Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

lämppärin kirskunta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    lämppärin kirskunta

    Elikkä otsikon mukaisesti lämppäri alkaa pitää erittäin kiusallisen kuuloista kirskuntaa moottorin lämpiämisen jälkeen, yleensä saa kimmokkeen ulinaansa jonkin pienen töyssyn seurauksena.Käytin auton 200 t huollossa tänään audi centerissä mutta ei ollut kuuluvissa juuri silloin joten asia jäi käsittelemättä loppuun.Laukeaako lämppärin moottori kenties vai olisiko jotain vähän armollisempaa..kiitollisena tiedoista ja arvailuista.

    #2
    Ei välttämättä, joskus kylmällä kelillä lämppäri voi vanhemmiten pitää ikävää kitinää.
    Pois sen saa vaan jos vaihtaa uuden lämppärin.

    Comment


      #3
      Tavallisesti rasvaus auttaa pitkään, mutta jos pirullisessa paikassa niin kannattanee investoida uuteen moottoriin samassa rytäkässä. Ei mitään hajua minkälainen homma se c4:ssä purkaa pois.

      Comment


      • #4
        Omassa lämmityslaitteen moottori on kitisemättä jo toista talvea laakerien rasvauksen jäljiltä.
        Moottorin eroittamista C4- korista vatvottiin aikaisemmin tähän tyyliin: http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?p=91991

        Comment


        • #5
          Itsellä piti tuo laite kanssa kirskuntaa (kitinää?, vikinää?) viime torstaina kovilla pakkasilla kun ajelin Tampereelta kodin suuntaan. Huomasin mutkaisella torrontiellä, että aina oikealle kurvatessa ääni tuli esiin ja vasemmalle kurvatessa hävisi.
          Ajettiin tolla toki vielä kun oli kovia pakkasia mutta ei noin pitkää matkaa putkeen, ääntä ei kuulunut, eikä sitä ole ilmojen lämmettyäkään kuulunut.
          Olisko tosiaan joku rasvausoperaation paikka? Pitkän käytön jälkeen lämpeää ja jokin laajenee sen verran, että alkaa ottamaan vastaan rasvan puutteessa...??
          Huoh... taitaa olla aika kettumainen homma C5:ssä...

          Comment


          • #6
            Minulla kuulunut lämppäristä kanssa samaa kitinää nyt noin 4 kk. Mittarissa 200 000 km. Vanhemmissa (80-90 luvun alun) malleissa pystyi vaihtamaan itse lämppärin hiilet, mutta ainakaan Kasissa ei tätä pysty enää tekemään (VV-auton tieto: ehdottivat ratkaisuksi koko lämppärin vaihtamista). Mistä päin Kasissa tuota lämppärin moottoria osaisi aloittaa etsiä ja onko kukaan purkanut sitä?

            Comment


              #7
              Täältä löytyy A8/S8:n ohjeet tuohon hommaan.

              http://www.audipages.com/Tech_Articl...anreplace.html

              Comment


              • #8
                Kiitos Petri linkistä. Onpas kerrassaan kattava sivusto Kasin purkamisesta osiin.

                Comment


                • #9
                  C4:ssä moottorin vaihto ei ole mikään pikkujuttu varsinkin jos on ilmastointi. Ei taida tulla ulos kotelostaan ilmanottoreijästä (tuli kai jostain TYP44 malleissa?). A8:ssa näytti olevan siisti homma.

                  Helpommalla pääset kun teet siistin luukun (tupakkaaskin kokoisen) koteleon päälle ja pääset sitä kautta ruiskuttamaan rasvaa laakereille. Huomaa että laakeri on myös takana .

                  Rasvauksen jälkeen luukku kiinni ja ilmastointiteippi sauman päälle.

                  Comment


                  • #10
                    typ44:ssa ruiskutin öljyä moottorin jäähdytysilmaletkusta sisään. ainakin 3 vuotta pelasi kitinöittä, jatkosta en tiedä, kun auto tuli myytyä

                    Comment


                    • #11
                      Samanlainen vika A4:ssa (b5).
                      yleensä kirskunta kertoo pöhöttimen laakerien olevan lopussa...

                      Onko kellään kokemusta puhaltimen vaihdosta aanepoon ? Ja onko hintatietoa ?
                      Itellä homma kohta edessä...

                      Comment


                        #12
                        Puhallin irti, siipi irti, rasvanpostajalla vempele puhtaaksi, öljyä muutama tippa molempiin laakereihin, kasaan. Noin saat lisäaikaa tyypillisesti vuosia.

                        Comment


                        • #13
                          Raitisilmasuodatin pois niin sieltäkin pääsee rasvaa ruiskuttelemaan jotenkuten.

                          Comment

                          Working...
                          X