autokouluautoissa noita on tavannu olla, abs poisto nappeja.. jarruvalokatkaisijaan en lähtis koskettelemaan.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Miten ESP pois kokonaan päältä?
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja Sepe Näytä viestiEi se mikään offroad asento ole vaan tämän quattron naurettava(lue halpa) ominaisuus nimeltään EDL(Electronic Differential Lock).
Systeemi menee pois päältä etuvetoisissa , kun nopeus on yli 40 km/h ja quattrossa, kun nopeus on yli 80 km/h.
EDL ei pudota moottorin tehoja. Jos etuvetoissa on käytössä ASR , se on samanlainen systeemi , mutta pudottaa myös moottorin tehoja eli voi olla iso ongelma erittäin liukkaalla tiellä.
Comment
-
Tyhmä kysymys: Tuosta ei varmaan mitään muuta haittaa olisi, kuin että ABSit eivät toimisi, jos tuollaisen väkertäisi? Lähinnä siis meinaan että ei tee pahaa autolle harjotella ilman ABSeja, näistä kun ei ole itsellä mitään käsitystä, mitenkä mikäkin järjestelmä vaikuttaa mihinkin.
Ja onko ABS-sulakkeen takana mitään muuta?
Comment
-
Eikös se nappi ole siinä kojetaulussa ilmastoinnoin säätimien yläpuolella nappularivin oikeassa päässä. Tosin A7:ssä ei saa ESP:tä kokonaan pois.
http://www.fourtitude.com/gallery/ge...scaled_600.jpg
Comment
-
Eiks sammutusautomatiikan nappi oo tossa vasemmassa reunassa ja ESP oikeassa? Isompi kuva http://www.fourtitude.com/gallery/al...-design010.jpg
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Juice|| Näytä viestiJa veikkasinpa, että kun tuota nappia painaa kerran, niin kytkeytyy pois ASR ja kun nappia pitää pohjassa pitempään, kytkeytyy ESPkin osittain pois. Näin siis ainakin B8 A4sessa oli.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja MattiRK Näytä viestiVäärin. A7:ssä on napissa vain 1 asento ja ESP ei lähde kokonaan pois.
Eli pointtina se,ettei ESP;tä saa pois kokonaan napilla, vaikka kuinka tahtoisi.
Comment
-
...kertoisitteko tyhmälle mikä ASR on ja mikä ESP on? Oma auto A4 B8 etutuuppari.
Entäpä käytännön esimerkein? Olen kyllä lukenut Audin oman ylätasoisen englanninkielisen sepostuksen, mutta siinä ei kerrota esim. miten tekniikat toimivat ja missäkin tilanteissa. Kiitos etukäteen! Nimim. Tekniikkatampio
Comment
-
ASR on sutimisen esto, eli toiselta nimeltään sähköinen tasauspyörästön lukko. Jarrutetaan sutivaa pyörää jolloin pitävämpi saa voimaa.
ESP on luistonesto- eli ajohallintajärjestelmä jolla pyritään pitämään tohelo kuljettaja hengissä jarruttelemalla milloin mitäkin pyörää jotta keula osoittaisi kulkusuuntaan.
Comment
-
Comment
-
Videolla muuten demottu aika hyvin ASR:n ja ESP:n toimintaa:
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=j-hHWSQhKuc&feature=player_embedded[/ame]
ASR:n poiskytkemisen ymmärrän tietyissä tilanteissa, kun halutaan kaikki tehot käyttöön, mutta ESP:n poiskytkemiselle etuvetoisesta autosta, jossa sähköinen käsijarru, en ole vielä keksinyt esimerkkitilannetta.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja oliver Näytä viestiASR on sutimisen esto, eli toiselta nimeltään sähköinen tasauspyörästön lukko. Jarrutetaan sutivaa pyörää jolloin pitävämpi saa voimaa.
Comment
-
Lainataanpa tätä. Ajatuksena on lastuttaa jossain vaiheessa tuo Yeti. Siinäkin on se valitettava ominaisuus, että ESP:tä ei saa pois päältä.
Mahtaako olla ylipäätään mahdollista saada tuo jollain tapaa korjatuksi softaamisen yhteydessä?
Comment
-
Vihdoin perehdyin tähän esp off juttuun ja ratkesihan se!
Lähtökohtaisesti tuosta Yetistä ei saa kuin luistoneston pois, mutta löysin ATK:lta tämän topicin. Itsellä on AJ päätteinen moduli ja muutin longcoding bitin 16 arvoksi 29 (oli 35).
Rengapaine valvonta on ilmeisesti pois päältä, mutta niin esp:kin! Ei vikakoodeja ja pikaisen koeajon perusteella näyttäisi kaikki toimivan normaalisti.
Comment
-
Jatketaampa keskustelua tästä melko mystisestä aiheesta. Täällä länsirannikollakin on jo muutamista lumikeleistä päästy nauttimaan ja alkoi suunnattomasti ihmetyttämään ASR:n ja/tai ESP:n toiminta A5 3.0 TDI quattrossa vuosimallia 2009. Kun ASR ja ESP ovat kytkettyinä pois päältä ESP OFF -napin pitkällä painalluksella niin, että mittaristossa lukee ESP OFF -teksti, jokin hauskuuden tappajista jää vielä taustalle kummittelemaan. Heti luiston alettua tuntuu, että kaasu katkeaa kunnes luisto loppuu. Vahvistin havaintoani testailemalla liikkeellelähtöjä ja samalla huomasin, että ratin takaa, jostain kojelaudan uumenista, kuuluu ikään kuin releen naksutusta aina samalla kun kaasu katkeaa. Tämä kaasun katkeaminen on joissain tilanteissa hieman vaarallinenkin tekijä ja vähintäänkin ärsyttävä. Onkohan kyseessä vika vai ominaisuus?
Comment
Comment