Eli siis on hieman spesiaalimpi ongelma ilmastoinnin kanssa.
Auto on -93 cabrio, johon on nyt laitettu 1.8t moottori + jäähdytinpaketti. Alunperin autossa oli v6 moottori ja siis myös sellainen ilmastoinnin rele joka tarkkailee kompuran pyörimisnopeutta. Uudessa kompressorissa ei ole tuota kierrosnopeusanturia ollenkaan. Vaihdoin releen sellaiseen versioon, joka on peräisin 4 sylinterisestä autosta, jossa tätä kierrosnopeuden tarkkailua ei ole. Tällä systeemin saa ylipäätään käyntiin. Lauhdutinkenno on myös vaihdettu, joten alkuperäisten paineantureiden käyttö ei onnistu. Nyt kennossa on paikallaan automaatti-ilmastoinnin versio painekytkimestä.
Vika on sellainen, että ilmastointi ei pidä taukoa ollenkaan. Kompressori hakkaa aina kun ac-nappi on painettu pohjaan. Millä periaatteella tuota kompressoria ohjataan? Ilmeisesti lauhduttimessa olevalla painekytkimellä, koska sisäkennossa ei ole mitään termostaattia, joka katkoisi kompressorin käyntiä sisäkennon lämpötilan perusteella. Pitäisikö nyt koittaa ostaa esim a4 audin manuaali-ilmastoinnin painekytkin kennoon? Vai miten tämän saisi toimimaan oikein. Yksi keino olisi lisätä sisäkennoon jäätymissuoja, mutta mielellään laittaisin toimimaan niin kuin alunperin suunniteltu.
Kytkentäkaavioita löytyy melko huonosti. S2:n ja jonkun jenkkiversion 90:n kaaviot olen löytänyt mutta perus 80:n ilmastoinnin kaavioita ei löydy.
Toivottavasti joku osaisi sanoa tästä aiheesta jotain, tai tietäisi jonkun jolta voisi kysyä. Kiitos-.
Auto on -93 cabrio, johon on nyt laitettu 1.8t moottori + jäähdytinpaketti. Alunperin autossa oli v6 moottori ja siis myös sellainen ilmastoinnin rele joka tarkkailee kompuran pyörimisnopeutta. Uudessa kompressorissa ei ole tuota kierrosnopeusanturia ollenkaan. Vaihdoin releen sellaiseen versioon, joka on peräisin 4 sylinterisestä autosta, jossa tätä kierrosnopeuden tarkkailua ei ole. Tällä systeemin saa ylipäätään käyntiin. Lauhdutinkenno on myös vaihdettu, joten alkuperäisten paineantureiden käyttö ei onnistu. Nyt kennossa on paikallaan automaatti-ilmastoinnin versio painekytkimestä.
Vika on sellainen, että ilmastointi ei pidä taukoa ollenkaan. Kompressori hakkaa aina kun ac-nappi on painettu pohjaan. Millä periaatteella tuota kompressoria ohjataan? Ilmeisesti lauhduttimessa olevalla painekytkimellä, koska sisäkennossa ei ole mitään termostaattia, joka katkoisi kompressorin käyntiä sisäkennon lämpötilan perusteella. Pitäisikö nyt koittaa ostaa esim a4 audin manuaali-ilmastoinnin painekytkin kennoon? Vai miten tämän saisi toimimaan oikein. Yksi keino olisi lisätä sisäkennoon jäätymissuoja, mutta mielellään laittaisin toimimaan niin kuin alunperin suunniteltu.
Kytkentäkaavioita löytyy melko huonosti. S2:n ja jonkun jenkkiversion 90:n kaaviot olen löytänyt mutta perus 80:n ilmastoinnin kaavioita ei löydy.
Toivottavasti joku osaisi sanoa tästä aiheesta jotain, tai tietäisi jonkun jolta voisi kysyä. Kiitos-.