Nyt loppuu järki..
Eilen tapahtui tällainen mysteerio. Muksut päiväkotiin ja auto kotipihaan parkkiin. Nostelin tuntia myöhemmin autoon sarjan renkaita vanteineen ja irto kumit, matkalla rengaspajalle kun olin. Raskain paino oli vänkärinpuolen takapenkillä, 2xrenkaat vanteineen + irtokumi. Loput renkaat ja vanteet paksissa ja muualla penkeillä. Tietenkin juuri tässä kohdassa penkin alla on se liitin pumpulle siinä sohvan ja peltilätkän (suht jämäkkä peltilevy) alla, ei käynyt mielessä. En voi olla ihmettelemättä yhteensattumaa!? Auto seisoi lastattuna noin 20min takapainoisena, ennenkuin lähdin yrittämään liikkeelle. Käynnistyi ja sammui x 10. Sitten loppui bensa putkista (tankki vähän yli puolenvälin). Vikakoodina VCDS:llä ainoa tyly: 0012425 - Signal line for fiel pump electronics. P3089 - 009 - Electrical malfunction. Tuo -009- ilmeisesti tarkoittaa että on maissa yms?
Nyt on tsekattu kaikki mitä mieleen tulee: pumppu pyörii kun antaa irtoakulla virtaa ja auton saa käyntiin. Vänkärinpuolen sulakerasiasta edessä löytyy virta bensapumpun sulakkeen takaa. Mutta virta katoaa matkalla takapenkin alle, eli liittimestä mikä tulee siihen bensapumpun päällä olevaan kanteen ei löydy sähköjä ollenkaan laitimmaisista pinneistä 1 & 5. 2-3-4 pinnit ilmeisesti antavat tietoa mittaristolle ym. ja nämä toimii. Olen yrittänyt metsästää tätä J17 relettä bensapumpulle, mutta ei tahdo millään löytyä! Vika voi tietenkin olla tuossa mahtavasti alkupään 4f:ssä sijoitetussa Fuel Pump Control Unitissa, mikä mitä ilmeisemmin nyt majailee tankin ja korin välissä? Jossain oli maininta että vähäinen öljymääräkin voi katkaista bensansyötön? Öljyä lisätty mutta aina vain mykkänä. Jostain sain silmiini tällaisen tekstinpätkän RS6 kuskilta:
There is a separate fuseable link inside the battery positive terminal, yes *inside*, you need to pop the plastic cover on the terminal open to see it. This feeds power to the fuel pump controller which in turn feeds the pump.
This link had popped although it was difficult to spot that it had done so as from a casual glance it looked in tact.
Tarkoittaakohan tämä nyt mahdollisesti paksissa oikealla verhoilun takana löytyvää sulake ja piuharäkkiä? Siellä missä esim. parkki ja vetokoukun purkit ovat. Uusi Fuel Pump Control Unit on tulossa Saksasta jo postilla, purkuautosta huimat 19euroa posteineen. Ei vaan viitsisi ruveta tiputtelemaan tankkia että saa purkin uitettua pois, jos vika olisi jossain mukavammassa paikassa? Vinkkejä otetaan hermorauniona vastaan!
Eilen tapahtui tällainen mysteerio. Muksut päiväkotiin ja auto kotipihaan parkkiin. Nostelin tuntia myöhemmin autoon sarjan renkaita vanteineen ja irto kumit, matkalla rengaspajalle kun olin. Raskain paino oli vänkärinpuolen takapenkillä, 2xrenkaat vanteineen + irtokumi. Loput renkaat ja vanteet paksissa ja muualla penkeillä. Tietenkin juuri tässä kohdassa penkin alla on se liitin pumpulle siinä sohvan ja peltilätkän (suht jämäkkä peltilevy) alla, ei käynyt mielessä. En voi olla ihmettelemättä yhteensattumaa!? Auto seisoi lastattuna noin 20min takapainoisena, ennenkuin lähdin yrittämään liikkeelle. Käynnistyi ja sammui x 10. Sitten loppui bensa putkista (tankki vähän yli puolenvälin). Vikakoodina VCDS:llä ainoa tyly: 0012425 - Signal line for fiel pump electronics. P3089 - 009 - Electrical malfunction. Tuo -009- ilmeisesti tarkoittaa että on maissa yms?
Nyt on tsekattu kaikki mitä mieleen tulee: pumppu pyörii kun antaa irtoakulla virtaa ja auton saa käyntiin. Vänkärinpuolen sulakerasiasta edessä löytyy virta bensapumpun sulakkeen takaa. Mutta virta katoaa matkalla takapenkin alle, eli liittimestä mikä tulee siihen bensapumpun päällä olevaan kanteen ei löydy sähköjä ollenkaan laitimmaisista pinneistä 1 & 5. 2-3-4 pinnit ilmeisesti antavat tietoa mittaristolle ym. ja nämä toimii. Olen yrittänyt metsästää tätä J17 relettä bensapumpulle, mutta ei tahdo millään löytyä! Vika voi tietenkin olla tuossa mahtavasti alkupään 4f:ssä sijoitetussa Fuel Pump Control Unitissa, mikä mitä ilmeisemmin nyt majailee tankin ja korin välissä? Jossain oli maininta että vähäinen öljymääräkin voi katkaista bensansyötön? Öljyä lisätty mutta aina vain mykkänä. Jostain sain silmiini tällaisen tekstinpätkän RS6 kuskilta:
There is a separate fuseable link inside the battery positive terminal, yes *inside*, you need to pop the plastic cover on the terminal open to see it. This feeds power to the fuel pump controller which in turn feeds the pump.
This link had popped although it was difficult to spot that it had done so as from a casual glance it looked in tact.
Tarkoittaakohan tämä nyt mahdollisesti paksissa oikealla verhoilun takana löytyvää sulake ja piuharäkkiä? Siellä missä esim. parkki ja vetokoukun purkit ovat. Uusi Fuel Pump Control Unit on tulossa Saksasta jo postilla, purkuautosta huimat 19euroa posteineen. Ei vaan viitsisi ruveta tiputtelemaan tankkia että saa purkin uitettua pois, jos vika olisi jossain mukavammassa paikassa? Vinkkejä otetaan hermorauniona vastaan!
Comment