Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi TT:n mittaristovika - Uutisia Englannista

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Alkuperäinen kirjoittaja Jede
    Mulla tekee pakkasilla sitä, että ajotietokoneen näyttö on puolittain toimimaton auton ollessa kylmänä. Radiotiedot näkyy näytössä, ja paljonko-tankilla-pääsee -näyttö, mutta lämpötila loistaa poissaolollaan. Lisäksi pyyhkijäviiksen ajotietokonenapit eivät toimi. Auto antaa vikakoodin pikkunavin muistivirheestä, ja navin napit siis eivät myöskään reagoi mitenkään.
    Hop. Navin koodi poistunut, mutta

    Address 56 -------------------------------------------------------
    Controller: 4B0 035 186 G
    Component: concert II GRO 0006
    Coding: 00012
    Shop #: WSC 01236
    2 Faults Found:
    01300 - Control Module for Navigation with CD-Rom (J401)
    49-10 - No Communications - Intermittent
    01317 - Control Module in Instrument Cluster (J285)
    49-10 - No Communications - Intermittent


    Eli radion irroitusta ja liittimien putsausta, kunhan jaksaa lähteä tallille.

    Comment


    • #32
      Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
      Täältä saa mittaristoon näyttöjä.
      Ovatko nuo Mikko uusia näyttöjä, vai korjaavatko ne vanhasta?

      edit: Jaahas, Mikolla olikin vastaus kysymykseeni jo täällä.
      Viimeksi muokannut petri tukiainen; 28.1.2008, 21:32.

      Comment


        #33
        Eipäs auttanut liitinten putsaus. Onko ideoita edelläkuvatun vian hoitoon?

        Comment


        • #34
          Uusi mittaristo

          Kyllästyin väärin näyttäviin pikkumittareihin (lämpötila ja polttoaine) ja vaihdatin uuden mittariston Laakkosella. He selvittivät ystävällisesti tehtaan kannan asiaan ja tuloksena tehdas tuli 70% mittariston hinnassa vastaan. Maksoin siis 30% ja työt. Auto on vuosimallia 2003 ja tuotu Saksasta.

          Kiitos taas Lahden Laakkoselle hyvästä palvelusta! Edellinen kiitos tuli vastaavasta toiminnasta puolavian kanssa.

          Comment


            #35
            Muistatko kenen kanssa asioit Laakkosella? Paikallisen marmorin kanssa pitäisi varmaan alkaa vääntämään samasta aiheesta.

            Comment


            • #36
              Kyllä muistan...

              ...eli Audin huoltoneuvoja Mikko Torkkel. Hyvää palvelua, voin suositella. Muistelen, että kyseinen "good will" -subventio oli voimassa viiden vuoden ajan ja siksi alkoi olla oman autoni osalta kiire (vm 2003).

              Comment


                #37
                Mittaristo vaihdettu, 922e vaihto-osana + työt. V*ttu että repii

                Edit: Mutta toki myös toimii.

                Comment


                  #38
                  Sanoisinko jotta mielenkiintoista. Mittariston vaihdon jälkeen

                  a) Moottorin toiminta piristyi kummasti. Mitähän anturitietoa eculle menee mittaristolta, epäilen itse jotain lämpötilatietoa joka voisi sekoittaa seokset. Ecu antoi kauan sitten imuilman lämpötila-anturista vikakoodin, mutta ei ole palannut nollauksen jälkeen. Käynti on pehmeämpää ja kulkuja ilmeistyi perstuntumalla parikymmentä hevosta.
                  b) Koko kesän autoa vaivannut akun tyhjentyminen yön aikana poistui kertakolauksella. Yleismittari ja akkulaturi on kulkenut koko kesän mukana, kun on vikaa yritetty paikallistaa ilman tuloksia. Viikon on lähtenyt kuin palmun alta käyntiin.
                  c) Ajotietokone ja navi tietenkin alkoivat pelaamaan, ja vitutuskäyrä auton suhteen laski kummasti. Liekö siis kannattava investointi?

                  Comment


                  • #39
                    Alko hirvittää kyllä kun on monella mennyt koko mittaristo vaihtoon :| onko mistään vakavasta kyse, kun mulla nyt teki just tota et kierroslukumittari näytti 1000 liikaa, mutta yhdellä käynnistyksellä se jotenki nollas ittensä, tyhjeni trippi ja päivämäärä resetoitu, sitte tunnin päästä huijas 250 kierrosta, ja nyt se taas korjaantu ja päiväyskin on oikein... Auttaako jos vaikka käyttää akkukenkää irti tai ottaa sulaketta irti? Samaan syssyyn vielä kyselen, että miten kellonaika vaihdetaan sinne mittariin, kun on saksan ajassa.

                    Comment


                    • #40
                      Onnistuuko tältä porukalta muka ton tt:n mittarin korjaus kun kovasti tuossa hehkuttavat korjaavansa mitä vaan? Eli siis nuo kaikkia vaivanneet pikseli viat..kellään kokemuksia TÄSTÄ

                      Comment


                        #41
                        A4sen lämpö ja polttoainemittarin muutaman asteen heitton korjaamiseen on nyt kokeiltu kikka kakkoista ja hyvin onnistuu, kunhan ei kauhen järeästi toimi. Pahoittelen jo etukäteen että ei tullut otettua kuvia prokkiksesta. about 30min homma.

                        Tarvikkeet / välineet / jne:
                        - torksi sarja (mittarin irroittamiseen ja mittarin avaamiseen)
                        - kaksi ruokahaarukkaa / vastaavaa
                        - kylmä auto
                        - tankki täys
                        - olut tai useampi

                        Vaiheet:
                        1) Irroita mittaristo autosta
                        2) Avaa mittaristo että pääset käsiksi neuloihin / irroita etulasi klipsuista ja ruuvista.
                        3) Irroita haarukoilla varovasti neulat (pidä huoli että nousee tasaisesti kauttaaltaan)
                        4) Kytke mittaristo autoon
                        5) Kytke virrat autoon
                        6) Aseta neulat takaisin oikeisiin kohtiin (lämmöt avistus alle 60 ja p.aine noh.. siinä viivalla kuinka paljon on, jos tankki tyhjä niin sitten alareunaan ;D )
                        7) Virrat pois autosta ja sitten irroita mittaristo ja kasaa etulasi takaisin paikalleen
                        8) Mittaristo takaisin autoon kiinni
                        9) Pieni kortteli pyörähdys, jotta näkee nouseeko neula oikeaan kohtaan vai ei.
                        10) Avaa olut jos ja taputa itseäsi selkään.. tienasit juuri saturaisen jos toisenkin.

                        ps. neula saatta aika hätäseen heilahdella jos sitä vähän törkkää.. ei oo vaarallista.

                        Comment


                        • #42
                          Itsellä toimi mittariston kiukutteluun sulakkeen poistaminen hetkeksi, nyt näyttää taas lukemaa niinku pitääkin! :)

                          Comment


                          • #43
                            Pitikö olla auto käynnissä vai riittääkö pelkät virrat päällä???...kauanko pitää olla sulakkeet pois?

                            Comment


                              #44
                              6) Aseta neulat takaisin oikeisiin kohtiin (lämmöt avistus alle 60 ja p.aine noh.. siinä viivalla kuinka paljon on, jos tankki tyhjä niin sitten alareunaan ;D )
                              VAG-COMin output testillä saa tarkemmin. Output testi ajaa viisarit suoraan ylöspäin. Joissakin jenkki/englanti malleissa voi olla nopeus ja/tai kierroslukuviisari klo 11 kohalla.

                              10) Avaa olut jos ja taputa itseäsi selkään.. tienasit juuri saturaisen jos toisenkin.
                              11) parin päivän päästä avaa seuraava pullo, kun korjatut viisarit näyttää mitä sattuu taas.

                              Comment


                              • #45
                                Onko tuossa nyt syynä se, että se viisari ei pysy enää paikallaan nätisti siinä piikin päällä, vaan joka sammutuksen kohdalla viisarin lyödessä rajoittimeen se piikki pyörähtää hieman viisarin sisällä ja viisari osoittaa taas päin kuikkaa?

                                Meinaan omassa B5:ssa tuo tuntuisi tapahtuvan juurikin noin ja mietin voisiko sinne tuikata hieman liimaa tjsp. tavaraa joka sais ton viisarin pysyyn paikallaan? Tuskin sen kelan sähköiset ominaisuudet noin nopeasti muuttuu, joten mekaaniselta vialta se vaikuttaa.

                                Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viesti
                                VAG-COMin output testillä saa tarkemmin. Output testi ajaa viisarit suoraan ylöspäin. Joissakin jenkki/englanti malleissa voi olla nopeus ja/tai kierroslukuviisari klo 11 kohalla.

                                11) parin päivän päästä avaa seuraava pullo, kun korjatut viisarit näyttää mitä sattuu taas.

                                Comment


                                  #46
                                  Voi hyvin ollakin mekaaninen vika. Yksi tapaus on tullut vastaan, että on viisarit olleet liian löysiä (joku korjaillut ja avannut mittariston aikaisemmin). Ohut pikaliimavoitelu viisarin reikään auttoi kiristämään viisarin akseliin.

                                  Kaksi tapausta, joissa oli tiukat viisarit, mutta viisarin asennon korjaus ei pysynyt.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Oiskohan sittenkin mahdollista, että se on se kelan puolen kiinnitys pettänyt. Hitto, kun olis joku toimimaton mittaristo, josta vois kattoa millanen se on. Ei viittis omaa hajottaa, ku toimii kuitenkin muuten. Liekö sinne saa mitenkään mitään liimaa laitettua. Tuli vain mieleen noista, kun sulla on ollut tiukkojakin viisareita, jotka ei pysy paikallaan.

                                    Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viesti
                                    Voi hyvin ollakin mekaaninen vika. Yksi tapaus on tullut vastaan, että on viisarit olleet liian löysiä (joku korjaillut ja avannut mittariston aikaisemmin). Ohut pikaliimavoitelu viisarin reikään auttoi kiristämään viisarin akseliin.

                                    Kaksi tapausta, joissa oli tiukat viisarit, mutta viisarin asennon korjaus ei pysynyt.

                                    Comment


                                    • #48
                                      VAG-COMin output testillä saa tarkemmin. Output testi ajaa viisarit suoraan ylöspäin. Joissakin jenkki/englanti malleissa voi olla nopeus ja/tai kierroslukuviisari klo 11 kohalla.
                                      Amalin, eli mun jenkkimallisessa sen testin aikana pitäisi laittaa nopeusviisari siihen klo 11:een, ja sitten se toimisi normaalisti? Meneekö noin yksinkertaisesti, ettei se mekanismi tykkää kyttyrää väärästä asennosta = haluisi sitten tavallaan mennä nollasta vielä enemmän alaspäin?

                                      Comment


                                        #49
                                        Ei tykkää huonoa liian alhaisesta asetuksesta. Viisarissa on mekaaninen raja jota vasten viisari lepää virrattomana. Ei siis yritä ajaa sitä rajaa vasten.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Kuten toisaalla totesin, tuo ei toiminut, valitettavasti.

                                          Comment


                                            #51
                                            Mulla on tällähetkellä hyllyssä muutama korjausosa tuohon Magneti Marelli mittaristoon joka TT:stäkin löytyy. Myös A3 ja jotkin A4 ja A6 mallit.

                                            Nyt on ainoastaan Kierrosluku ja nopeusviisariin, myöhemmin varmaan myös pikkuviisareihinkin löytyy korjaus.

                                            Kuka suostuu koekaniiniksi?

                                            Comment


                                            • #52
                                              Jos kerrot, kun sulla on noihin pikkuviisareihin korjaus, tuun niiden koekaniineiksi het.

                                              Comment


                                                #53
                                                Joo, yritän saada niitäkin mahd. pian.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Meikäläisellä on jonkinaikaa tuottanut ongelmia toi kierroslukumittari joka siis näyttää aivan päin prinkkalaa. Kaikki muut mittarit toimivat moitteetta.

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Jos kiinnostaa, niin sitähän voisi yrittää korjata. Profiilista löytyy sähköpostiosote.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Hiukan tätä sivuten, mulla on siis jenkkimallin TT, ja sen nopeusmittarin skaalaus on eri kuin eurooppalaisen. Onko joku keksinyt, miten se saadaan uudelleenskaalattua, tai vaihtoehtoisesti, onko jollakin jenkkiskaalalla olevia km/h-mittarinpohjia? Netistä ei löydy.

                                                      Yksi brittifirma tekisi customina, maksaa muutaman sata euroa...ziisus...

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Nyt voin jo kokemuksen perusteella rohkeasti todeta, että näiden TT mittaristojen korjaus onnistuu. Ei tartte enää maksella tonnia uudesta mittaristosta.

                                                        Viisariviat ja FIS näytön korjaus onnistuu 99% varmasti.

                                                        Samaa Magneti Marelli kuraa on tosiaan joissakin a3:ssa, facelift A4 B5:ssa, A6:ssa ja melkeen kaikissa saman ikäluokan ranskalaisissa autoissa.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Osaatteko sanoa, että mikä komponentti niskuroi kun kiekkamittari hyppää randomisti pykälän (1000rpm - 2000rpm) ylöspäin ja pysyy siellä niin kauan kunnes sulakkeiden 5 ja 13 (jos muistan oikein) avulla resetoin mittariston. Muuten mittaristo toimii hyvin.

                                                          Kyseessä karvalakki -mallin mittaristo ilman mitään hienouksia.

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Siinä:
                                                            http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=107991
                                                            Viisarimoottorivika.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Lankeaa vähän molempiin, prossu ja moottorivikaan. Mulla tuo kiekkamittari toimii ihan normaalisti sen hyppämisenkin jälkeen, on vain reilusti ylempänä.

                                                              Edit, tiedän että sulla on vähän omaa bisnestä tässä ja et välttämättä halua paljastaa kaikkea, mutta kokeilen kuitenkin. Mistä noita viisarimoottoreita vois saada ja onko vaikea vaihtaa. Peruselektroniikka on hallussa, mutta ei "advanced" :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X