Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Polttoainepumpun sähköongelma AAR

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Polttoainepumpun sähköongelma AAR

    Auto on -93 2,3 AAR (KE-jetronic), johon vaihdoin tänään pa-pumpun. Sain ilmeisesti rikottua jotain sähköjärjestelmästä. En vain tiedä, mitä... K-jetin ja sen yksinkertaisen sähköpuolen kanssa tulin aikoinaan kelvollisesti toimeen ja niillä tiedoilla lähdin nyt räpeltämään, huonoin seurauksin.
    Kokeilin vanhaa pumppua (joka on toimintakuntoinen) pakkosyötöllä relerasiasta hyppyjohdolla ja naps, sulake kärähti. Vaihdoin uuden pumpun tankkiin ja koetin käynnistystä uudella sulakkeella. Nyt sulake kärtsää aina heti kun vain laittaa virrat päälle.
    Olisiko arvon raadilla ehdotuksia siitä, missä vika? Olisin kovasti kiitollinen arvioista, mitä olen autostani rikkonut ja millä voisin huomenissa aloittaa vian metsästyksen ja mahdollisesti jopa sen korjaamisen.

  • #2
    Mikä oli alunperin syynä pumpun vaihtoon? -kun et tätä tuossa kerro niin tulee mieleen että olet vain olettanut itse pumpussa olleen jotain vialla, mutta vika ollutkin esim. johdotuksessa ja nyt hajonnut vaan lopullisesti...

    Comment


    • #3
      Pumppu oli edellisestä autostani otettu, nyt vuoden kiinni tässä tankissa. Se on vähän ajettu, mutta seisoi käyttöjen välissä liki 5 vuotta pussissa. Alkoi pitämään ääntä ja kone rupesi nykimään tyhjäkäynnillä. Ensin vaihdoin muita helppoja kuluvia osia: tulpat, pa-suodattimen ja virranjakajan romut, joiden vaihto olisi ollut joka tapauksessa pian esissä. Sitten siirryin pumppuun, jonka epäilen tulleen tiensä päähän. Pumpun jälkeen olisi suutinten vuoro, autolla on kuitenkin rullattu (ainakin) 400t.

      En epäile alun perin viallisia johtoja vaan kuten mainitsin, itse roplaamaani vikaa mainitsemallani pakkosyötöllä releboksin kautta. Yritin tankin tyhjennystä omalla pa-pumpulla. K-jetissä se onnistui helposti, kun vain yhdisti pumppuun suoran virran rasiasta. Vinkin tyhjennyskeinoon sain aikoinaan boschin merkkikorjaajalta. Tässä tapauksessa se ei ilmeisesti toiminutkaan...

      Comment


      • #4
        Pitihän se arvata, oma ranetus. Pitkin hampain purin tankin sisuskalut uudelleen varmistaakseni, ettei siellä ole mitään häikkää. Niinpä... pumpun asennusvaiheessa plusliitin oli taipunut ja otti hiukan kiinni pumpun runkoon. Muutahan ei tarvitakaan, että sulakkeet paukkuu.

        Röpötysvaiva ei parantunut, niinpä katse kohdistuu ISV:hen ja suuttimiin.
        Eipä tarvitse pumppuun kajota vähään aikaan...

        Comment

        Working...
        X