Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 200-84 automaatti-ilmastointi ongelmaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 200-84 automaatti-ilmastointi ongelmaa

    Mistä lähtä vikaa paikantaan,ilmastoinnin puhallus toimii vain lasille ja alas, sivuille tai keskelle ei puhalla, lämmintä ei tule mistään(haalea vain) onko näytössä muuta valoa kuin ne punaiset ledit kun joku nappi on käytössä.
    Ja jos jollain ois tietoo mistä kannattaa laittaa putsaus aineet sisään ilmastoinnille

    #2
    Jos sulla on "vanhempi" automaatti ilmastointi niin pitäis siinä näkyä asetettu lämpötila
    ja tuolta löytyy vaikka mitä siihen, jos lontoo taipuu.
    http://20v.org/climate.htm

    Comment


    • #3
      Hyvä kun tämä savon kieli taipuu, mutta näkyy siinä ne lämpötilan numerot mutta aika pimeen oloinen illalla on toi koko näyttöpaneeli . Onkohan tässä jotain "nuuskijoita" ja läppien moottoreita(servoja) joista vois tuo lämpimän ilman puute johtua.

      Comment


      • #4
        Kyllä säädinpaneelissa kuuluisi palaa taustavalot. Pystyy muistaakseni purkin avaamalla vaihtamaan polttimot.

        Tuo yllä mainittu linkki näytti pikaisella vilaisulla käsittelevän uudempia (-86->) ilmastointeja, vanhemmassa mallissa ei ole vikadiaknostiikkaa. Tuolta löytyy vanhempaan malliin erittäin kattavat ohjeet vian hakuun ja muutenkin tuon mystisen GM:n ilmastoinnin sielunelämään: http://www.audi.auto.ru/electrical/climate/100_85.pdf

        Toimiiko puhallus muuten kuin defrost asennossa, vai puhaltaako joka asento ainoastaan lasille? Jos defrost on ainoa toimiva, niin veikkaisn moottorin kyljessä olevaa lämpökytkintä joka lakkauttaa muut asennot kunnes moottori on jonkin verran lämmennyt.

        Lämpimän ilman tuloa säätää "programmer" vänkärin jalkatilasta käsin vaijerin välityksellä. Alipaineella ohjataan läppiä jotka jakavat puhallusta sinne minne sitä on tilattu.

        Haistelija on keskellä kojelautaa olevan pienen ritilän takana. Voisiko myös se ettei haistelijan imuri pyöri aiheuttaa haalean ilman.

        Comment


        • #5
          Tuossa on täysin automaatti eli napit mitä löytyy, off, econ, lo, auto, hi, tuulilasi ja takalasinlämmitys, lämmön-nosto toimii myös napeilla 16-32C, aivan sama mitä painelee niin tuulilasi on ainut mihin puhaltaa sivuista ei tule mitään. Saahan tuon kuntoon kun tässä ehtis alkaa katselemaan sen sielun elämää, mutta ajattelin tässä jos sais sellaisia pikavinkkejä ennen kuin sinne lähtee konttaamaan. Onkohan Tuossa mallissa jotkut servot lämmityksen säätöön vai toimiiko ne alipaineella jostakin kautta... Ei muuten näkynyt tuo linkki minulla

          Comment


          • #6
            Tuo tuulilasi asento on=defrost, eli kyllä puhumme ihan samasta systeemistä.

            Toimiiko puhaltimen nopeuksien säätö? Jos toimii, niin vika voi olla alipaine puolella. Mikäli tuo apupurkki "programmer" ei saa alipainetta ilmanohjauksen läppien säätöön tai alipaine karkaa ennen sylintereitä, niin puhaltaa vain lasille.

            Mikäli tuo tuulilasi-asento on pakkopäällä, eli töhärikin on koko ajan täysillä, tsekkaa tuo yllä mainitsemani moottorin kyljessä oleva lämpökytkin.

            Saahan tuon kuntoon kun tässä ehtis alkaa katselemaan sen sielun elämää
            Jos tuon ufo-ohjatun ilmastoinnin ajatuksia opit ymmärtämään ilman mitään ohjeita, niin nostan hattua.

            Lataa koneellesi Adobe acrobat reader, niin saat tuon pdf-tiedoston auki.
            http://www.adobe.fi/products/acrobat/readermain.html

            Comment


            • #7
              Saapas nähdä miten käy, tuli tälläinen audi tuossa vaihdossa ja pitäähän sitä heti alkaa korjaamaan, ainakin tuo lämmön säätö tuntuisi äänen perusteella toimivan(joku läppä liikkuu) mutta ei sieltä lämmintä tule kuin taajama ajossa, vaikka moottorin lämmöt ylhäällä koko ajan.

              Comment


              • #8
                Vanhassa automaatti-ilmastoinnissa voi alipaineletkun irtoaminen aiheuttaa sitä ettei ilmaa tule oikeista paikoista.

                Lämmön säädön takertelu taas on melko yleinen riesa, ovat nimittäin menneet laittamaan sinne amerikkalaisa komponentteja jotka eivät tunnetusti ole mitään laadukkaita. Hanskalokeron takaa löytyy moottoriyksikkö mikä liikuttaa lämmönsäätöläppää vaijerin avulla, tuota kun vahän herkistelee niin jo alkaa tulla kesä kabiiniin.

                Joka tapauksessa tuo on näköjään toimivampi ja jostain syystä lämpimämpi kuin vastaavassa autossa manuaalinen systeemi, siinä on taas ongelmana puhaltimen säätökytkin.

                Comment


                • #9
                  Joo, itse en ole näin kylmällä audilla vielä ajellut ikinä eikä tuo anna lämpöa vaikka läppiä aukoo, taitaa mennä kenno nyt seuraavaksi vaihtoon ja on muuten viimeinen automaatti-ilmastointi minulle.

                  Comment


                  • #10
                    Yhteen autoon sain lisää lämpöä ajamalla puhdistusaineen kanssa tökötinpoiston jälkeen. Tuollaisia litkuja löytyy jotka poistavat sitä kuparin/alumiinin pintaan jäänyttä eristävää kerrosta.

                    Comment


                    • #11
                      Taitaa olla vaan ensiapua noi litkut, mutta voishan sitä koittaa tietenkin koska halpa korjaus jos paranee sillä.

                      Comment


                      • #12
                        ...siis tuohan on ainoa tapa saada vanha töhnä pois kanavien seinämiltä, ei siihen muutakaan keinoa ole. Lämpö ei siirry kunnolla kun vesi ei ole suoraan kosketuksissa alumiiniin/kupariin, pinttynyt lika toimii eristeenä ja aiheuttaa lämmön siirtymisongelmaa niin kesällä (syylarissa) kuin talvellakin (lämppärin kennossa).

                        Comment


                        • #13
                          Itse käytän lipeä pesua noissa hommissa

                          Comment

                          Working...
                          X