Olen käyttänyt haku-toimintoa ja löytyikin juttua. Mutta vielä pientä selvittelyä vaatis muutama homma..
Elikkä, nyt kun tuli nuo pakkaset niin 80'n aamukäynnistykset ei oikein suju yhtä sulavasti.
Moottori tosin hörähtää mukavasti käyntiin heti. Mutta moottoritilan vasemmalta puolelta kuuluu hankausta joka "kiihtyy" kierrosten mukaan. Hankaus kuulostaa vähän samalta kuin starttimoottorin käyttö käynnissä olevaan koneeseen, mutta vähän "pehmeämpää". Mistä voisi ääni tulla? Ei oikeen pääse tarkemmin kahtelemaan konepellin alle, kun yksin yleensä aamulla menen. Eikä siittä oikeen saa selvää ennenkuin painaa hieman kaasua. Tuuppaa kanssa sammua jos päästää kytkimen ylös (vaihde vapaalla ;P), ellei anna reilusti kaasua, siis näissä pakkasissa.
Vaihekeppi liikkuu myös vähän tahmeasti ensimmäisten kilometrien aikana, ihan kuin lootassa olis nesteiden tilalla siirappia (muuttuuko noi vaihelaatikon nesteet normaalisti hyytelöks pakkasella? vai kuulostaako vaihdon paikalta?).
Hankaus loppuu ~5minuutissa.
Lämmintä ilmaakaan ei tuu hyttiin ollenkaan, jäähytysnesteen putket jotka menee pellistä läpi hyttiin päin ovat molemmat kuumia. Niitten ilmauskaan ei auttanut onkelmaan. Onko normaalia että ilmanvirtaus laskee (ja kuuluu että tulee vähän enemmän vastusta ilmanvirtauskanavaan) kun vääntää sitä lämpönamiskaa kaakkoon kuumalle? vai onko kenno tukossa?
Vähän lämpimillä keleillä se kyllä sentään puski muutaman plusasteenlämpöstä ilmaa, ja jos kävi rälläilemässä niin tuli ihan lämmintä hyttiin muutamaksi minuutiksi.
Kiitoksia
Elikkä, nyt kun tuli nuo pakkaset niin 80'n aamukäynnistykset ei oikein suju yhtä sulavasti.
Moottori tosin hörähtää mukavasti käyntiin heti. Mutta moottoritilan vasemmalta puolelta kuuluu hankausta joka "kiihtyy" kierrosten mukaan. Hankaus kuulostaa vähän samalta kuin starttimoottorin käyttö käynnissä olevaan koneeseen, mutta vähän "pehmeämpää". Mistä voisi ääni tulla? Ei oikeen pääse tarkemmin kahtelemaan konepellin alle, kun yksin yleensä aamulla menen. Eikä siittä oikeen saa selvää ennenkuin painaa hieman kaasua. Tuuppaa kanssa sammua jos päästää kytkimen ylös (vaihde vapaalla ;P), ellei anna reilusti kaasua, siis näissä pakkasissa.
Vaihekeppi liikkuu myös vähän tahmeasti ensimmäisten kilometrien aikana, ihan kuin lootassa olis nesteiden tilalla siirappia (muuttuuko noi vaihelaatikon nesteet normaalisti hyytelöks pakkasella? vai kuulostaako vaihdon paikalta?).
Hankaus loppuu ~5minuutissa.
Lämmintä ilmaakaan ei tuu hyttiin ollenkaan, jäähytysnesteen putket jotka menee pellistä läpi hyttiin päin ovat molemmat kuumia. Niitten ilmauskaan ei auttanut onkelmaan. Onko normaalia että ilmanvirtaus laskee (ja kuuluu että tulee vähän enemmän vastusta ilmanvirtauskanavaan) kun vääntää sitä lämpönamiskaa kaakkoon kuumalle? vai onko kenno tukossa?
Vähän lämpimillä keleillä se kyllä sentään puski muutaman plusasteenlämpöstä ilmaa, ja jos kävi rälläilemässä niin tuli ihan lämmintä hyttiin muutamaksi minuutiksi.
Kiitoksia
Comment