Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Allroad 2.7t sähköinen Kaasupoljin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Allroad 2.7t sähköinen Kaasupoljin

    Ehdotuksia mitä olisi tehtävissä? Autoni on allroad 2.7t ja ongelmana on sähköinen kaasupoljin ehkä. Koodina tulee 18047/P1639. Acceration position sensor 1/2 ( g79/g185) implausible signal. Myös EPC valo palaa.
    Autoon vaihdettu toinen kaasupoljin josta ei ollut apua. Johdotus katsottu ja oikeat volttimäärät on. ECU katsottu ulkoisesti onko kosteusvaurioita ja siellä oli myöskin sulake 40a latta joka oli palanut. Kaasuläppään en ole vielä koskenut muuten kuin katsottu tulee ecu:lta virtaa siihen. Kaasujärjestelmä toimii 75%/25% vaikka pitäisi olla 100%/50%. Olisiko jotain neuvoa vielä vai pitääkö alkaa vaihtaan ECU tai kaasuläppä koteloa?

  • #2
    Ulkoisesti ei voi todeta kosteusvauriota, kansi auki ja "sisäinen tutkimus".
    Tällaista Ross-tech kertoi: "Accelerator Position Sensor faults can be caused by issues with the Oxygen Sensor(s) and it's wiring. Please verify this BEFORE replacing the ECM or Accelerator Pedal. Accelerator Pedal failure is very rare."

    Comment


    • #3
      Kotelo on avattu johdot irroitettu, mutta itse Ecuun en ole kajonnut muutakuin ulkoisesti. Lambda-anturit ole kyllä huomioinut ja ei ollut vaikutusta.

      Toisaalta olisi kiva tietää mikä virka sillä sulakkeella ECU suojakotelon sisällä on Siinä ECU vieressä, kun on 40 amperinen ja oli palanut. Olisi kiva tietää mikä takia ja missä olisi palamisen syy.
      Viimeksi muokannut okkim; 9.9.2014, 12:01. Perustelu: Älä tee heti uutta viestiä perään, vaan editoi vanhaa.

      Comment


      • #4
        E-box kotelo Allroad : http://workshop-manuals.com/audi/all...ions/page_360/ eli ko. 40A voisi olla Secondary air injection.
        Vikakoodi P1639 ja implausible 1 , siitä tulee EPC , kone ei lähde käyntiin.
        Kaasupolkimen potikoiden prosentit voi olla vaihtelevia , ohjeissa esim. sensor 1 12%-97% ja sensor 2 4%-49% tämäkin on ok.

        Comment


        • #5
          Silti kone käy, mutta reilusti alennetulla teholla. Sähköisessä kaasupolkimessa on kolme eri vika ohjelmaa. listan oireiden mukaan olisi 2 vikaohjelmassa.

          Comment


          • #6
            Jos P1639 implausible 2 , silloin vika voisi olla pakokaasusysteemissä . Bentleyn ohjeen mukaan Allroadissa 2.7 biturbo tällöin palaa vain Mil-valo, mutta netistähän löytyy myös tuo EPC:n palaminen eli vaikea on sanoa.
            Ilmeisesti Air injection on otettu pois käytöstä(jos sen sulake ko. 40A), jos siitä ei tule vikakoodia, on Ecu:n ohjelmaa muutettu. Todennäköisesti takalambdat on otettu pois käytöstä/ huonokuntoiset.

            Comment


            • #7
              Kiitoksia vastauksesta. Itse en tiedä Onko ECU:a ohjelmaa sormeiltu, mutta alkaa vähitellen hermo menee. Lambda anturit taka on vaihdettu uusiin tossa viime helmikuussa, mutta en tiedä onko ne käytöstä poistettu. Taidampa tässä tilata uuden ecu.n ja kokeilla sillä toimiiko paremmin.¨
              Onko se 40a sen oikea koko vai kuuluuko siihen joku muu? Eilen vaihdoin sulakkeen ja menee samantien kun käynnistää auton. Johdot menevät siitä ohjaamoon eli valkoiseen pistokkeeseen.
              Viimeksi muokannut peter70; 10.9.2014, 14:51.

              Comment


              • #8
                Lisäystä

                Nyt kun ilmat viileni. Epc valo sammuu ja moottorissa on tehot tallella, joskus valon saa pois käynniställä auton ja sammuttamalla sen , heti perään uudelleen käynnistys niin saattaa epc valo olla pois. Mitenkä kylmä ilma siihen vaikuttaa? Lambda on toki jo vaihdettu meinaan kuskin puoleinen jo pari kertaa ja taas on tulossa uusi boschin lambda. Pari aikaisempaa toimi vähän aikaa ja kaikki oli ok, mutta sitten vika palasi. No onnistun nykyään vaihtamaan lambdan muutamassa minuutissa. Kunhan nyt joku edes toimisi.

                Comment

                Working...
                X