ja ystävällinen myyjä selvitti mulle, mihin Fixus-liikkeeseen he ovat toimittaneet huoltovalon kuittauslaitteita ja niinpä yhdestä espoolaisesta tarvikeliikkeestä löytyi vielä yksi kapistus. Nyt vaan odotellaan postia. Niin ja huoltokirjassa EI mainita yhtään mitään huoltovalon kuittauksesta.

                          Comment


                          • #14
                            Auts... ...sorry, tuli tuplapostaus.

                            Comment


                            • #15
                              Sillä välin kun kusti polkee, niin voisit aikasi kuluksi kokeilla tätä toista vaihtoehtoa ehkä? Ilmeisesti nimittäin autosi featureihin kuuluu myös longlife.

                              Comment


                                #16
                                LL huollon jälkeenhän auto väittää että seuraavaan huoltoon on 15tkm. Luku lähtee kasvamaan jokaisen ajetun 100km jälkeen. Nousee siitä pikkuhiljaa 30tkm asti.

                                Comment


                                • #17
                                  Eli tuosta voisi päätellä ettei LL muutu ihan noin helposti perinteiseen intervalliohjelmaan? Jotain VAG-Com adaptaatiota tarvitaan lisäksi?

                                  Comment


                                  • #18
                                    ?? Minusta siitä ei voi päätellä mitään muuta kuin sen, että auto olettaa huoltoväliksi ensin 15tkm (normaali huoltoväli), kunnes saa tuntumaa siitä että pitääkö sitä siitä alkaa arvioimaan uudelleen pitemmäksi.
                                    Nääs kun autolle määritellään LL-huoltovälit, niin minimiksi määritellään aina 15tkm, jonka se varmasti olettaa sellaiseksi mistä on hyvä lähteä. En muista miksi maksimin sai määritelyä (60tkm?), mutta auto alkaa sitten hivuttelemaan sitä km-määrää maksimia kohden riippuen miten hyvänä öljyt pysyy.
                                    Ohjelman muuttaminen normaaliksi ei liity tähän mitenkään. Jos se ohjelma ei muutu kiinteäksi noilla viimeksi antamillani ohjeilla, niin ei ne osaa sitä korjaamollakaan muuttaa. Diagnostiikkatyökalua tarvitaan siis vain kun autolle määritellään LL-huolto.

                                    Edit: Otetaas nyt sen verran takapakkia, että tsekkasin tuon ylempänä olevan ohjeen A6:lle vain. Siitäkin 4B2 chassis, AGA moottori ja Motronic ruisku. Olisihan se nyt kuitenkin perin ihmeellistä jos eri LL enabloiduissa malleissa olisi eri ohjeet.

                                    Comment


                                      #19
                                      Uskaltaisin väittää tuon ylläolevan pätevän myös LL dieseleihin. Huollon jälkeen väli pitenee pikkuhiljaa 35 tkm saakka jos oikeaa öljyä koneessa, siis vag-comilla kuitattu. Napeista en ole kuitannut mutta siitäkin oli jossakin ketjussa kokemukset.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Jes, tuo jälkimmäinen ohje tehosi eli huoltovälinäytön tekstiksi tuli 15 tkm (ennen pelkkä service). Jos ymmärsin oikein muut jutut, tämä proseduuri ei muuta huoltoväliä kiinteäksi?! On siis ikäänkuin tehdyn LL-huollon kuittaus?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Ei vaan minä ymmärsin, että tämä nimenomaan muutti nyt sen välin kiinteäksi. Jos haluat LL:n takaisin, pitäisi se konfata esim. VAG-COM:lla.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X