Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A 80 takaoven lukkosysteemi sökö...

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

A 80 takaoven lukkosysteemi sökö...

Eli vasen takaovi reistaa. Ovi ei menee kiinni, vaan ampuu aina ulos, eli lukko ei loksahda. Sisäpuolen avauskahva on 'löysänä', mutta senverran täällä olevien ohjeiden avulla osasin avata, että näin, ettei vaijeri ole poikki. Sain siis sisäpuolen kahvasysteemin irti.

Tuleeko ulkopuolen kahvasta alaspäin itse lukkopesään mitään vaijeria? Sen verran avasin tuota lukkopesää, että olin huomaavinani siellä muovisen vaijerisuojuksen roikkumassa alaspäin, ilman vaijeria...

Kun otat sen sisäverhoilun pois ja seuraat lukolta sisäkahvalle menevää vaijeria niin tsekkaa onko valkoisen(?) vaijerisuojuksen ja vaijerin väliin päässyt vettä ja sitä myöten jäätynyt. Mulla oli entisessä typ89:ssä sama oire eli ovi ei mennyt lukkoon ja sisäkahva oli tunnoton. Liikuttelin pihteillä vaijeria edes takas ja alkoi toimimaan. Lukkoöljyä vois kokeilla laittaa sinne vaijerin ja suojuksen väliin myös.

Comment

joo, aattelinkin kokeilla sulatusta P-hallissa oikeen kunnolla, ennenkuin käyn repimään verhoilua kunnolla pois..näillä pakkasilla todennäköistä!! Pakkasten alettua tuo vika juuri ilmenikin...

Mitenkä muute, pääsin siihen sisäkahvan irroittamiseen asti, mut siitä enempää en ruuveja löytänyt..siis sen kahvan sisällä olevan jälkeen, eikä verhoilu irtoa..siis 3 ruuvia löysin..pitäishän niitä ohjeiden mukaan olla vissiin 6 ainakin...Lähteekö verhoilu siis AIVAN sieltä alhaalta asti pois, vai vainko se kangasosa siitä ikkunan alapuolelta?

Comment

Kyllä se koko paneeli lähtee irti. Katso kädensijan alta. Siellä muistaakseni on ja sitten paneelin sivuilla.

Comment

Working...
        X